fallback

Tesla влезе официално в Турция

Компанията ще разшири и мрежата зарядни станции в южната ни съседка

Tesla достави 936 000 автомобила по света през изминалата година, с което постигна ръст от цели 87% спрямо резултатите си за 2020. САЩ и Китай остават най-големите пазари за компанията, но още една държава с голямо население ще помогне за увеличаване на продажбите през тази година. Става въпрос за Турция, където американците влизат официално с представителство.

Производителят на електромобили назначи за свой мениджър в Турция Кемал Геджер - основател на компанията E-Garaj, която и до момента внасяше машини Tesla и други екологични коли в страната. Геджер е и създател на първия специализиран местен уебсайт, посветен на електрическите автомобили на американския производител. Ръководил е и турския клон на Lufthansa.

Успоредно с официалното си представителство в Турция, от Tesla засилват и развитието на мрежата зарядни станции Supercharger в страната, както и из целия Балкански полуостров. Компанията вече изгради бързи станции в България, Сърбия, Румъния и други страни в региона, като в скоро време се очакват и нови локации.

През изминалата 2021 година в Турция са били продадени 4000 електромобила, спрямо 1600 през 2020. В момента се счита, че в страната са регистрирани между 7000 и 8000 електрически коли. Очаква се официалното лансиране на Tesla на местния пазар да увеличи търсенето в страната, макар че за момента не са декларирани очакванията на компанията за размер на реализациите.

В момента, най-продаваните автомобили на турския пазар разчитат единствено на двигатели с вътрешно горене. Най-търсената кола при съседите е Fiat Egea, позната у нас под името Tipo, следвана от Toyota Corolla и Renault Clio. И трите бестселъра се произвеждат в местни заводи, а отскоро страната има и собствен "национален" производител, в лицето на компанията TOGG, която планира лансирането на няколко електрически модела.

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Срам за автомобилната индустрия..
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Вече няма да трябва да ходите до Виена да ви обслижат теслите, само до Истанбул - а тук в близките 10-15 години нямаме шанс да се открие каквото и да било.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    тесла да продава батери двигател и софтуер на другите защото не им се получава да правят автомобили безлични скучни лишени от емоция
  • #6
    До 5 ( преди 2 години )
    Под 25% дял на въглищата много ли ти се струват
  • #5
    TSLA ( преди 2 години )
    Народа къса ризата как да привлече клиенти и гърми милиони за реклама и представителства. Нашите хора клиентите ги молят да дойдат :DTESLA-та е като Джо Сатриани - бърза и гениална @;^[)
  • #4
    Мхм ( преди 2 години )
    В Германистан където Илон ще строи завода разчитат на въглищни централи над 20%.Екологията е просто начин за пране на пари
  • #3
    TSLA ( преди 2 години )
    ТЕСЛА БГ във Варна имат вече опита и капацитета да ги последват. На скорошния призив от Руския Тесла Клуб към Илон, той им отговори: "Tesla работи с възможно най-бързи темпове да подкрепи собствениците на марката в целия свят. Устойчивата енергия засяга всеки един на Земята, защото споделяме една атмосфера".
  • #2
    VAYK ( преди 2 години )
    Гърци, Румънци а сега и Турция, а на нас само два суперчарджъра!
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    бензинджийката пак се е изцепила
fallback
Последни