fallback

Nissan Leaf на старо – плюсове и минуси

За какво трябва да се внимава при покупка на популярния електромобил

Nissan Leaf е един от най-популярните електромобили на планетата, като вече е разпространен и на пазара на колите втора ръка. Повечето от тях са от първото поколение на модела, което излезе през 2010 година. Моделът е непрекъснато обновяван, като в началото зарядното устройство е отпред, но по-късно беше преместено в багажника.

Първият Leaf е оборудван с батерии с капацитет 24, 30 и 40 кВт/ч, като пробегът (по официални данни) е съответно 175, 200 и 250 км. Тези показатели обаче са валидни през летния период, докато в студеното време обхватът на електромобила е по-малък.

Сред сочените предимства на модела на Nissan са надеждния двигател, както и добрата динамика, която предлага. В същото време слабостите му са пробегът, дългото време за зареждане, липсата на стандартна резервна гума, както и пътният просвет – 156 мм. Какво още трябва да се очаква от Leaf на старо, посочват експертите от „За Рульом“, които имат опит с този модел, тъй като това е най-разпространеният електромобил в Русия.

Nissan Leaf на старо – какво да очакваме? (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #15
    Уйче ( преди 2 години )
    Щели да ги спират тия чехкии, най-евтините били на пазара, 27 Хил. долара нова струвала... Ами то, като проверя в Нисан.бг почват от 70 Хил. лв. Базови, а нещо да си заслужава - оппааа, 90 хилки. Е, та тава, ако не е евтиния... Не ги ща - карайте си ги, произвеждайте ги, спирайте ги от производство!
  • #14
    Лийфар ( преди 2 години )
    През мен минаха 10-тина лийфа. Първия е само с 24квч батерия до 2015-та. От 2016-та е с 30квч. Няма Лийф първа генерация 40квч освен "тунингован" такъв със батерия от 2-ра генерация. Колата е много приятна за каране, но батерията е най-скапаната в индустрията. До 10-тата година е под 70% капацитет. И това се отнася за ВСИЧКИ лийф-ове до последния.Иначе като всеки електромобил, няма какво да се развали. Сядаш и караш.Ниското ниво на оборудване е с гадни спарващи седалки и отвратителна медия.
  • #13
    сепуко харакири ( преди 2 години )
    Два пъти карах лийф, надявам се повече да не карам, първо че ме беше срам да влезна в такава грозотия, второ,че се чуди накъде да тръгне, напред или назад.Особено с УНИКАЛНИЯ ПЕДА._Л ЗА ДАВАНЕ НА ГАЗ И СПИРАЧКА ЕДНОВРЕМЕННО.
  • #12
    TSLA ( преди 2 години )
    Вторатата генерация след 2018-та за жалост запази посочените минуси и добави още един: при загряла батерия колата може да откаже 2 последователни бързи зареждания с каране между тях. Поне в началото беше така. Тествайте го това ако смятате да я взимате за дълъг път. Иначе е удобна и вози хубаво. И двете версии (150 и 215 коня) не си искат предните гуми. Настъпиш ли до долу, ги развива като лейкопласт по асфалта. Няма замисляне, директно ги пали.
  • #11
    TSLA ( преди 2 години )
    #6 и #7 говори глупости. Нечупливи и пъргави коли с добра возия и седалки. Главен минус е липсата на течно охлаждане и подгрев на батерията, от което 10-годишните минават между 60 и 120 км според сезона. Мотори и инвертори издават високочестотен звук, мен ме дразни. Гледайте да е след 2012-та, да има DC зареждане, термопомпа и най-добре 30кВтч батерия, подгрев на седалки и волан. Гледайте SOH (state of health) скалата на батерията най-вдясно да е с поне 10 останали черти (12 са като е нова).
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Най-много зависи от пробега и живота на батерията за това и моделите с добри батерии запазват много повече стойност а за да изкара 15-20 години първото поколение както пише в статията трябва да не се кара. На Лийф откакто изкараха версията с голяма батерия и по-добро охлаждане продажбите скочиха значително
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    А евентуална смяна на батерията на тази кола колко струва, някои по запознат?
  • #8
    Ивчо ( преди 2 години )
    Аз купих преди около четири месеца 2915г. 24кв и много ми харесва,но наистина ако съм пуснал парното минава 60км,а сега ще мине около 100км без парно
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    И още по-лошо: по всяко време може да се получи окъсяване на катода и анода на произволна клетка и да се запали. Бомба със закъснител си е.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Едни приятели си купиха на старо. 60 хил. км пробег, но батерията вече беше на 80%. Съответно, реалният пробег градско е около 50 км. Извънградско не я ползват, там сигурно ще е 30 км. И въобще не са единични случаите на бързо деградирала батерия. Масови са, особено на вторичния пазар. И нещо много важно: батерията покаже ли под 80%, вече се счита опасна за каране. Това е кажи-речи максималната деградация. След това започва да не подава достатъчно ток, да пада от 100% на 0 за минути.
fallback
Последни