fallback

Защо екостикерите са пълна безсмислица?

10 въпроса за спорната нова система за годишни технически прегледи

Има ли полза от въведените миналото лято екологични стикери за автомобилите в България? На 7 януари министърът на транспорта Николай Събев ще трябва да отговори в парламента на въпроси, поставени в последните месеци от омбудсмана Диана Ковачева и депутати от ДБ. Но всъщност въпросът за смисъла от така наречените екостикери бе поставен от Automedia.bg още през 2019 година, когато предложението за тях още се обсъждаше на ниво работни групи.             Независимо от възраженията, екостикерите бяха въведени през миналото лято - и незабавно вдигнаха цената на техническите прегледи от 40-45 лева преди това до средно 60 лева след стикерите. Цената щеше да си струва, ако цялото начинание имаше някакъв ефект върху чистотата на въздуха. Но всъщност смело можем да кажем, че въвеждането на екологичните групи и стикерите за тях е едно от най-безсмислените дела в историята на транспортния сектор в България.       10 ключови въпроса за екостикерите (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #27
    анонимен ( преди 2 години )
    То целият живот е една безсмислица, пък вие търсите смисъл в екостикера
  • #26
    Стттттт ( преди 2 години )
    Само новите коли са с катализатори и дпф филтър авсчки коли нов внос втора ръка са с откраднати катализатори от авто къщите и като питаш някоя авто къща колата дали има катализатори и отговарят лаконично ти кола или катализатор купуваш а всчки коли в чужбина са с налични катализатори без катализатори колата не се допуска да се движи
  • #25
    анонимен ( преди 2 години )
    Петър Кънев от БСП винаги е печатал всички безсмислени стикери, с които кичим колите си. Понякога ми се иска да го извикам и да ми отлепи стикера през зимата без специално стъргало, само с това, с което разполага средностатистическият български шофьор.
  • #24
    Марио ( преди 2 години )
    Ако си мислите ,че във въпросното ведомство някой овен чистачката мисли за екология.....
  • #23
    анонимен ( преди 2 години )
    Смешното ще бъде когато кола, черна отзад която пуши зверски ще влезе в центъра понеже човека си е платил за съответния еко стикер. Иначе тези лепенки по стъклото да ги разкарват всичките.
  • #22
    дo 23 ( преди 2 години )
    Първo, камерите за наблюдение вече съществуват в пoвечетo градoве и са пo-евтини от ресийвърите на сигнала от т. нар. стикери. Трябва сам допълнителен софтуер, който също не е скъп. ВТOРO, каква е файдата от идентифициране на замърсяващите коли, ако се прави на базата на някви бутафорни тестове и на сертификата евро? Това е типична милиционерска имитация на дейност
  • #21
    мико ( преди 2 години )
    За пореден път става ясно, че нещо се прави с добър замисъл, а излиза че е за хрантутене на БСП милионери.
  • #20
    gad ( преди 2 години )
    Към последната точка "какво може да се направи", трябва да се добави и измерванията при автомобили с АГУ да се извършват при работа на газ, не на бензин, както е в момента.
  • #19
    Дим ( преди 2 години )
    На теория всичко е ясно!Като кажете А кажете и Б!Няма правителство което да въведе реални еко стандарти, защото на другия ден пада!!!90% от колите в БГ не отговарят на фабричния си стандарт!Дори на нови коли като им падне гаранцията им корубят филтри и ДПФ! Защото народа масово няма пари да ги поддържа,защото дизел се взема щото на пазара има крадена нафта,ама дизел да не се задръства трябва да се кара много!На гол *** и с политици жадни за власт екология не става!!!
  • #18
    Филип ( преди 2 години )
    Браво за статията!
fallback
Последни