fallback

Защо след смяна на маслото автоматикът да започва да "нервничи"?

Кутията със стара смазка работи без проблеми, но някои детайли се износват бързо

След смяна на масло в скоростната кутия, някои шофьори забелязват влошаване на нейната работа - няма предишна плавност на превключването, появяват се удари при смяна на предавките. Разказваме ви какво най-често причинява това странно явление.

Маслото в автоматичната скоростна кутия трябва да се сменя. Просто се замърсява. Причината за това е прах от триенето и износване на метални трансмисионни елементи, тефлонови пръстени, зъбни колела и други детайли от агрегата. Да, тук е предвиден филтър за почистване на маслото и дори магнити, които събират стоманените стърготини. Но много малки отломки остават в маслото и продължават да циркулират в системата.

В резултат на всичко се стига до влошаване на смазочните, почистващи и охлаждащи свойства на маслото. Като добавим и прегряване и стареене на маслото не можем да очакваме безпроблемна работа на автоматична кутия без смяна на масло. С други думи, необходимо е да смените маслото. Но защо след смяна на маслото някои шофьори забелязват влошаване на работата на автоматична скоростна кутия?

Новото масло има редица добавки, сред които има и такива, които отговарят за измиването и почистването на кутията. Натрупаните с години и километри отлагания започват да падат и отиват направо към клапана - мръсотията просто запушва част от каналите. В резултат на това работата на регулаторите на налягането може да бъде нарушена.

Също така мръсотията може да запуши защитната мрежа на електрическия клапан. И тук не трябва да очаквате нищо добро. Просто е невъзможно да се предвиди как ще се развие ситуацията след смяна на маслото. Ето защо мнозина специалисти препоръчват частична смяна на маслото - тоест източва се малко и се добавя същото количество ново масло. В резултат кутията се почиства, но не толкова интензивно. След време процедурата се повтаря.

Кутия със старо масло може да работи безпроблемно, но износването на елементите ѝ се развива бързо. В същото време налягането вътре в системата може да е достатъчно, защото мръсното масло е доста гъсто, но ако налеете ново масло в автоматичната скоростна кутия, тогава проблемите с налягането ще се появят веднага. И следователно ще видим отказ на устройството да работи. С други думи, ако никога не сте сменяли маслото в „автоматика“, тогава преди да направите това, обърнете внимание на състоянието, консистенцията и цвета на старото масло. 

Изводът идва от само себе си: ако искате автоматичната скоростна кутия да ви служи дълго време, тогава, първо, не бива да издевателствате над нея - нямате нужда от резки стартове, продължително стоене в задръствания и т.н., защото тогава се получават гореописаните натрупвания и прегрявания. Второ, практикувайте по-честа, но частична смяна на маслото. Интервал от 40 000 километра е напълно достатъчен.

fallback
  • #10
    SVT ( преди 2 години )
    Който го е писал не е карал по-сложна кола от Жигулата на баща си
  • #9
    Ники ( преди 2 години )
    До коментар #2Няма нещо да не се сменя и едва ли си ходил в оторизиран сервиз.Те също имат интерес за смяна на маслото и каквото да било (изкарват се пари)Иначе се сменя спирачка течност,антифриз...Някакъв късмет си извадил,че ме е за вярване.Аз на моят Мерцедес през 50к км го сменям и не съм усещал да има проблеми с.к.На старият Мерцедес го купих и веднага смених маслата,после на с.к. не го сменят и след 70к км "сдаде багажа",та няма нищо вечно. И на тези обороти и тези километри,.. ...
  • #8
    акорд ( преди 2 години )
    След смяната на маслото, действително, кутията заработи по-твърдо. От сервиза ми казаха (мои хора са), че е нормално при такива по-стари кутии, първите 200-300 км. да са така. За да можела кутията да си намери точното налягане на маслото и да изчисти въздуха от каналите. Колко е истина, не знам. Но е факт, че не след дълго, започна много по-плавна смяна на предавките. Почти без да се усещат, особено като загрее. Доста се изненадах, за толкова стара кутия. Изцяло механична е.
  • #7
    акорд ( преди 2 години )
    ... при подобна интервенция (въпросния "мост"), може да стане така, че да си покаже истинските стойности. Както и да е. Колата наистина не изглежда като на 200 000, а доста повече. Не говоря за купето, защото изглежда доста запазено, без удари и т.н. Обаче салона, а и отдолу състоянието на колата не изглежда като на японка на 200 000. Та, въпроса е, че като я подкарах преди 3 години, първата ми работа беше да я обслужа по мотора и да сменя маслото и филтъра на кутията.
  • #6
    акорд ( преди 2 години )
    След като видяхме какъв е проблема и разбира се откачихме въпросни "мост", изобщо не обърнах внимание на нищо друго. Поръчах си ламбда сонда и нищо. Вчера се качвам, да ходя да си върша работа и просто погледа ми се спря на километража... Еми, изписва 632 000 км. В първия момент, си помислих, че е бъг, или нещо подобно. Да обаче, при движение на колата, той си отчита и новите километри които изминавам. Поразрових се в нета вечерта и се оказа, че ако е манипулиран километража ...
  • #5
    акорд ( преди 2 години )
    Имам една Хонда Акорд 1999 г. Подкарах я, уж така на майтап, да ми върши работа за известно време. Автомат, 4 скорости, на Айсин. Уж беше на 181 000 км. като я взех преди 3 години. До преди 2 дни показваше вече 200 000, като ми светна чека на мотора. Понеже няма ОБД, се прави мост с една букса и според това, колко пъти мига лампата на мотора, това е кода на грешката и по книжката се ориентираш какъв е проблема. При мен се оказа ламбда сонда. Интересното стана след това обаче.
  • #4
    Dim ( преди 2 години )
    Пълни глупости, отново! След смяна на масло е нужна калибрация или "обучение" на кутията!Ако не се направи, тя работи по-твърдо първите дни. Просото ходете в доказани сервизи, не в такива които до преди 5 години твърдяха, че маслко в автоматик не се сменя, а сего го сменят с лейката и не знаят нито колко се слага, нито какво се прави след смяна!Запушени клапани,запушени канали, износени части - това са си повреди в кутията и нямат нищо общо с новото масло!
  • #3
    До долния ( преди 2 години )
    Не са те излъгали. Ресурса който е предвиден за нов автомобил преди години беше 300 хиляди километра, а ти все още не си ги минал. Тоест ще трябва да изкара поне 400 хиляди километра. Само че в България се карат автомобили с много повече километри и шофьорите им искат да изкарат милион, в което по принцип няма нищо лошо. Но тогава вече е редно да сменят и маслото от време на време, защото ремонтът на скоростната кутия ще им струва повече отколкото са купили автомобила втора ръка
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз честно казано не знам на кой да вярвам, примерно аз и моето семейство караме автоматици от 20 години, по принцип от оторизираните сервизите ни казват, че маслото не се сменя и кутията е предвидена за целия ресурс на автомобила, което не знам колко години и километри е. По тази причина никога не сме сменяли масло на трансмисия. Най-старата ни кола е Ауди А6, закупен чисто нов 2005г. и вече на 230 000км. никога не се е развалял автоматика и никога не му е сменяно маслото.
  • #1
    М да а ( преди 2 години )
    Май е вярно, един познат му стана нещо на скоростната кутия отиде, уж я направиха, смениха маслото и след 1000 км отидоха още почти 3000 юро. Вярно че от как си взел Е-класата(нов) не бил бутвал автоматика, но се чустваше излъган че за няма и 220хил км станал за ремонт
fallback
Последни