fallback

Защо американците имат толкова яки камиони

Основната причина за дължината на тези машини са пътищата

Всеки, който е виждал поне снимка на американски влекач, трябва да е обърнал внимание на очевидния факт, че тези камиони са много по-големи от камионите, които карат в Европа и у нас. По-специално, "нашите" нямат толкова огромен моторен отсек отпред. Защо камионите са толкова различни в САЩ и какво има в голямата „кутия“ зад кабината?

Основната причина, поради която американските камиони са толкова дълги, е заради една проста дума "пътища". И в този случай не говорим за категориите „по-добри или по-лоши“, а за това, че с редки изключения те не са същите като в Стария свят. В САЩ са построени огромен брой магистрали без остри завои и тесни участъци.

Това позволява използването на влекачи с принципно различни характеристики, отколкото в Европа. Европейските и българските пътища често са твърде криволичещи и трудни за управление на камиони от този, американски стил. Поради тази причина влекачите в САЩ са с моторен отсек пред кабината, а на влекачите в Европа моторът е под и зад кабината.

Всички тези въпроси се уреждат от местните закони. В Европа и България дължината на т.нар. "тирове"отчита както ремаркето, така и самия влекач. В САЩ законодателството по този въпрос е „по-демократично“, дължината на камиона не е ограничена по никакъв начин. И най-важното е, че се взема предвид само дължината на ремаркето или ремаркета.

Дължината на самата машина в САЩ не е регламентирана от закона по никакъв начин. Това отваря безпрецедентни възможности за производителите на камиони по отношение на създаването на цели „дворци на колела“. Мечтата на всеки тираджия е е да кара камион с огромно спално място.

Преведено на нормален език, това е жилищен модул, който е инсталиран зад кабината. И тъй като, както вече споменахме, дължината на влекачите в Съединените щати не е ограничена, американците имат възможност да правят камиони с много дълго междуосие и да поставят на тях големи мобилни домове, които могат напълно да заменят малък апартамент.

Разбира се, не всички шофьори на камиони избират такива камиони и не всички могат да си ги позволят. Въпреки това, ако желаете, все още можете да получите такъв камион. На вторичния пазар цените на TIR-ове с "траверси" започват от около 100 хиляди долара. Новите такива камиони са предвидимо по-скъпи.

Само за влекач в САЩ ще трябва да платите 120 000-350 000 долара. Огромните кабини се купуват и инсталират отделно. Цените им варират значително в зависимост от размера и конфигурацията. Средно един модул струва между 100 000-150 000 долара. Вътре обаче има всичко необходимо за живота: удобно място за спане, душ, тоалетна, кухня, зона за отдих. 

fallback
  • #13
    Да мечти ( преди 2 години )
    Първо имат си изисквания за размерите и на картинка тук са огромни иначе на истинско са като детска играчка,не ви ли прави впечатление че влекача е с три оси а ремаркето с две,в Щатите си има закони като навсякъде,неудобен е защото мястото за шофиране е стеснено,имат много минуси,а двигателя е в муцуната за да може по лесно да се ремонтира без да се вдига кабината,само затова са така да си чоплиш двигателя когато се сетиш без да си вдигаш кабината.
  • #12
    Achtung ( преди 2 години )
    Не знам кое им е огромното, като дърпат по-леки ремъркета от европейските. Повечето нямат такива пристройки отзад и са с доста тесни кабини, да не говорим, че за огромна изненада за разлика от положението при леките коли, до 2015 повечето бяха с механични кутии, а сега налагат едни роботизирани (на основата на механична кутия с автоматично управление)...... хубавото е, че за Канада електронния ограничител е на 105км/ч, а в САЩ даже някой от квадратните щати разрешават скорост по магистралата 130
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Интересно е че преди 70-те 80-те не са били такива огромни, а както в Европа.
  • #10
    Селяка ( преди 2 години )
    Стига коментари и сравнения...тук е така, в Америка...мерил съм 1000 ремаркета, всичко е стандартизирано, всички пътища сме минали в Родопите, тук е така, стига с тази Америка, индианците да се оправят...въпрос в Европа абрамс как се транспортира, за да няма *** въпроси говоря за танк
  • #9
    До 6 ( преди 2 години )
    Има и часове има и даи. Това не е дивия запад да си правиш каквото искаш.
  • #8
    Оня ( преди 2 години )
    Дърпай ремаркето с караваната!
  • #7
    Нико ( преди 2 години )
    Имам първи братовчед в САЩ ,ТИР-аджия.Ходил съм 3 пъти в САЩОтносно камионите 90% таралясници ,вътре със силен шум,като се има в предвид,че съм се возил 12 мили и то не по магистрала.Брадчеда каза,че там са още по шумни,поради по висока скорост ....Тези на снимките си ги бива (красота),ама ходи да видиш там какво се кара.Иначе пък колите им са 90% големи,джипове...,е и около 10% има и малотрижки,предполагам за да си пазаруват.Дизел почти не видях,поради факта,че бензина излиза около ...
  • #6
    Как пък не ( преди 2 години )
    В Щатите камион се изплаща бързо,няма ДАИ която да глобява а щяло и нещяло,няма "часове".Колкото повече караш, толкова повече изкарваш.А това за пътищата си е така,пригодени са камиони.Карал съм бордови камион с две ремаркета.Лошото са маневрите.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Една от причините е и големите разстояния , които се изминават в Америка!
  • #4
    Мхм ( преди 2 години )
    Да щото са с турбо което гърми на 10к км.Европейските камиони са много по нерентабилни но скоро ще бъдат заместени от водородни влакове и елк камиони недоразуменията на Ман и Мерцедес ще бъдат изчегъртани както селяците от Герп
fallback
Последни