В опит да се опита да възвърне интереса на потребителите Ford за втори път обнови сериозно китайската версия на Focus. Тя получи фейслифт през 2020 г., докато европейският вариант беше модернизиран през 2021 г.
В Китай обаче моделът продължава да губи клиенти, като през миналата година там са продадени едва 23 000 бройки, което е с 10 000 по-малко от 2020 г. За сравнение, при излизането си на пазара моделът записа близо 400 000 продажби само в рамките на първите 12 месеца.
За да прекъсне тази тенденция, Ford направи още промени по автомобила. Показани бяха само хечбека и седана, докато комбито и крос-версията на хечбека явно ще бъдат представени по-късно. При предишния фейслифт автомобилите за Китай бяха разграничени от тези за Европа, но сега отново са унифицирани, въпреки че все още има малки отличия.
Например, новите фарове (те са същите като тези на „европейците“) все още са в непосредствена близост до решетката на радиатора и сега изглежда, че всички версии ще използват това решение. Освен това, китайските Focus-и получават версия S Edition с мрежеста решетка на радиатора и по-агресивни брони – в стила на ST Line.
Салонът все още остава загадка, но се очаква той да бъде в стила на останалите нови модели на марката за най-големия пазар в света. Това означава гигантско табло с виртуален приборен панел и сензорен екран на мултимедийната система, които са свързани.
Основната техническа новост е 1,5 бензинов турбо-двигател с 4 цилиндъра и мощност от 177 к.с. Този агрегат заменя досега използвания 3-цилиндров турбо-мотор със същия обем и 174 к.с.