Недостигът на микрочипове доведе до дефицит на новите автомобили на пазара, а това накара дилърите да увеличат цените им. Някои от производителите обаче не приемат подобна политика и са готови да накажат търговците, съобщава Automotive News.

Дилърите на Hyundai и луксозната марка Genesis в САЩ вече са получи писма, с които са уведомени, че клиентите на двата бранда са изразили недоволство от установените ценови практики и са се оплакали директно на производителя. Причината е, че търговците на нови автомобили посочват една цена при реклама в интернет, но на място цената, която получава клиентът, е много по-висока.
„Подобни действия увреждат способността на марките ни да привличат нови клиенти и да задържат лоялните. Ние не можем да стоим със скръстени ръце и да наблюдаваме безучастно случващото се, тъй като тези дилъри разрушават всички усилия, за да направим нашите марки това, което са в момента“, се казва в официално писмо от Hyundai до неговите представители в САЩ.
Оказва се, че в някои случаи надценките на дилърите достигат 19 000 долара на автомобил. Затова от компанията са категорични, че при установяването на подобна практика ще преразгледат взаимоотношенията си със съответните търговци и ще намалят неговите квоти.

В подобно положение изпадна и Subaru, но там предприемат друг подход за решаване на проблема. Японците просто помолиха дилърите да се откажат от надценките, които също са доста големи – при Forester, например, те достигат 6000 долара. Съответно, клиентите недоволстват и се оплакват на производителя.
За целта, от Subaru of America са изпратили дълго писмо до всички дилъри, осъждащо тази практика. В него президентът и главен изпълнителен директор на американското подразделение нарече използването на текущия пазарен дисбаланс между търсене и предлагане за неприемливо. Засега искането на Subaru е само молба, но не се изключва възможността, компанията да предприеме и други мерки.


0