fallback

Кои са най-продаваните малки SUV в България?

Градските кросоувъри вече са най-популярният сегмент на българския пазар

Кои са най-продаваните кросоувъри в България? Вече ви запознахме с бестселърите в отделните класове на леките автомобили (вижте линковете под статията) и сега идва време да обърнем внимание и на SUV моделите - най-големия и най-бързо растящ сегмент и на европейския, и на тукашния пазар.

Има обаче един проблем. Поостарялата европейска система на автомобилните класове поставя всички тези автомобили в един общ сегмент - J. Тук са и малките паркетни кросоувъри, и големите SUV с по седем места, и специализираните офроудъри. А изобилието на пазара вече е такова, че се налага да ги разделим на отделни класове, за да не сравняваме продажбите на Mercedes GLS с тези на Renault Captur.     Субкомпактните кросоувъри са вече най-популярният сегмент на българския пазар       Ще изберем подхода, който вече ползват повечето застрахователи в Европа: делим ги на субкомпактни (A-SUV и B-SUV), компактни (C-SUV), средноразмерни (D-SUV), и така нататък. Логично ще започнем с най-малките. Които всъщност са и най-големи по пазарен дял у нас: през 2021 статистиката показва 5170 нови регистрации в сегмента на субкомпактните кросоувъри, което е 16.6% от целия пазар на нови коли в България. Класирането е на база регистрациите в Пътна полиция, като сме включили само автомобили в категории M1 и N1.

Няма никакво ясно определение кои кросоувъри са субкомпактни. Обикновено това са машини с дължина между 3.90 и 4.40 метра, но има и изключения. При някои спорни модели сме взели предвид как ги определя производителят им и на каква платформа са построени.      20-те най-продавани малки SUV в България (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #10
    Датс дъ спирит ( преди 2 години )
    Стига лъга бе плешив никой никъде не купува умиращите седани и хечове всичко скача на джипка ако има пари малките само пежо 208 всичко друго полота фиести дори клио е на червено по големите пак така дори голфа седаните всичко надолу пасатпра вече го спират никой го не ще артеони 508 всичко надолу.Всичко иска Сув.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Какъв е този еко спорт от който никой никъде не купува и не съм виждал на улицата нито един. Иначе до този със остарелите разбирания за седаните или хечбека, брато нищо не разбираш и такива коли се купуват точно защото са функционални и евтини.
  • #8
    Премнаващ ( преди 2 години )
    К. Томов безспорно е сред най-авторитетните журналисти, пишещи за автомобили, но T-roc е на платформата на Голф /MQB/, а не на Поло /MQB A0/ на която са T-cross и Taigo.
  • #7
    До 5 ( преди 2 години )
    Под "топ в Европа" имаш предвид, че е на 19-о място, така ли :D
  • #6
    Киро ( преди 2 години )
    Е как кой, най-големия евтинджак винаги е първи. То и качеството му съответства на цената, ама това е положението.
  • #5
    Мда ( преди 2 години )
    Форд Пума е топ по продажби в Европа фиестата и фокуса ги изтеглят защото са умиращи класове които никой не купува.Продажбите на Сув летят но това балканците не го разбират
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Трябва да си много сбъркан, за да си купиш малък SUV, пред седан или хетчбек! В Toyota CH-R, VW Taigo и подобни, на задните седалки има място само за деца - изключително нефункционални автомобили!
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    трябва да си феноменално сбъркан, за да си купиш нещо от форд европа, от десет години изоставен без финансиране, инвестиции, нови технологии
  • #2
    Така е ( преди 2 години )
    И още по сбъркан да купиш трошливята Шкода и Фау Ве пред Сузуки Витарата
  • #1
    Мда ( преди 2 години )
    Трябва да си много сбъркан да си купиш Джимни пред Форд Пума
fallback
Последни