fallback

Какви кросоувъри с 4x4 не са подходящи за офроуд

Вижте защо съвременните SUV-модели не трябва да се третират като танкове

Родните шофьори обичат и уважават задвижването на всички колела. Смята се обаче, че всеки кросоувър със задвижване на всички колела е сравним по отношение на проходимостта с танк. Така че с него може безопасно да се преминава по всякакви пътища, особено през зимата. Въпреки това ние ще се опитаме да ви убедим, че не всички съвременни SUV-та могат безпроблемно да издържат на шофиране в пресечена местност. Това означава, че те не трябва да се третират като превозни средства за всякакви терени.

В много съвременни кросоувъри все повече се използва схема за задвижване на четирите колела, която се основава на електромагнитен съединител или хидравличен съединител. Такива решения са по-евтини от "истинското" задвижване на четирите колела. Освен това автомобилните производители смятат, че градските SUV-та не се нуждаят от сложен дизайн на 4х4 системата, тъй като пътищата в града се почистват.

Електромагнитното устройство има съединител, който се зацепва, когато управляващият блок даде съответната команда. Освен това уредът може да дозира момента в диапазона от 0 до 100%. В зависимост от конструкцията, блокирането работи чрез електрическа тяга или хидравлика.

Недостатъкът на този дизайн е склонността към прегряване. Факт е, че такова решение, както е замислено от автомобилния производител, е необходимо, така че задните колела да помогнат на предните да излязат от малка снежна преса на паркинга, например. Но ако се буксувате в сняг или кал дори за пет минути, тогава уредът прегрява, и това се показва на съответния индикатор на таблото. В резултат на това трябва да охладите съединителя, а водачът трябва да вземе лопата.

Конструкциите, базирани на хидравлика, са по-надеждни и могат да работят  по-дълго време. Но тук трябва да помним, че в такива възли е необходимо да сменяте маслото редовно. Неспазването на това предписание може да доведе до вибрации, прегряване или повреда. Това важи особено за употребяваните "джипове", защото повечето собственици редовно сменят смазката в двигателя, но забравят за въпросния съединител. Ето защо, ако ще купувате кола с пробег от 150 000 км, по-добре е незабавно да смените маслото в този агрегат.

Кросоувърите с роботизирана скоростна кутия с два съединителя също се представят не по най-добрия начин през зимата. Факт е, че интелигентният "робот" има собствена защита срещу прегряване. Ако електрониката установи повишаване на температурата на работната течност, тя ще даде сигнал и дисковете на съединителя ще се отворят принудително. Ако по това време водачът щурмува стръмен склон, колата просто ще се върне назад. Тук трябва да имате време да натиснете спирачката, в противен случай последствията ще бъдат непредвидими.

И накрая, достъпните кросоувъри със задвижване на всички колела се считат от нашите хора за истински превозни средства за всякакво терени. И за да направят тяхната проходимост още по-добра, офроуд гумите са „обувани“. Но машината не е предназначена за това. В резултат на това натоварването на задвижванията на колелата се увеличава многократно, толкова много, че те могат да се въртят. А от гората такъв нещастен джип ще трябва да бъде изваден с трактор.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    от офроуд до офроуд има огромна разлика, на мен Шкода Карок 4х4 ми е достатъчна да си стигна до вилата по калните и ли заснешени пътища на еленския балкан, ще и да издърпам разни затънали по пътя.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    до 5 Да, никой няма да изкара джип за 200+ хил в калищата - ФАКТ. Но това не значи, че не става. Клирънс като на Клио имат АМГ, Брабуси и тем подобни безсмислия. Стандартната е 241ммдо 6 Предното поколение на Jeep-овете и може би тези за Америка да, но европейското производство в момента не мисля
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Иначе за офроуд Джимни, Г класа, Ленд крузър, Дефендър и Нива. Всичко друго което се прави в момента не става за повече от това да го изкараш на полянка край пътя.
  • #3
     до 1 ( преди 2 години )
    Като концепция е чудно 4х4-то на Рав-а и за 90% от потребителите сигурно е напълно достатъчен. Но при тестове на ролки е трагедия.
  • #2
    До аФтора ( преди 2 години )
    Били могъл аФторе да ми преведеш това изречение, че нещо се обърках: " В резултат на това натоварването на задвижванията на колелата се увеличава многократно, толкова много, че те могат да се въртят." Това изречение е също култово: "И за да направят тяхната проходимост още по-добра, офроуд гумите са обувани". Превод моля!
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    По принцип написаното в статията е вярно, но има изключения и това е Рав 4 хибрид. От Тойота са подходили много интелигентно. ДВГ+ел.двигател отговарят за предната ос и втори електромотор отговаря за задната. Между двете оси няма механична физическа връзка при задвижване на колелетата. Двете са автономни. Бях много учуден, че Рав се представя доста прилично при сложни участъци на черен път и сняг. Трябва само да се включи офроуд модуса и да се натисне копчето за заключване на двете оси.Драпа яко
fallback
Последни