Германският министър на транспорта Фолкер Висинг обяви, че страната ще се стреми да пусне 15 милиона електрифицирани превозни средства на пътя до 2030 г. В тази бройка обаче влизат и зареждащи се хибридни модели, а не само електрически превозни средства, както беше обявено по-рано.
Посланието на министъра се отнася до постигнатото през ноември коалиционно споразумение, в което бе обещано, че правителството на Германия си поставя за цел „най-малко 15 милиона изцяло електрически коли да се движат по пътищата на страната през 2030 г.“ Сега обаче в тази бройка са включени и хибридните автомобили, което буди сериозна тревога сред германските еколози.
Според тях, този тип превозни средства не са стъпка към електрификацията, а точно обратното – крачка назад. Когато се използват правилно, хибридните модели (plug-in) са по-екологични от превозните средства с вътрешно горене. Когато обаче потребителите не ги зареждат, както става в повечето случаи, тяхното тегло и сложна задвижваща система ги прави по-малко екологични от конвенционалните автомобили.
Висинг също така оттегли твърденията, направени по-рано за електронното гориво - форма на синтетичен газ, който може да се използва в превозни средства с ДВГ. Това гориво се счита за по-екологично от традиционните видове, тъй като се състои от водород и въглероден диоксид, извлечени от атмосферата. Производството му обаче изисква много енергия, а това породи опасения сред природозащитниците. Те смятат, че трябва да се запази за индустрии, които не могат напълно да преминат към електричество. Такива, например, са корабоплаването и авиацията.