fallback

Най-мощното Peugeot в историята: тестваме новото 508 PSE

Този автомобил има един-единствен недостатък. Само че е шестцифрен

За хората, които наистина се интересуват от автомобили, съчетанието от думите "Peugeot" и "спорт" звучи вълшебно. Поделението на французите за състезателни автомобили бе създадено някога от самия Жан Тод. И след това роди поредица от легендарни рали шампиони - от Салонен и Канкунен до Маркус Грьонхолм. Произведе също победители в Дакар и Льо Ман, както и 13 подиума във Формула 1.               Затова разбирате вълнението ни, че в ръцете на тези хора сега е попаднал най-красивият сериен модел на Peugeot. Нищо чудно това да се окаже най-вълнуващата френска кола от поне пет години насам.

"Това" е всъщност новото 508 Peugeot Sport Engineered. Или накратко PSE. И има удоволствието да е най-мощният сериент автомобил, произвеждан серийно от Peugeot. Не в момента, а за всички времена. Но ако очаквате от него да е шосейна версия на състезателен звяр, ще се разочаровате.              

В никакъв случай не бива да си мислите за това като за френското М3 или RS 4. Няма база за сравнение, а и Peugeot няма такива амбиции. Тяхната цел е да предложат по-скоро автомобил за всеки ден, който да е бърз... и да е весел. И са го постигнали напълно.

За бързината няма спор: 508 PSE с лекота развива 250 километра в час - позволеният му от инженерите таван. И може да се изстреля от място до 100 километра в час само за 5.2 секунди - територия, в която допреди двайсетина години се разполагаха Porsche и Ferrari.               Колкото до веселата му страна, заслугата е на най-сложната система за задвижване, излизала някога от Peugeot Sport.

 

Peugeot 508 PSE

360 к. с. максимална мощност

520 Нм максимален въртящ момент

250 км/ч максимална скорост

5.2 секунди 0-100 км/ч

508 PSE e кола не с един, и не с два, а три мотора: обикновен бензинов 1.6 турбо, който е на обичайното място под капака. и по един електромотор на всяка ос - 110 коня отпред, 113 отзад. Комбинацията е доста необикновена, защото когато потегляте или се движите леко в трафика, тогава имате задно предаване и чисто електрическа тяга. Но когато ви трябва цялата мощност, и карате наистина "спортно", тогава задвижването е на четирите колела, но с отчетлив акцент върху предните.            Общата мощност на хибридната система е 360 коня - наистина рекорд за серийно Peugeot. Но с ръка на сърцето трябва да кажем, че това не е спортен седан в класическия смисъл. Окачването е специално настроено за по-жизнерадостно каране и няма да се изложи по планински завои. Но си остава относително меко и по-скоро комфортно. Управлението е прецизно и директно, но не и колкото в старите GTI модели. Необикновено малкият волан, който стана запазена марка на Peugeot напоследък, може и да е на мястото си в някой дамски кросоувър. Но тук по-скоро пречи. По-голям шанс има да получите обратна връзка, ако пишете на Наоми Кембъл, отколкото от него.             На магистрала PSE стои добре, но отново без да смайва. Ако не сте в спортен режим, осемстепенният автоматик понякога доста се колебае при резки ускорения. При по-спокойно поведение работи гладко.

Наистина впечатляващото ускорение е в града. Там тази кола е доста по-динамична от всяко М3 или RS4, или каквото друго се сетите. Двата електромотора напълно заличават усещането за тегло, което иначе никак не е малко - почти тон и деветстотин. И правят тази кола изключително весела и пъргава.              А също и икономична, макар че това зависи от поведението на собственика. При редовно зареждане на 11-киловатчасовата батерия това 508 действително харчи около 2 литра на сто, както обещават създателите му. Но ако не зареждате батерията, разходът на бензиновия мотор ще отскочи до над 10 на сто.              Другата причина да смятаме това за по-скоро градски автомобил е външният му вид. Даже обикновеното 508 е една от най-симпатично изглеждащите коли на пътя днес, и един от най-добрите образци на Жил Видал, може би най-успешния дизайнер за последните 10 години. Но тук, в PSE, автомобилът е получил още допълнителен характер.              Специално създадените за модела цветове и емблематичните електрикови елементи определено привличат погледите. Вътре също има някои специфични щрихи, като декорациите от благородно дърво зебрано и хромираните прагове на вратите. Те чудесно допълват и без това привлекателния интериор на серийното 508. Мястото е предостатъчно, а багажникът, въпреки че е намален заради батерията, пак спокойно побира 487 литра.             Всъщност, ако теглим чертата, тази кола има един-единствен сериозен недостатък - само че шестцифрен. 508 PSE струва 136 561 лева. Това също е рекорд за серийно Peugeot, макар че от компанията предпочитат да не акцентират върху него. Хибридно BMW Серия 3 струва с 36 хилядарки по-малко.                  Разбира се, въпросното BMW е с почти 70 коня по-слабо, а и офертата е за базово оборудване. Докато тук е включено на практика всичко: двузонов климатроник, рейки на покрива, два потъмнени ауспуха, салон от кожа и алкантара, 10-инчова мултимедия и фантастична аудиосистема от Focal.                  Но все пак леко ни притеснява мисълта, че бензиновото 508 е с 60 хиляди лева по-евтино, а плъг-ин хибридът с 225 коня - с малко над 30 хиляди. С чиста съвест можете да изберете някой от тях - и да ви останат пари за едно 208 GTI на старо.      Още снимки от теста на Peugeot 508 PSE вижте в ГАЛЕРИЯТА:

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    Тези съвсем луднаха. Каква е тази цена, какво е това чудо? Ще седи в шоурумовете, като музеен експонат и нищо повече. Хората с толкова пари за автомобил не влизат и не търсят Пежо, а съвсем други марки. Ще стане, както беше с Фаетона. Луксозен ФВ за много пари. Хората с толкова пари не карат ФВ, та така и с този модел ще стане.
  • #16
    Явор иванов ( преди 2 години )
    Peugeot 3008 hybrid 4 300ps е по бърз. Така че тествайте и него
  • #15
    Както винаги ... ( преди 2 години )
    при франсетата колите са като лай*но увито в целофан! И все пак Пежо е далеч по-добро от рено например.
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Всичко много гот, ама... динамика като на някои сходни като размери и клас автомобили отпреди 20г., тесен интериор, даунсайзнат изпилен 4 цилиндров миксер и цена от 140к... ами извинявай ама колкото и добре да изглежда отвън, слаба работа
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    бмв са се поуляли бангиите им не струват толкова
  • #12
    Шматка ( преди 2 години )
    Спортно каране с акцент на предната ос, ае нема нужда.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Тва с умрела батерия верно ще е цирк
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз се кефя на лъвчо пежо
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Добър опит на Пежо спорт, но има доста повече недостатъци за съжаление. Като почнем от 1.6, който като опразни батериите е трагедия, минем през това, че е доста тясна вътре (спрямо предното поколение) и стигнем до цената.
  • #8
    Валентин ( преди 2 години )
    Има модели на Пежо с цена 2,5 4 милиона евро моделите 908 RC и Оникс
fallback
Последни