fallback

Шофьори са заплашени с глоба, ако карат по инерция

Причината е, че при такова движение контролът върху автомобила намалява

Шофьорите във Великобритания бяха предупредени, че рискуват глоба от 1000 лири за едно често срещано действие – движение по инерция, съобщава изданието DorsetEcho. Решението на властите е след консултация с експерти, че движението на неутрална предавка е напълно безсмислено. В случая не се пести гориво и може да се стигне дори до повреда на автомобила. А рискът от получаване на глоба се дължи на факта, че в случая водачите рискуват, тъй като не контролират колата си.

„Не е незаконно да пуснете автомобила си по инерция, но ако се стигне до инцидент, при който нямате контрол върху превозното средство, извършвате нарушение. В правилника за движение по пътищата е записано, че движението на автомобил на неутрална предавка или с натиснат съединител намалява контрола на водача върху превозното средство“, обясняват експерти.

Те са категорични, че общоприетото твърдение, според което движението по инерция пести гориво, не е вярно. Когато автомобилът бъде изключен от скорост, блокът за управление на двигателя намалява подаването на гориво. Самият двигател и колелата са изключени от системата, а това не позволява на горивото да попада в горивните инжектори. Съответно, автомобилът няма необходимата мощност и това увеличава риска от попадане в опасна ситуация.

Проучване във Великобритания показва, че 45% от запитани шофьори прибягват до движение по инерция. Те смятат, че при работа на празен ход или в бавно движещ се трафик двигателят на автомобила им пести гориво. Повечето от тях обаче не отчитат факта, че при изключване от скорост разчитат единствено на механичната спирачка за намаляване на скоростта и това води до нейното по-бързо износване. Част от водачите признават и че държат съединителя натиснат, което също е предпоставка за бъдещи повреди.

fallback
  • #29
    Лъжлив съби ( преди 2 години )
    Правилно някои колеги коментират, че тия направо са изгърмяли! Всичко е въпрос на опит и рутина! За автобусите и товарните..., може! Защото техните спирачни системи са "на възух", но за леките...малко ми идва в повече!
  • #28
    Брей ( преди 2 години )
    Тези изтрещяха!!! Новите коли меки хибриди гасят двигателя веднага щом вдигнеш крака от газта... което според "умниците " от острова трябва да е дори по лошо защото даже двигателя не работи на празен ход!!Пълни ***!!!
  • #27
    Опа ( преди 2 години )
    А за това ли камионите имат такъв режим??? *** британци
  • #26
    Тишо ( преди 2 години )
    И как ще разберат,че караш по инерция.Много ми е любопитно.Някой ако има мнение да каже.
  • #25
    Топ шофьор ( преди 2 години )
    Движението на неутрална предавка няма смисъл, но не е опасно. Ако гасим колата при спускане е опасно.
  • #24
    До Хм ( преди 2 години )
    И за леките важи в пълна сила! Я пусни някой от планинските ни проходи по инерция и чекай да спреш, когато запалиш дисковете. Движение по инерция отдавна не дава нищо положително. Икономия няма, дори гори повече
  • #23
    Хм ( преди 2 години )
    При тежките камиони и автобуси движението по инерция наистина може да бъде опасно. Но за леките коли???
  • #22
    Qqq ( преди 2 години )
    *** простотията
  • #21
    анонимен ( преди 2 години )
    Много *** статия,написана от човек който няма никаква представа от автомобили.Ако сте на предавка без да натискате пeдала за газта и оборотите са над около 1300 ( години България) електронното управлението на двигателя изключва подаването на гориво, даже и при някои от автоматичните скоростни кутии.Тази система е имаше дори при Лада 2107 Наричаше се "Икономайзер".Автора на статията по- добре да си намери друго поприще в живота.
  • #20
    Хайко ( преди 2 години )
    А пък тия коита са изключили от скорост , обаче са натиснали съединителя за да им почива крака тогава двойна глоба. ААА *** ха , тоя бензин требе да се гори не да се спестява иначе икономиката умира.
fallback
Последни