fallback

10-те най-продавани електрически коли в света

Tesla вече е втора при марките, едва наполовина от резултата на лидера

Tesla Model Y е най-продаваният електромобил на планетата от началото на 2022 година, но при марките американската компания е едва втора, с почти двойно по-нисък резултат от лидера. Това показват данните за глобалните продажби на електромобили и плъг-ин хибриди, акумулирани от EV Volumes.       Пазарният дебют на iX и обновената плъг-ин хибридна гама изкачиха BMW на четвърто място при марките в електрифицирания сегмент        През първия месец на годината делът на автомобилите с кабел от общите продажби достига рекордните 10% в световен мащаб, сочи статистиката. Регистрираните нови BEV и PHEV модели са 603 007, като най-големият пазар със сериозен аванс е Китай. Това обяснява и защо в класирането на 20-те най-популярни модела има цели 17 автомобила на китайски марки.

 

ТОП 10 ПО МАРКИ

1. BYD - 93 263 2. Tesla - 51 302 3. SGMW - 32 074 4. BMW - 23,728 5. Volkswagen - 23,571 6. SAIC - 21,238 7. Mercedes - 20,133 8. Chery - 19,882 9. Volvo - 16,196 10. GAC - 16,036

Доскорошният лидер Tesla Model 3 се е смъкнал чак на пето място, отчасти и заради вътрешната конкуренция с новия Model Y. Именно кросоувър версията на американците е и най-продаваният електромобил през януари, с около 6000 автомобила аванс пред втория - китайското бюджетно електромобилче Wuling HongGuang Mini. Някои китайски модели,като BYD Qin например, са разгледани от EV Volumes в две отделни графи за чисто електрическата и плъг-ин хибридната им версия. Но дори и сумирани, те не биха свалили Model Y от върха.

Твърде лимитираната гама на Tesla (на практика само два масови модела) обаче е причината американската компания да отстъпи първото място при марките. Най-големият производител на електрифицирани автомобили в момента е китайската BYD. Компанията, в която акционер е и Уорън Бъфет, е продала 93 263 електрически модела през януари, докато Tesla едва надхвърля 51 000. Прави впечатление четвъртото място на BMW Group, която най-сетне лансира на повечето пазари новия си електрически флагман iX. Тепърва предстои дебютът и на електрическото купе i4. Volkswagen, Mercedes и Volvo са останалите европейски компании, които попадат в Топ 10.

Най-продаваните електромобили в света през 2022 (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #14
    IM-дртиВайтБoй! ( преди 2 години )
    И НОВАТА РЕАЛност каца на хубавата ни Земя чрез следния навременен трик: Genesis готви НОВИ 7 електромобила след лансирането тази година на кросоувъра GV60, които ще излязат на пазара до 2028 год... И по този удачен н/н, луксозният премиум-бранд ще изведе на преден план своята великолепна 7ка ел.карс като за постигането на целта ще извади от пазара последния си ДВГ-автомобил след 3 год.само. И съответно на Гepман.бapakиTE ще им става все по-тясно,още по-неудобно и неуютно и некомфортно.
  • #13
    Добърден ( преди 2 години )
    Илончо искал модел 3 да се казва модел Е но Форд патентовали името и мечтата му за S E X Y марка се превърнала в S 3 X Y.
  • #12
    Бензинчо, на мама ( преди 2 години )
    Я помисли малко, дали Тесла губи или печели пазарен дял?Не само Тесла, а електромобилите печелят все по-голям пазарен дял и ще изместят dwg независимо от коя марка. Tesla губи пазарен дял само при електромобилите, но печели пазарен дял в общите продажби и продажбите и се увеличават, което е по-важното. Печалбите също. През 2030, пазарният дял на Тесла ще е паднал на пазара на електромобили, но ще продават по 20 милиона броя -повече от всички останали. Дали това не е по-важно?
  • #11
    FenIX ( преди 2 години )
    Такава статистика за едва минали 2 месеца от 2022 е безсмислена. Следващия месец пристига кораб с коли на някоя марка и нещата се променят. Поне на 6 месеца може да се направи
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    тея BYD нали отваряха по едно време завод за електрички в България?. избягаха от хубавото правителство на герб тогава. така или иначе вече 20 години няма успяла китайска кола в Европа. какъв е шанса това д се случи в следващите 20?
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Електрификацията на автомобилите само помага на китайците да пробият в целия свят. Ще стане по -лесно и бързо, отколкото ако бяха на конвенционални ДВГ-та. Неизбежно е, трябва да учим китайските марки, които вече са 40-50!
  • #8
    немеца умре ( преди 2 години )
    Къде го видя тоя гермянец за цвят то в Гврмания най продаваната електеичка е Рено Зои
  • #7
    до 6 ( преди 2 години )
    Точно за света си е. Тесла може да прави каквото си иска, но толкова е продала
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Цялата статия е объркана - тези числа не са за "най-продавани електрически коли в света", а в Китай. Тесла прави по 150 хил. на месец - 3 пъти повече от посоченото тук.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Това ни чака в бъдещето, само китайски и тук таме германец за цвят.
fallback
Последни