fallback

Защо е важно да подсушавате редовно ауспуха си

Много често кондензът се натрупва вътре в изпускателната система през студения сезон

Кондензът, натрупан в изпускателната система, е често срещано явление. Дори през зимата може да се види как на някои автомобили водата буквално се излива от изпускателната тръба. Защо е важно да я премахнете, преди да е станало твърде късно, ви разказваме сега.

Най-често кондензът се натрупва вътре в изпускателната система през студения сезон. Процесът се засилва по време на кратки пътувания, когато изпускателната система се нагрява или охлажда. Същото се случва, когато кола влезе в отопляем паркинг от улицата. Така в ауспуха и резонатора се натрупва вода.

Когато автомобилът се движи, горещите газове и пара преминават през тръбите на изпускателната система и полепват по стените под формата на капчици. Част от влагата се изхвърля от газовия поток, но по-голямата част от нея остава в тръбите, а също така се натрупва при охлаждане в ауспуха и резонатора.

Изхвърлянето на водата се оказва много трудно, тъй като в същия ауспух има сложна система от прегради, които гасят акустичните вълни и създават правилното налягане в цялата изпускателна система. Именно там се крие водата. Тя значително ускорява процеса на корозия на цялата изпускателна система отвътре.

Може също така да се случи, че водачът в студа да постави колата на наклон. След това водата ще напълни камерите на ауспуха и ще замръзне. В резултат на това изходът за газове ще бъде частично блокиран, което, когато двигателят заработи, ще създаде обратно налягане. В най-лошия случай това може да доведе до факта, че един от заваръчните шевове просто ще се спука. Същото така ледът, замръзнал в ауспуха може да повреди вътрешните прегради.

Тук има само един съвет. Ауспухът може да бъде предварително загрят с индустриален сешоар, но това е бавна и досадна процедура. Някои правят малки дупки с бормашина, но това пък е абсолютно противопоказно. Най-важна е превенцията. Периодично карайте по магистрала, например с висока скорост, по-конкретно колата трябва да се държи в по-висок оборотен режим. Така прочиствате и двигателя, и отстранявате голямото количество влага от изпускателната система.

fallback
  • #19
    Дедослав ( преди 1 година )
    Винаги го подсушавам, след като го подмия!
  • #18
    Ха ха ( преди 2 години )
    Майтапчии.
  • #17
    Как, бе ( преди 2 години )
    Пак пееруски новини от газетниците на Пеевски и банка КГБ,, пардон КТБ
  • #16
    Любопитен ( преди 2 години )
    А....дали не е добре преди подсушаването да се тръкне едно съпунче?
  • #15
    Батко ( преди 2 години )
    Вечер го подсушавам в гаража . Ако са много мокри гумите - и тях . Но не е индустриален и става бавно. Затова си пия ракията към 23 ч.:):):)
  • #14
    Е ( преди 2 години )
    да вземете ,да понастъпите повече гаста и проблема е решен. Иначе сутрин аз слизам с духалкаката подсушавам всичко и газ.
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    лично аз съм сложил една канелка и нямам проблеми мисля за патент.
  • #12
    Бай Кольо Центровкат ( преди 2 години )
    Почиства ауспуси по домовете.
  • #11
    Шиш ( преди 2 години )
    Много ценни съвети. Да дам и моите пет стотинки по темата. Най-добре е да се закачи за предния теглич, да се вдигне с телфера, да се остави да виси, докато изтече всичкия сос. Това може да продължи цял ден,но изкуството иска жертви.
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Слагате един памперс да не се подмокря ауспуха и готово ;-)
fallback
Последни