fallback

Българският пазар има нов лидер през 2022

Продадените Porsche 911 са повече от продадените Skoda Fabia през януари

Пазарът на нови автомобили в България е пораснал с 9.4% през януари 2022 спрямо същия месец на миналата година, показват данните за новите регистрации на МВР. По-любопитното е обаче, че има двойна смяна на върха - нова марка и нов модел заемат първите места по продажби.      Най-продаваният премиум модел в България през 2022: Mercedes S-Class...      Докато в последните години почти без изключения най-продаваната марка у нас бе Dacia, този януари първото място е за Toyota, с немалък аванс пред Renault. Dacia се смъква на трето място при марките - отчасти заради очакваните доставки на фейслифта на Duster, и отчасти защото бестселърът Dokker вече се продава като Renault Express. Все пак именно модел на румънската марка е най-продаваният у нас за първия месец на годината, както ще видите от галерията.

 

ТОП 12, МАРКИ
Toyota - 381 Renault - 323 Dacia - 255 Skoda - 182 Kia - 171 Volkswagen - 117 Mercedes - 107 Ford - 102 Peugeot - 86 Hyundai - 80 Citroen - 71 Suzuki - 70

По данни на МВР през януари у нас са регистрирани 2034 нови автомобила с категория M1 и 381 с категория N1, или общо 2415. През януари 2021 регистрациите в тези категории бяха 2207.

В премиум сегмента Mercedes (107 регистрации) изпреварва почти двойно BMW и Audi, които са с еднакъв показател (58), но всъщност тук са включени и 16 бройки от лекотоварни модели на Mercedes, докато конкурентите нямат подобна гама. Показателно за особеностите на българския пазар е, че най-продаваният модел на Mercedes у нас е... S-класата, с 29 регистрации, като при това 5 от тях се падат на върховата версия S580 Maybach.       Най-продаваните нови коли в България през януари 2022 (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #12
    до 9 ( преди 2 години )
    Да я беше прочел докрай :)
  • #11
    xS1 ( преди 2 години )
    Corolla Cross ще се продава ли в Европа заедно с недоразумението C-HR?
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Да че поршето е всъщност по-скъпа фабия
  • #9
    notangel ( преди 2 години )
    Някой разбра ли нещо за Порше и Фабия от статията?
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Радвам се, че все повече българи правят осъзнат и практичен избор избирайки Тойота. Комплексарщитата явно помалко отстъпва на практичността и желанието за икономичен и здрав автомобил с ниски разходи, голяма гаранция и нулеви технически проблеми. Като бонис е добрата визия през последните години на Тойота. Вече никой не може да каже, че това са скучни автомобили, освен, ако не е предубеден.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Външния дизайн на C-HR-a много ми харесва. Едни познати си взеха и казваха че интериора е дървеничък. От това което съм чел, съм останал с впечатление че е и тесничка спрямо конкypентите, но пък доста приятна за каране особено с големия хибрид. Аз се заглеждах по Корола комби с него и доста ми хареса като цяло. Иначе дизайна им отвън от предната Корола насам е супер.
  • #6
    Japo ( преди 2 години )
    Аз имам Тойота. Но четох, че тази chr е колата която най малко клиенти биха си купили отново. Западни клиенти. Скъпи са, дизайна се изтърка и не са практични. Това грозно пате да го зяпаш по цял ден.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Да пускат завода на Тесла в Берлин и по-достъпен модел и у нас да видим скоро Тесла да еномер 1.
  • #4
    Иван ( преди 2 години )
    Имам нова Тойота и съм много доволен. Надеждна кола, напоследък са и с хубав дизайн и с много качествени материали в интериора.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    29 S класи за месец, ужас. Толкова много милионери в тая бедната държава.
fallback
Последни