fallback

Може ли Hyundai Ioniq 5 да свали Tesla Model Y от върха?

Корейският модел се противопоставя повече от успешно на лидера в сегмента (ВИДЕО)

Tesla Model Y е лидер в сегмента на компанията кродоувъри, но постепенно на пазара се появяват сериозни конкуренти. Един от тях е Hyundai Ioniq 5, който беше сравнен директно с американския модел от екип на Edmunds. И резултатите от теста са доста любопитни.

За теста беше избрана версия на Model Y с най-високо оборудване и система за автономно движение. Като параметри кросоувърът на Tesla изпреварва Ioniq 5, като предлага много повече място за съхранение в предната част, както и по-голям багажник. Въпреки тези предимства обаче Model Y губи от новия си съперник.

Първо, в реалния свят Ioniq 5 успя да измине 434 км с едно пълно зареждане на батериите, което е повече от обявения от EPA (Агенция за опазване на околната среда) пробег от 411 км. В същото време Model Y измина 423 км, което е много по-малко от обявените от Tesla 487 км.

Освен това, корейският модел е и по-евтин, а в директното сравнение се оказва и много по-тих от Tesla. Още в първия ден от кабината на Model Y се чуват външни скърцания и шумове, докато салонът на Ioniq 5 е много по-обезшумен, а също така изглежда по-добре.

На всичко отгоре Ioniq 5 реагира по-бързо и на натискането на педала, въпреки че като ускорение отстъпва на своя съперник. Основното му предимство обаче си остава цената, която дори при топ-версията на модела стартира от 54 500 долара (базовият вариант струва 39 700 долара). За сравнение базовият Model Y е оценен на минимум 58 990 долара.

Снимка и видео: Edmunds

fallback
  • #41
    Арти ( преди 2 години )
    гласувам за Ioniq 5 и аз. Премиум е прекрасен.
  • #40
    Инж ( преди 2 години )
    Погледай някое немско автомобилно предаване....на светлинни години са от Тесла.Ioniq има супер лошо въздушно съпротивление и тежи МНОГО !
  • #39
    Безплатни салфетки ( преди 2 години )
    За фанатиците на Тесла . Ioniq 5 и Kia EV6 вече имат сумати награди за кола на годината ,а къде са тези награди при модел Y ? Щом е толкова добра ,що няма награди ....награда за фенщина има само във въображението на някои хора .
  • #38
    анонимен ( преди 2 години )
    ionic 5 има сервиз в БГ. Това е най-големия плюс.
  • #37
    FenIX ( преди 2 години )
    Ioniq 5 е кросоувър и е еднакво неточно да се сравнява и с Голф и с Тигуан. ID. 4 е еквивалентния модел при ФВ. Кросоувъра е CUV а не SUV но не е и лека кола. Просвета лесно може да се види в сайта на Хюндай и е 17 см което е доста за градска кола но е малко за офроуд. Специално Ioniq 5 съм ги виждал на живо и формата лъже - доста голяма кола е.
  • #36
    анонимен ( преди 2 години )
    Голф GTI е с 134мм. просвет Голф R със 128мм, но това са спортните версии с по-нисък просвет, но нормалните версии на Голф спорет поколенията е между 154 и 160мм.
  • #35
    анонимен ( преди 2 години )
    В линка който си дал няма данни за просвет. Ауто дата винаги дават характеристиките на производителя. Та както писах там просвета на Иония е по-нисък от на Голф. А Тигуан е с просвет от 190 до 201мм. Освен това Тигуан е с 9см. по-висок като цяло от Иония. Относно това дали Иония е СУВ, можеш да гледаш ревюто му в дизи райдърс, там ясно казват че колата изглежда като СУВ но всъщност е хечбег. Просто са направили Хечбег с висок таван. Не се заяждам, просто казвам какви са фактите.
  • #34
    анонимен ( преди 2 години )
    Голф 8 е 134 мм просвет. Не пишете глупости от някъде си
  • #33
    анонимен ( преди 2 години )
    кое какво се води на хартия и какво е наистина са две различни неща
  • #32
    Дифорс ( преди 2 години )
    Линка ти не е според Хюндай, а според друга база данни. В ценовата листа, на официалният им сайт hyundai.bg/cars/ioniq-5 има нужната информация. И е смешно да твърдиш, че не е СУВ, а хечбек. Автомобилът е по-голям от Тигуана дори, или и той е хечбек?
fallback
Последни