fallback

Може ли Hyundai Ioniq 5 да свали Tesla Model Y от върха?

Корейският модел се противопоставя повече от успешно на лидера в сегмента (ВИДЕО)

Tesla Model Y е лидер в сегмента на компанията кродоувъри, но постепенно на пазара се появяват сериозни конкуренти. Един от тях е Hyundai Ioniq 5, който беше сравнен директно с американския модел от екип на Edmunds. И резултатите от теста са доста любопитни.

За теста беше избрана версия на Model Y с най-високо оборудване и система за автономно движение. Като параметри кросоувърът на Tesla изпреварва Ioniq 5, като предлага много повече място за съхранение в предната част, както и по-голям багажник. Въпреки тези предимства обаче Model Y губи от новия си съперник.

Първо, в реалния свят Ioniq 5 успя да измине 434 км с едно пълно зареждане на батериите, което е повече от обявения от EPA (Агенция за опазване на околната среда) пробег от 411 км. В същото време Model Y измина 423 км, което е много по-малко от обявените от Tesla 487 км.

Освен това, корейският модел е и по-евтин, а в директното сравнение се оказва и много по-тих от Tesla. Още в първия ден от кабината на Model Y се чуват външни скърцания и шумове, докато салонът на Ioniq 5 е много по-обезшумен, а също така изглежда по-добре.

На всичко отгоре Ioniq 5 реагира по-бързо и на натискането на педала, въпреки че като ускорение отстъпва на своя съперник. Основното му предимство обаче си остава цената, която дори при топ-версията на модела стартира от 54 500 долара (базовият вариант струва 39 700 долара). За сравнение базовият Model Y е оценен на минимум 58 990 долара.

Снимка и видео: Edmunds

fallback
  • #31
    анонимен ( преди 2 години )
    Ето ти линк с всички неща по Иония дължина,ширина,тегло... абе абсолютнно всичко. Просвета даден от проиводителя е 155мм. има го и в инчове 6,1 инча, ето ти и линка:https://***.***-data.net/bg/hyundai-ioniq-5-77.4-kwh-325hp-electric-awd-44596
  • #30
    Дифорс ( преди 2 години )
    до 29 - рядко пиша нещо, без да мога да покажа да го докажа. Хюндай си имат сайт и ценова листа за модела, където много ясно пише 17 см за клиренс.
  • #29
    До 29 ( преди 2 години )
    Просвета е 15,5см. поне според Хюндай.А На Голф е 16см. тоест Голф дори е с половин сантиметър по-висок просвет, Хюндая е с 20 см. повисок таван. Иония е Хечбег а не СУВ.
  • #28
    Дифорс ( преди 2 години )
    Преди няколко дни карах Хюндая и държа да споделя, че е невероятен. Невероятен дизайн, клиренс 17 см (не е като на Голф), ускорение за 5.2 сек и цената от 114 000 лв за 305 кс е нормална. Подобна цена е изгодна за автомобил с такава мощност, още повече електричка.
  • #27
    анонимен ( преди 2 години )
    Може, да. Двете корейски фирми вече са в Топ 10 на Европа.
  • #26
    До IM-A-дртиВайтБoй! ( преди 2 години )
    Чак нищо не ти се разбира, от желанието да се правиш на интересен с уникално писане!
  • #25
    v-1 ( преди 2 години )
    Много глупости са се изписали тука. За колегата под мен, американците са свикнали да карат коли с много повече базови екстри от европейците, не говорете щуротии на изуст.Тесла са все още много пред другите производители от към батерии и автономност.Такива платени статии за убийци на Тесла и как автопилотът им правел катастрофи зилизат през няколко месеца...
  • #24
    анонимен ( преди 2 години )
    И двата автомобила са различна категория. Тесла е малък СУВ, докато Хюндая е хечбег с висок таван, от там идва и илюзията че е СУВ, но всъщност е с просвет като на Голф и Фокус а няма въздушно окачване, което да го повдига, тоест не е СУВ а хечбег с много пространство над главите, което според мен е грушка, защото има по-голямо челно съпротивление, от там и повече разход на енергия, но пък изглежда ефектно и създава илюзия за СУВ, може би този ефект са търсили от Хюндай.
  • #23
    Хаха ( преди 2 години )
    Не знам колко от коментиращите са карали или дори само са се возили на Тесла, но мога да ви кажа, че е все едно се качваш на лада 21-ви век.Да, Теслата си има предимствата, по-бърза е и по-лесно се намира станция за зареждане (в Америка), а и на американците не им прави такова впечатление, че за цената на премиум автомобил се качват бърза каруца. Но това е само поради факта, че техните автомобили са си по кашонести. В крайна сметка едното всъщност е хубава кола а другото е бърза каруца.
  • #22
    логика чудо ( преди 2 години )
    който можел да си позволи най доброто щял да си купи Тесла
fallback
Последни