fallback

Краят на една легенда – Mercedes спира таксито Е-Class

Новата стратегия ще засегне и B-Class, която също се предлагаше със специално оборудване

В Германия има един стар виц: „Ако искам да се возя на Mercedes, си поръчвам такси“. Отдавна мина времето, в което легендарният W123 в цвят слонова кост беше единственият модел, който стоеше пред гарите и летищата в очакване на клиенти, но въпреки това Mercedes-Benz все още е марката, която доминира в такси-службите в страната.

Това не е случайно, тъй като компанията от Щутгарт предлага специални модификации на B-Class, E-Class и V-Class за таксиметрови шофьори, като тези автомобили са със специално оборудване и с прилични отстъпки. В Mercedes обаче слагат край на тази практика, като официално обявиха, че следващото поколение на E-Class няма да се предлага в такъв вариант. Същото се отнася и за фейслифта на B-Class, чието излизане на пазара предстои.

Промяната влиза в сила от началото на 2023 г., като ще засегне само тези два модела. По-големите V-Class, EQV, Vito Tourer и eVito Tourer ще продължат да се предлагат като таксиметрови автомобили. А причината е намаляващият интерес към такси-версиите на E-Class и B-Class, чиито продажби са спаднали със 75% за последните 4 години.

В Mercedes-Benz също така нямат намерение да предлагат новия си електрически седан EQE с оборудване за такси, тъй като моделът е доста скъп. И за компанията е далеч по-изгодно да го продава на частни лица, тъй като там маржовете на печалба ще бъдат високи, докато при компаниите за таксита трябва да бъде направена огромна отстъпка.

„В момента оптимизираме фокуса си върху нуждите на таксиметровата индустрия, за да гарантираме, че продължаваме да отговаряме на изискванията на този важен пазарен сегмент. Нашите пазарни анализи показаха, че в бъдеще търсенето на просторни, многофункционални превозни средства с до седем места по-специално в пътническия транспорт ще продължи да расте. С V-Class, EQV, Vito Tourer и eVito Tourer ние вече успешно обслужваме този сегмент”, се казва в официално изявление на компанията.

От Щутгарт допълват, че ще надградят постигнатите вече успехи в този сектор, като ще се съсредоточат върху разширяване на порфолиото си. А това, най-вероятно, означава, че бъдещите T-Class и електрическият EQT, базиран на новия Citan, също ще се предлагат със специални пакети за такси.

fallback
  • #10
    Алфредо ( преди 2 години )
    NawiПреди да пишеш се научи да пишеш,че сигурно си с 3 клас,ама и гимназия да си завършил,то дипломите се раздават и по бутките за вестници.Ужас
  • #9
    Nawi ( преди 2 години )
    Nemskite koli da kato laskavite suvinircherta. Dokato gi kupish svetiat, sled tova trakat. Predi poveche ot20 godini karah samo audi, mersedes, bmw. ..vsichkite troshki. Ot 22 godini karam samo japonki,predimno Toyota i Lexus. I si sednah na Gaza. Ot togava ne znaia kakvo e servis.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Калине, правилно са ти казали американците. Те не робуват на марки, а правят практичен избор. Чудя се обаче защо европейците не са така? Много мрънкат, че колите им не ставали, чупят се, харчат масло, неикономични са, тракат, хлопат, но отиват и си вземат от същото с идеята, че от немското по-добро няма. Това някакъв мазохизъм ли е не разбирам? След няколко немски коли разбрах, че по-големи трошки няма. Започнах да си вземам японски и разбрах къде е истината. Тойота са най-здравите коли.
  • #7
    Калин ( преди 2 години )
    ПродължавамБях през лятото предимно в Лос АнджелисИ такситата 90% бяха Тойота около 50% приус и около 30 кемри и около 10% корола.Видях,че приват колите им са 50-60% японски предимно Тойота и Лексус.Поинтересувах се защо и отговора им беше,че от всички марки те са с най добро качеството. Та ако видя проблеми с последният ми "Е" класа W212 на 187,374км ще го продам и ще купя Тойо както казват американците или Лексъс.
  • #6
    Калин ( преди 2 години )
    Продължавам от долният ми коментар.Първата и последна френска кола. После купиш Шкода Октавия "бяла",почти същата работа,тропане,лопане по немските пътища.Мислех,че си бях купил "Ауди-VW-....".но сбърках и с тази кола. Та световната политика е всички марки и модели качеството да пада драстично. За 20 години на 124та смениха единствено лаисната. А сега,имаше "С"-"Е"-S" Klasse,сега са 100 модела,същотото се отнася за лаптопи,телефони,телевизори и т.н.Сменил съм 5 Мерцедеса и имам база сравнени ...
  • #5
    Калин ( преди 2 години )
    Аз също живея в Германия.До преди 10 години 100% такситата бяха Мерцедес предимно "Е" класа.Очевидно е,че качеството им спадна,но коментара по долу,че качеството е на френските коли е глупост. Ако на немските коли качеството падна,то какво да кажем за френските? Купих преди 3 години Рено талисман "бял" на 18,000км и 36,000к започна да вие преден ляв лагер,след около още 6к се обади е преден десен. Колата започна да тропа (на немските пътища) и я продадох много по евтино на голяма загуба, Ужа ...
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    най се кефя като видя обява в българска автокъща на такъв цвят мерцедес на 160.000 км. и да, приусите такси станаха повече от мерцовете в Германия. като цяло вече е рядкост да видиш такси, изчезнаха заради каршеринга. Юбер идват бавно, тях ги викам само като съм пил. иначе си ползвам майлс и we share. като фен на мерцедес и бивш собственик потвърждавам,че за съжаление сегашните нямат нищо общо с качеството преди десетилетия. като цяло немските коли станаха с качество на френските.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Приус ги приземи! Все повече Рав 4 хибриди таксита виждам, както и Тесли. По едно време се бяха появили и ФВ таксита, но много бързо изчезнаха. Явно има причина...
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Много ясно , както обикновенно проспаха и това. Хората вече навъртяха по милион-два с таксита Тесла, пък тези сега се сетили че продажбите намаляват, хахахаха
  • #1
    Мхм ( преди 2 години )
    Не е реално колко са жалки немските коли
fallback
Последни