fallback

Собственик на X3 съди BMW след отказ да продаде колата си на Toyota

Лизингът на кросоувъра е изтекъл, но германската компания блокира сделката

Мъж от Калифорния даде под съд BMW и BMW Financial Services, след като те блокираха опита му да продаде X3 на представителство на Toyota. Американецът търси други такива подобни случаи, за да бъде заведен и групов иск срещу германския производител, съобщава Auto News.

Пред съда Алън Озеран твърди, че представителството на Culver City Toyota в Калифорния се е съгласило през септември да закупи неговото X3, след като лизингъг на колата е изтекъл месец по-рано. Остатъчната стойност на SUV-модела е била 27 078,5 долара, но през октомври пазарната стойност на колата е скочила до 40 000 долара. В крайна сметка Озеран се е съгласил да подпише договор с дилъра на Toyota, който да му плати 31 000 долара.

BMW Financial Services обаче блокира сделката, като изпраща писмо до мъжа, в което го уведомява, че той може или да закупи колата, или да я предложи на дилър на BMW. Озеран е уведомен от финансовата служба на баварците, че тя няма да приеме плащане от дилъри на трети страни.

В крайна сметка, американецът завежда федерален иск срещу BMW на 27 декември, като иска той да стане колективен. За целта в него трябва да се включат и други клиенти на баварската марка, чийто лизинг е изтекъл след 1 октомври 2021 г. Обвинението срещу BMW е за намеса в потенциално икономическо предимство и договорни отношения, невярно представяне, нарушаване на закона за нелоялната конкуренция в Калифорния и нечестно забогатяване.

В иска се посочва, че твърдението на BMW, според което държавните разпоредби предвиждат, че само наемателят или представителство на BMW могат да получат собственост върху автомобила не е вярно. Твърди се още, че BMW „се занимава с измамна практика да принуждава и принуждава лизингополучателите да предават своите превозни средства на BMW в края на техния лизинг, за да лиши лизингополучателите от капиталова печалба поради поскъпването на наетите превозни средства“. 

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Един месец след лизинга може да продадеш колата на когото искаш.След това плащаш на BMW сумата която дължите.
  • #12
    Пропов ( преди 2 години )
    Фамилията на объркания човечец ОЗЕРАН ми звучи еврейска, лекичко. Е от тях по големи мошенници няма. Нагли са и са много убедителни да те завъртят в някаква схема. Е в случая само вестникарски заглавия ще има. Защото еврейчето не е СОБСТВЕНИК и освен да ползва, друго не може да прави с колата. Тя е просто наета от него, с някой опции да я откупи. Но опциите са ограничени и се определят от собственика - лизингодателя. Лизинга по същество е наем, не е покупка на изплащане.
  • #11
    банка ( преди 2 години )
    Колата нe е негова, така че не може да диктува на собственика, BMW Financial Services
  • #10
    Dimitri ( преди 2 години )
    Цените на втора употреба скочиха 30-40%. Лизинговите компании натискат клиентите да си вземат колиге на остатъчна стойност която е по ниска от пазарна...Въпросът е как е направен договорът...накрая адвокатите правят пари..
  • #9
    Мхм ( преди 2 години )
    Ще я дат *** елеия дойчовците това не им е Европа в Сащмси знаят праватя особено когато става въпрос за пари.
  • #8
    123 ( преди 2 години )
    Явно в случая е станало обратното: колата в края на лизинга струва повече отколкото остатъчната стойност и доколкото разбирам от BMW не са навити дилъра на Тойота да им преведе парите, с които дефакто ще я изплатят. Би могло с някакъв договор Тойота да преведат парите на лизингополучателя и той да я изплати и после да им я продаде, но явно са им други законите. В ЕС това май става.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Петре, от заглавието се разбира,че човека е отказал да продаде колата на Тойота :))) Дъ Тъ и Бъ в драскачаааа...
  • #6
    popa ot razgrad ( преди 2 години )
    Тоя лизинг е голям шмекерлък...или купуваш и ставаш собственик или не купуваш и не ставаш собственик...точка.
  • #5
    123 ( преди 2 години )
    Подвеждащо заглавие...Явно автомобилът не е негов (тогава не е собственик както пише в заглавието) и после реве.Да се изплати на БМВ и после да си я продава на който иска и за колкото иска.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Да кажем, че тук казваме остатъчна стойност. Без нея собственик остава лизингодателя, без значение дали колата е немска или не, номер 1. Зато ви рекламират разни джипки с по 450 лв. вноска, щото са сметни с първоначална 20% и остатъчна 30%. И шараните кълват. За 5г. тя се е обезценила, но продължаваш да си дължиш 30%, за да стане твоя.
fallback
Последни