Производството на автомобилни компоненти е един от най-бързо растящите сектори на българската икономика в последните години, и основен инструмент в борбата срещу изтичането на мозъци на Запад. Но в този сектор предстоят гигантски сътресения заради отказа от двигателите с вътрешно горене и електрификацията. Как ще се отрази това на автомобилната индустрия в България? Зададохме този въпрос на Марк Бирон, главния изпълнителен директор на Melexis. Белгийската компания е един от световните лидери в производството на автомобилни чипове и сензори, а основната й производствена база е в София. Бирон долетя специално в София, за да участва в конференцията Tech21:CarTech, организирана от Bloomberg TV Bulgaria. Ето какво отговори той на въпросите на главния редактор на Automedia Константин Томов, който бе модератор на конференцията.
8 въпроса към Марк Бирон, CEO на Melexis (ГАЛЕРИЯ):
"Автомобилният бизнес обикновено е много по-стабилен от сектора на потребителската електроника. Но през 2019 заради търговската война имаше спад в продажбите на автомобили, и после още един през 2020 заради Covid-19. Тогава решихме да натрупаме запаси за производство и тестване, защото предвиждахме, че слабите години ще бъдат последвани от силни. Но онова, което не предвидихме, е колко бързо ще се възстанови пазарът. Нашите складови наличности ни бяха от полза в началото на 2021, но от лятото насам вече и ние имаме проблеми с чиповете и се наложи да правим доста промени в производството, също както и конкуретите ни. Така че взетото през 2020 решение беше добро, но не беше достатъчно".