IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW обнови цялото семейство 8-Series

Германците ще предложат и специална версия, създадена с участието на известен художник

След 19-годишно прекъсване BMW върна 8-Series в гамата си през 2018 г. Сега баварците решиха, че е дошло времето за планирана актуализация на цялото семейство, като тя включва и най-мощните версии на модела - M8 Competition.


BMW 8-Series (2022)


Мащабни промени няма, но както външния вид, така и техниката получиха леки подобрения. А премиерата на автомобилите беше придружена и от анонсирането на ограничена специална версия The 8 X Jeff Koons.

Модификациите 8-Series Coupe, Convertible и Gran Coupe вече се предлагат стандартно с М пакет, който включва допълнителна аеродинамика и множество черни акценти, а също така тъмни въздухозаборници, дифузьор и нови 19-цолови алуминиеви джанти с двойни спици. Спирачната система BMW M със сини апарати също е стандартна.


BMW 8-Series (2022)


Друга разлика спрямо досегашния модел е решетката BMW Iconic Glow, която се осветява от момента на отключване на вратите до началото на движението и след изключване на запалването до заключването на автомобила. По подразбиране цялата оптика е LED, а фаровете вече могат да се надграждат до лазерни. Добавени са нови цветове – нюанси на сиво, зелено и синьо. Компанията отбелязва и 50-годишнината на M-подразделението си, като всеки модел от 8-Series може да бъде украсен с класически BMW Motorsport лога на капака, вратите и колелата.

Благодарение на предварителното инсталиране на M-пакет, всички модели от семейството получават мултифункционален кожен волан с лостчета за смяна на скоростите, педали от неръждаема стомана и спортни седалки, които досега бяха налични само за модификациите BMW M850i xDrive от най-висок клас. Екранът на водача остава 12,3-инчов, но централният дисплей е увеличен от 10,25 на 12,3 инча. Реакцията на сензорния екран е по-бърза, има повече функции в мултимедията, а навигацията е по-ясна.


BMW 8-Series (2022)


В оборудването на моделите влизат интелигентен личен асистент, head-up дисплей и безжична интеграция на смартфон. Всичко това е част от системата BMW Live Cockpit Professional. Към комплекса от асистенти е добавен активен круиз-контрол с разпознаване на светофара.

Двигателите на семейството 8-Series вече бяха актуализирани, така че промени при тях сега няма. Все пак от BMW обещават намаляване на разхода на гориво. На върха на гамата е версията M850i xDrive със задвижване на всички колела и 4,4-литров V8, произвеждащ 530 к.с. Следва модификацията 840i с 3,0-литрова редови бензинов „шестак“ с 333 к.с., задвижване на всички колела или задно предаване. Базовият лек хибрид - BMW 840d, разчита на 3,0-литров 6-цилиндров турбодизел с мощност 340 к.с. Скоростната кутия е 8-степенна автоматична Steptronic.

 

Още снимки на обновените BMW 8-Series - вижте в галерията:


Специалната версия 8 X Jeff Koons Special Edition е базирана на модификацията 850i xDrive Gran Coupé, като е създадена с участието на американския художник Джеф Кунс, известен с екстравагантните си и дори кичозни произведения. Тя получава многослойна боя от 11 цвята, а интериорът е декориран с червена и синя кожа. В салона има гравиран подпис на художника, но снимки на автомобила така и не бяха показани.

Промените по модела засягат и спортните модификации M8 Competition, които отново са достъпни в 3 варианта на каросерията. Те се отличават по палитрата от цветове, джантите и оптиката Shadow Line, която за първи път се предлага спортен автомобил. В палитрата се появяват четири нови цвята, като всеки от тях може да бъде покрит с лак Frozen с блестящ ефект.


Още снимки на обновените BMW M8 Competition - вижте в галерията:


Под капака си остава познатият 4,4-литров V8 с технология M TwinPower Turbo, който развива 625 к.с. и 750 Нм. Трансмисията е 8-степенна автоматична Steptronic, а задвижването е към всички колела. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 3,2 секунди за M8 Competition купе и седан и 3,3 секунди за кабриолета.

В салона на спортните версии вече се залага на черна и оранжева кожа, комбинирана с алкантара. Предните спортни седалки може да бъдат заменени с карбонови с електрическо регулиране, запаметяване на голям брой настройки и светещ надпис M8 на подглавниците.

Снимки: BMW

0 от 500
  • #9
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Техно ( преди 3 месеца )
    Тия обаче не го спряха веднъж за винаги това недоразумение на двигател.4.4L е може би най-калпавия двигател правен някога,не че другите са им хубави,но този специално ако издържи и 60000 км си е цяло чудо.Може би най-калпавите коли правят вече BMW.Бяха хубави колино преди години.Всички немски марки вече са сервизни хранилки,но BMW са пълна трагедия.Не съм привърженик на японците,но не може да им се отрече,че само те продължават да правят здрави машини и то по-специално Тойота и Хонда.
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    z8 ( преди 3 месеца )
    @ покрит с лак Frozen с блестящ ефект.' пълна тъпотия ,това е мат спри да ползуваш преводачката
  • #7
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Като ги гледам, нищо особено не виждам. Пълна скука. Бъбреците ги няма, но за сметка на това са направили несъразмерно големи отвори на изпускателната система отзад, т.е. отново са успели да се изложат с нещо. На Gran Coupe задните стопове още малко ще стигнат до задните врати. Това все пак не е Рено, нали, че да си позволяват подобни залитания. Интериора е ОК без забележки!
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Що не са с големи бъбреци. Искам си бъбреците! Нали такава е новата модна тенденция предНицата да е 2 бъбрека и нищо друго да не се вижда.
  • #5
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Хубави са наистина, но дали са оправили надждността, че там нещата са много зле. Дефиринциалите на моделите 4х4 са като солети. Трошат се яко. Двигателите след 50 000 км започват да харчат масло доста, лакоми двигатели и скъпо обслужване.
  • #4
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не са лоши, но лично за мен всички БМВ-та както и Ауди-та на външен вид са абсолютно еднакви което аз лично не одобрявам, тази кола трябва сериозно да се отличава от всичко останало.
  • #3
    4 rate up comment 2 rate down comment
    ФФ ( преди 3 месеца )
    Наистина правят хубави автомобили.
  • #2
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Chicho_Ficho ( преди 3 месеца )
    Хубавки са, но оригиналната 8ца от 90те ми харесва повече и подозирам, че след 10ина години и ще струва повече от тези.
  • #1
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Харесва ми!