fallback

Защо Jeep Grand Cherokee се нуждае от V8 мотор

Сегашният V6 на всъдехода се справя добре, но това не е достатъчно

В продажба вече е изцяло новият Jeep Grand Cherokee и за първи път в своята 30-годишна история има триредова версия, Grand Cherokee L. По този начин Jeep разширява гамата си по-бързо от всякога, за да се възползва от любовта на Америка към всъдеходите. 

Друг въпрос е дали всеки собственик използва огромните офроуд способности на Grand Cherokee в пълна степен. Независимо от това към новия Grand Cherokee Overland 4x4 имаше огромни очаквания. Като цяло, първоначалните впечатления са, че новият GC впечатлява със своя финес, солидно качество на изработка и значително подобрен интериор.

Всичко звучи идеално, но колата има и немалко недостатъци. 3.6-литровият Pentastar V6 агрегат е така нареченият работен двигател, който се намира в дълъг списък от превозни средства от концерна Stellantis и обикновено се представя добре. В случая с новото Grand Cherokee обаче това не е така. Тази платформа се нуждае от опциония 5.7-литров Hemi V8. Но първо, нека да разгледаме как GC V6 се изправя срещу някои от основните си съперници в три ключови области.

Grand Cherokee, задвижван с V6, произвежда 293 конски. 3.6-литровият V6 на Chevy Blazer RS ​​има 308 к.с. и струва с $14 000 по-малко. 3.5-литровият V6 на Nissan Murano има недотам респектиращите 260 к.с., обаче може да се купи за по-малко от $35 000, при това с AWD. Ами какво да кажем за Ford Edge?

Всички нива на оборудване вече се задвижват от 2,0-литров турбо четирицилиндров мотор с мощност 250 к.с.и също има стандартна AWD система, а базовият SE вариант струва $36 000. Горе-долу в същото ценово отношение са корпоративните братовчеди Hyundai Santa Fe и Kia Sorento. За $35 000 Sorento може да бъде закупен с опционалния 2.5-литров мотор с мощност 281 к.с.. $39 000 пък са необходими за Santa Fe Limited, със същия двигател, а 4х4 система са предлага и при двете.

Що се отнася до Grand Cherokee, то аналогичният на гореизброените вариант Overland започва със стартова цена от... $55 305. За тази сума V8 мотор и 4WD система би трябвало да са стандартни. Вместо това купувачите са принудени да похарчат допълнителни $4 000 само за V-осмака Hemi. Освен това разходът на гориво на Pentastar V6 средно за новия Grand Cherokee е от 13/9.25/11 литра на 100 километра пробег, съответно градско /извънградско /комбинирано. 

Цифрите за разхода на Grand Cherokee V6 не са стресиращи и са достатъчно конкурентни, когато погледне човек преките алтернативи. Но всички тези съперници струват много по-малко и предлагат същите или подобни нива на първокласно качество на изработка и луксозно оборудване.  Що се отнася до V8 GC, той харчи  16/10.5/14 литра на 100 километра пробег, съответно градско /извънградско /комбинирано, което е малко повече, но определено има защо. 

А всеизвестен факт е, че купувачите на такива всъдеходи са активни хора. Те притежават неща като лодки, джетове и ATV-та. Те също се нуждаят от ремаркета за тези играчки. Следователно, те се нуждаят от платформа за теглене на тези предмети до уикенд къщата на езерото, например. Grand Cherokee има заявен максимален капацитет за теглене от 2 700 кг, което невинаги е достатъчно. С V8 мотора обаче този капацитет се увеличава до 3 300 кг..

Въз основа на всичко по-горе написано е ясно, че V6 Grand Cherokee е ценово надценен в сравнение с неговите конкуренти. Превъзхожда ги само в една категория, теглене. Разбира се, можете да закупите този базов модел Laredo, но ще пропуснете електрическа повдигаща врата, електрически регулируема предна седалка за пътника и 20-цолови алуминиеви джанти. 

А повечето от тези елементи са стандартни за конкурентите. А тези опции със сигурност ги има в оборудването на версията V8 Grand Cherokee. Истинските ценители на всъдеходи от висок клас определено ще предпочетат V-образният осемцилиндров агрегат, при това за пренебрежимо малка сума отгоре.

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Статията е неуместен превод, но съм съгласен, че всичко е по-добре с V8. Мерцедес с V8 е по-добре от 220cdi.
fallback
Последни