След като от Skoda обявиха, че няма да предлагат версия RS за новото поколение Fabia, "най-наточената" версия в гамата остава Monte Carlo. И сега чешкият автомобилен производител представи актуалната модификация, която, подобно на предходните модели, разчита най-вече на козметични интервенции, отколкото на промяна в двигателната гама.
Промените започват още от каросерията, където от Skoda са приложили различни черни акценти - на челната решетка, престилката, капачките на огледалата и праговете. Със същия цвят са и фалшивият заден дифузьор и големият надпис "SKODA" на капака. Черен е и покривът на хечбека, който прави добър контраст с оригиналния червен цвят на купето.
Skoda Fabia Monte Carlo се предлага с колела, чиито диаметър започва от 16 инча, но срещу доплащане може да бъде и 17. И в двата случая има премахващи се пластмасови капаци за джантите, които подобряват коефициента на съпротивление. А ако искате да пожертвате комфорта, за сметка на стила, вече ще може да си поръчате дори 18-инчови колела.
Интериорът на чешкия хечбек е общо взето същия като при другите версии, но Monte Carlo стандартно се предлага със спортни седалки и многобройни червени акценти. Има някои фалшиви карбонови детайли на арматурното табло и по вратите, както и контрастни бели шевове за тапицерията.
Амбиентното осветление с LED диоди също е част от стандартното оборудване, но изцяло дигитално инструментално табло с диагонал 10,25 инча се доплаща. Сред останалите екстри са монтиращ се в багажника субуфър за аудиото, 5 USB-C порта, безжично зареждане и информационно-развлекателна система с 10,25-инчов екран. Наличен е адаптивен круиз контрол, който работи при скорост до 210 км/ч.
Макар и да е обявена като най-спортната Fabia, версията Monte Carlo се предлага с нормалните за модела двигатели. Което ще рече, че може да я поръчате дори с еднолитровия атмосферен бензин с 80 к.с. и 93 Нм, предаващ тягата през 5-степенна механична трансмисия. Тук ускорението до 100 км/ч става за 15,5 секунди, а максималната скорост е 179 км/ч.
По-нагоре в гамата е еднолитров турбомотор с 3 цилиндъра и 95 к.с (+175 Нм). Има и негова по-мощна версия със 110 к.с. и 200 Нм, при която се предлага избор между 6-степенна механична или 7-степенна автоматична DSG трансмисия. Тук ускорението до 100 км/ч става за 10 секунди (9,9 с DSG), а максималната скорост е 205 км/ч.
Повече снимки на Skoda Fabia Monte Carlo вижте в галерията:
Най-подходящият, според нас, двигател, е 1,5-литровия турбо бензинов мотор, който разполага със 150 конски сили и 250 Нм. Той се предлага единствено в комбинация с DSG скоростна кутия, ускорява до 100 км/ч за 8 секунди и има максимална скорост от 225 км/ч. Fabia Monte Carlo ще е на пазара по-късно тази година.