fallback

Mercedes-AMG пуска на пазара моделите с ново турбо

Агрегатът E-Turbo 2.0L е разработен съвместно с компанията Garrett

Още през лятото на 2020 г. Daimler AG, която сега вече е известна като Mercedes-Benz Group, обяви, че спортното подразделение Mercedes-AMG ще пусне „електрически турбокомпресор за отработени газове", работещ със 48V система. Технологията вече е готова и ще се появи на пазара през пролеттта, съобщиха от компанията.

Новата система е разработена съвместно с компанията Garrett Motion, като трябва да остави турбо-ямата в миналото. Това ще стане с помощта на малък електрически двигател, интегриран на вала на турбокомпресора между колелото на турбината и колелото на компресора. В случая моторът задвижва колелото на компресора, преди колелото на турбината да поеме потока на отработените газове. По този начин се подобрява реакцията на двигателя на празни обороти.

Електрическото турбо развива до 170 000 об/мин, като продължава да работи и след като шофьорът свали крака си от педала на газта. От Mercedes-AMG посочват, че по този начин се постига по-висок въртящ момент при ниски обороти на двигателя. Нещо повече – охладителната система на двигателя успява да поддържа под контрол турбото, мотора и силовата електроника.

Според бившия шеф на Mercedes-AMG - Тобиас Мьоeрс, който сега е начело на Aston Martin, новата технология е „нещо, което ще изведе двигателите с вътрешно горене с турбокомпресор до недостижимо досега ниво на пъргавина“.

Вече е известно, че такъв агрегат ще се използва в настоящето поколение на C 63, което остава без V8 двигател. Вместо него под капака на модела ще бъде поставен 2,0-литровия мотор M139 с 4 цилиндъра, който е оборудван със същия този електрически турбокомпресор за отработени газове и е част от хибридна система.

В същото време Mercedes-AMG подготвя и излизането на пазара на „напомпана“ версия на новия SL. Тя ще получи индекс SL 43, като ще използва хибриден вариант на 4-цилиндровия мотор M254. При нея мощността ще бъде 390 к.с., като 20 к.с. ще осигурява стартер-генератора. На по-късен етап ще се появи и plug-in версия на SL, при която отново основна роля ще играе двигателя M254, като той ще бъде подпомаган от допълнителен електромотор.

fallback
  • #2
    Джорджо ( преди 2 години )
    Става, но ще трябва да се влиза в бокса три пъти вместо два пъти.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    "като трябва да остави турбо-ямата в миналото" Аз мислех, че се нарича "турбо дупка". Явно има нов термин.
fallback
Последни