fallback

Защо е опасно да се добавя бензин в горивото на дизелов двигател

Много „специалисти“ препоръчват подобно нещо, без да си дават сметка за последствията

Въпреки факта, че днес за дизелови двигатели се произвеждат много професионални добавки, не с малко шофьорите, които се опитват да използват много по-евтини "народни наркотици" . До какво може да доведе това, ви разказваме сега. Не е тайна, че с настъпването на зимата търсенето на добавки за автомобилите нараства значително, защото те улесняват работата на автомобила през студения сезон.

Показателен пример са дизеловите превозни средства, за които собствениците им често купуват горивни добавки, които са известни с името "антигелове". Тези препарати позволяват да се поддържа течливостта на дизеловото гориво при ниски температури.

Ще припомним, че при ниски температури в дизеловото гориво парафиновите кристали започват да се сгъстяват, образувайки в структурата т.нар. съсиреци под формата на гел. Това вещество запушва порите на горивния филтър и каналите на горивната помпа (горивна помпа с високо налягане), което в крайна сметка води до спиране на двигателя (ако филтърът не се нагрява) и невъзможност за последващото му стартиране. След това автомобилът трябва да бъде изтеглен до топъл гараж и трябва да се изчака парафиновият гел да се размрази и да се разтвори отново в дизеловото гориво.

За да се предотвратят подобни ситуации с дизелово гориво през зимата, се използват именно гореспоменатите антигелове. Тези добавки, когато се добавят към дизеловото гориво, понижават граничната температура на филтриране (PTF) на нафтата, предотвратявайки сгъстяването ѝ на студено. И те са напълно достатъчни. Но феновете на "модни трикове" активно прилагат и други, така да се каже, народни начини за повишаване на устойчивостта на замръзване на нафтата, без да мислят за техните негативни последици за двигателя.

Така например, една от често срещаните „препоръки от интернет специалисти“ предписва добавяне на бензин към дизеловото гориво през зимата. В соц. времената много шофьори на дизелови двигатели правеха това. Да, това се практикуваше тогава, но в онези дни както дизеловото гориво, така и двигателите за него бяха различни. Днес не е препоръчително. Старото дизелово гориво се отличаваше с високо съдържание на сяра. Това донякъде намалява „енергийните" характеристики на горивото, но допринася за запазването на неговата смазочна способност, което е изключително важно за нормалната работа на инжекционната помпа.

Днес, според екологичните изисквания, съдържанието на сяра в дизеловото гориво е силно ограничено. Следователно добавянето на "разреждащ" бензин към него е изпълнено с негативни последици. На първо място, говорим за влошаване на смазочната способност на дизеловото гориво поради въздействието на бензина. Наличието на разредена с бензин нафта значително ускорява износването на инжекционната помпа и инжекторите. А повредата на тези важни елементи недвусмислено води до скъпи ремонти. Което напоследък, между другото, все по-често се споделя от майсторите в сервизи за ремонт на дизели.

И накрая за това, което се отнася директно до самите антигелове. На нашия пазар има много различни добавки. Но, както показва практиката, продуктите от различни производители могат да действат с различна степен на ефективност. Повечето от тях се правят на еднаква основа, а въпросът е колко са концентрирани. Така че, преди да ги закупите, е много важно да прочетете добре упътванията. 

fallback
fallback
Последни