fallback

Tesla Model X Plaid отново би рекорда на 1/4-миля

Най-бързият и най-мощен сериен SUV в света с ново впечатляващо постижение (ВИДЕО)

Tesla Model X Plaid с 1020 к.с. е най-бързият и най-мощен сериен SUV в света, а страхотното при него е също така, че това е и семеен автомобил с 6 места, който може спокойно да бъде използван във всекидневието. Силата му обаче определено е при ускорение – нещо, което екипът на DragTimes тества на писта.

Model X Plaid беше закара на Palm Beach International Raceway с цел да постави нов рекорд за сериен SUV за 1/4-миля. Преди да закара колата на пистата, нейният собственик я изпробва на улицата и успя да запише 9,8 секунди. Затова и очакванията бяха, че електрическият SUV ще свали поне 0,1 секунди върху специално подготвената за състезание с драгстери настилка.

Още в първия старт Брукс Вайсблат от DragTimes успя да запише рекордните 9,75 секунди (предишното постижение на същия модел беше 9,83 секунди) при скорост на финала от 231,16 км/ч. Ускорението от 0 до 60 мили (97 км/ч) отне 2,3 секунди, което също е рекорд, тъй като е с 0,2 секунди по-бързо от официалното време, обявено от Tesla. Още по-впечатляващо е времето за ускорението от 60 до 130 мили (97-210 км/ч) – 5,26 секунди, като то е сравнимо с това на McLaren 720S.

За съжаление, по време на втория и третия опит, системата за измерване на времето на пистата не работи, така че Брукс ще трябва да се върне друг път, за да опита пак. Според него, Model X Plaid може да се справи за 9,5 секунди.

Що се касае до постигнатите в случая резултати, в европейски мерни единици те изглеждат така - Model X Plaid ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,73 секунди, от 100 до 200 км/ч за 4,53 секунди и 0 до 200 км/ч за 7,27 секунди.

Снимка и видео: Drag Times

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Не разбирате дори елементарни принципи ( всеки път като говорим за парников ефект и КПД го демонстрирате), но спорите. Повечето електрички използват регенеративно спиране; което значи, че не тормозят нито спирачната система, нито гумите. Жалко е, след като не можете да смятате на ниво 1-ви клас, да спорите как се решават диференциални уравнения.
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако аз пусна линкове, ще ме изтрият. Но по-забавното е, че линковете ти са абсурдни опорки. Нямате акъл дори да се сетите, че не можете да сравнявате семейна кола за 100 хиляди със "хиперкола" за няколко милиона. За невежите в химията и физиката - сепарация, филтрация и рециклиране съществуват от много отдавна и се правят за скъпите и редките материали. Следва да се прави и за ***(като пластмаса), за да не ядете, пиете и дишате отрови. Материалите в една батерия се рециклират на над 90%.
  • #13
    Перките ( преди 2 години )
    Освен това, тъй като производителите се стремят да увеличат размера, здравината и продължителността на живота, те преминават от фибростъкло към въглеродни влакна.Ситуацията е идеална за иновативни приложения за постоянно отстраняване на проблема, тъй като лопадките от въглеродни влакна от следващо поколение ще могат да се рециклират по-добре.
  • #12
    До долния ( преди 2 години )
    Със същия успех, вместо новина от 2018 година за липса на икономически изгодно рециклиране на литиево-йонни батерии, можеше да пуснеш и новина от 2010 година, как електромобилите нямат бъдеще защото се зареждат за минимум 8 часа, имат изключително бавно ускорение и изминават максимум 100 километра с едно зареждане, а батерията им има живот 400 зареждания. И даже нямаше да са излъгали в статията и всичко ще е вярно. Само че доста вода изтече оттогава и светът не е същият. Сега цените са други ...
  • #11
    //// ( преди 2 години )
    Много е ЕКО, а?
  • #10
    //// ( преди 2 години )
  • #9
    //// ( преди 2 години )
    https://m.investor.bg/***/444/a/kakvo-se-sluchva-s-izcherpanite-baterii-na-elektromobilite-265679/
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    А и сметките за батериите вече са направени. След 10 15 години употреба, когато капацитета им падне под 80% вече няма да стават за автомобилни приложения, но още десетина години могат да се ползват за стационарно съхранение на енергия от възобновяеми източници. А чак след това, отиват за рециклиране с помощта на възобновяема енергия, а с техните материали се правят нови батерии, които също са с нисък въглероден отпечатък. Единствения проблем на рециклиращите предприятия е липса на батерии.
  • #7
    До долния ( преди 2 години )
    То никой не е казал, че електромобилите нямат недостатъци. Като основни недостатъци са високата цена и все още неизградената зарядна инфраструктура, но голяма част от недостатъците им вече са превърнати в предимства.
  • #6
    //// ( преди 2 години )
    ...в земята, което е МНОГО ЕКО. Ами прахът от гумите, той къе отива? На Луната? СМенят много по често гуми, заради голямото си тегло. Мога много да изброявам плюссове и минуси и на ДВГ и на елавтомобилите. Но да ми твърдиш, че са рая на земята....ми грешиш!
fallback
Последни