Този автомобил има един-единствен недостатък. Само че е шестцифрен
За хората, които наистина се интересуват от автомобили, съчетанието от думите "Peugeot" и "спорт" звучи вълшебно. Поделението на французите за състезателни автомобили бе създадено някога от самия Жан Тод. И след това роди поредица от легендарни рали шампиони - от Салонен и Канкунен до Маркус Грьонхолм. Произведе също победители в Дакар и Льо Ман, както и 13 подиума във Формула 1.
Затова разбирате вълнението ни, че в ръцете на тези хора сега е попаднал най-красивият сериен модел на Peugeot. Нищо чудно това да се окаже най-вълнуващата френска кола от поне пет години насам.
"Това" е всъщност новото 508 Peugeot Sport Engineered. Или накратко PSE. И има удоволствието да е най-мощният сериент автомобил, произвеждан серийно от Peugeot. Не в момента, а за всички времена. Но ако очаквате от него да е шосейна версия на състезателен звяр, ще се разочаровате.
В никакъв случай не бива да си мислите за това като за френското М3 или RS 4. Няма база за сравнение, а и Peugeot няма такива амбиции. Тяхната цел е да предложат по-скоро автомобил за всеки ден, който да е бърз... и да е весел. И са го постигнали напълно.
За бързината няма спор: 508 PSE с лекота развива 250 километра в час - позволеният му от инженерите таван. И може да се изстреля от място до 100 километра в час само за 5.2 секунди - територия, в която допреди двайсетина години се разполагаха Porsche и Ferrari.
Колкото до веселата му страна, заслугата е на най-сложната система за задвижване, излизала някога от Peugeot Sport.
Peugeot 508 PSE
360 к. с. максимална мощност
520 Нм максимален въртящ момент
250 км/ч максимална скорост
5.2 секунди 0-100 км/ч
|
508 PSE e кола не с един, и не с два, а три мотора: обикновен бензинов 1.6 турбо, който е на обичайното място под капака. и по един електромотор на всяка ос - 110 коня отпред, 113 отзад. Комбинацията е доста необикновена, защото когато потегляте или се движите леко в трафика, тогава имате задно предаване и чисто електрическа тяга. Но когато ви трябва цялата мощност, и карате наистина "спортно", тогава задвижването е на четирите колела, но с отчетлив акцент върху предните.
Общата мощност на хибридната система е 360 коня - наистина рекорд за серийно Peugeot. Но с ръка на сърцето трябва да кажем, че това не е спортен седан в класическия смисъл. Окачването е специално настроено за по-жизнерадостно каране и няма да се изложи по планински завои. Но си остава относително меко и по-скоро комфортно. Управлението е прецизно и директно, но не и колкото в старите GTI модели. Необикновено малкият волан, който стана запазена марка на Peugeot напоследък, може и да е на мястото си в някой дамски кросоувър. Но тук по-скоро пречи. По-голям шанс има да получите обратна връзка, ако пишете на Наоми Кембъл, отколкото от него.
На магистрала PSE стои добре, но отново без да смайва. Ако не сте в спортен режим, осемстепенният автоматик понякога доста се колебае при резки ускорения. При по-спокойно поведение работи гладко.
Наистина впечатляващото ускорение е в града. Там тази кола е доста по-динамична от всяко М3 или RS4, или каквото друго се сетите. Двата електромотора напълно заличават усещането за тегло, което иначе никак не е малко - почти тон и деветстотин. И правят тази кола изключително весела и пъргава.
А също и икономична, макар че това зависи от поведението на собственика. При редовно зареждане на 11-киловатчасовата батерия това 508 действително харчи около 2 литра на сто, както обещават създателите му. Но ако не зареждате батерията, разходът на бензиновия мотор ще отскочи до над 10 на сто.
Другата причина да смятаме това за по-скоро градски автомобил е външният му вид. Даже обикновеното 508 е една от най-симпатично изглеждащите коли на пътя днес, и един от най-добрите образци на Жил Видал, може би най-успешния дизайнер за последните 10 години. Но тук, в PSE, автомобилът е получил още допълнителен характер.
Специално създадените за модела цветове и емблематичните електрикови елементи определено привличат погледите. Вътре също има някои специфични щрихи, като декорациите от благородно дърво зебрано и хромираните прагове на вратите. Те чудесно допълват и без това привлекателния интериор на серийното 508. Мястото е предостатъчно, а багажникът, въпреки че е намален заради батерията, пак спокойно побира 487 литра.
Всъщност, ако теглим чертата, тази кола има един-единствен сериозен недостатък - само че шестцифрен. 508 PSE струва 136 561 лева. Това също е рекорд за серийно Peugeot, макар че от компанията предпочитат да не акцентират върху него. Хибридно BMW Серия 3 струва с 36 хилядарки по-малко.
Разбира се, въпросното BMW е с почти 70 коня по-слабо, а и офертата е за базово оборудване. Докато тук е включено на практика всичко: двузонов климатроник, рейки на покрива, два потъмнени ауспуха, салон от кожа и алкантара, 10-инчова мултимедия и фантастична аудиосистема от Focal.
Но все пак леко ни притеснява мисълта, че бензиновото 508 е с 60 хиляди лева по-евтино, а плъг-ин хибридът с 225 коня - с малко над 30 хиляди. С чиста съвест можете да изберете някой от тях - и да ви останат пари за едно 208 GTI на старо.
Още снимки от теста на Peugeot 508 PSE вижте в ГАЛЕРИЯТА:
Още по темата:
-
Французите са създали най-добрата си кола от много години насам - с малко помощ от България
-
Двата ключови модела в най-бързо растящия сегмент са сериозно обновени за 2021 година. Изправяме ги един срещу друг
-
Разходът от 1.5 литра на сто е съвсем постижим - но ще му трябва доста време да компенсира началната цена