fallback

Защо екостикерите са пълна безсмислица?

10 въпроса за спорната нова система за годишни технически прегледи

Има ли полза от въведените миналото лято екологични стикери за автомобилите в България? На 7 януари министърът на транспорта Николай Събев ще трябва да отговори в парламента на въпроси, поставени в последните месеци от омбудсмана Диана Ковачева и депутати от ДБ. Но всъщност въпросът за смисъла от така наречените екостикери бе поставен от Automedia.bg още през 2019 година, когато предложението за тях още се обсъждаше на ниво работни групи.             Независимо от възраженията, екостикерите бяха въведени през миналото лято - и незабавно вдигнаха цената на техническите прегледи от 40-45 лева преди това до средно 60 лева след стикерите. Цената щеше да си струва, ако цялото начинание имаше някакъв ефект върху чистотата на въздуха. Но всъщност смело можем да кажем, че въвеждането на екологичните групи и стикерите за тях е едно от най-безсмислените дела в историята на транспортния сектор в България.       10 ключови въпроса за екостикерите (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    Цялата работа е нькой да сгъне едни пари, оня ден отивам да си вадя карта за тахограф- Дръж тва платежна за 70лв и ей тва за още 10лв , така и не разбрах при кого отидоха 10-те лева,
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    До Младен, всъщност не е така - ЕС е със замазани очи, защото са обявили за основни врагове CO2 и NOx - въглеродния диоксид и азотните оксини. И им е през оная работа за тровещите ФПЧ, разни серни съединения и прочие дето могат да се премерят наистина и да се спрат колите, които ги отделят. Ама не, те слагат ДПФ дето *** кюмюp от време на време. И в крайна сметка на никого не му пука какво трови хората, а се пробутват теории за глобално затопляне, респективно минаване на ток
  • #15
    До 14 ( преди 2 години )
    Изобщо не е така. Изгаря с по-малко сажди, но повече други вредни съединения. Природният газ е относително по-често гориво
  • #14
    Иован ( преди 2 години )
    Пропан бутан е супер чисто гориво. Половината домакинства и всички ресторанти готвят и се топлят дори. Толкова чисто че се пекат пилета с него на открит пламък.Никой не пече пилета с нафта. В тези стикери това не се зачита.Когато нов дизеляк с шунтиран DPF и изтърбушен филтър за сажди се води по еко от кола на пропан или метан няма да има справедливост.Това е вс еедно да сложат стикери на готварските печки.Дизеловото лоби главно от Германия наложи половин Ойропа да мине на нафта ...
  • #13
    Генчо ( преди 2 години )
    FIAT Idea 1.3 MultiJet, 2004 г. На ГТП закачиха един (ЕДИН!) кабел на главата на олшрафа на капака на въздушния филтър; устрийството показваше 3200 +/- 50, а на въпроса ми "какво мерим?" ми измънкаха нещо за някакви обороти. В колата нямаше човек и не подаваше газ, т.е. двигателят си работеше на празни обороти - моят работи на 550, когато е загрял.В резултат - категория I. Много питаш!...Изводите всеки може да си направи сам.За мен остава само възможността да сменя пункта при другия прегле ...
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Той самия преглед е на практика само проверка на спирачките. Че кой нормален тръгва да кара без спирачки? Прегледите са отживелица, трябва да отпаднат напълно.
  • #11
    младен ( преди 2 години )
    Какъв бил смисълът от това п,орно наречено еко стикер. Ами главният беше да замажат очите на ЕУ, че правят нещо и да не ни натресат отново глоба заради мръсният въздух. Ама от ЕУ не ядът доматите с колците и пак ще го отнесем. И глобата я плащаме всички.Предишното *** правителство си мислеше че може и ЕУ бюрократите да пуска по пързалката със селски врътки като нас си тук.
  • #10
    Вин ( преди 2 години )
    Единственото място в ЕС за мачкане на матр'яла без никаква логика, но с цел лапане на отделни професионални групи е България! Вече по номера на колата стигат до телефона на балдъзата и номера на обувките ти, но ЧЕ лепите! А, минаването през нотариус и задължителна оценка, къде го има? Има по скъпи часовници и дрехи от някои коли, те защо не минават през вписване на сделката? Едно часовниче за 50 хилки, май е по скъпо от Голф 2!
  • #9
    До 4 ( преди 2 години )
    Е как пък да не е?
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    нарочно съм си махнал ДПФ-а и съм резнал якия чип. V8 дизелчето така бълва сега че е ужаст. Писна ми от пушешти таралясници, щом не могат да се справят с тях ставам един от всички. Иначе джипката е евро 5 оригинал и грам не пушеше, ама сега вече е по БДС. Честито на тия зад мене
fallback
Последни