fallback

Stellantis е готов с нов 6-цилиндров мотор

Двигателят Tornado има две турбини и ще прати в историята V8

Съобщения за нов 6-цилиндров двигател Tornado, който се разработва от концерна FCA се появиха преди няколко години, но така и не бяха потвърдени. Вече има официална информация за мотора, който е бил патентован още през 2019 г.

На официалния сайт на Stellantis, част от който е FCA, са изброени двигателите, използвани от концерна, като сред тях попада и нов 3,0-литров двигател GMET6 HO. Моторът е споменат сред агрегатите, които ще се произвеждат в завода за двигатели в Салтилио и очевидно вече се сглобява в мексиканската фабрика в Рамос Аризпе.

Използването на буквите „HO" предполага, че в Stellantis са избрали конфигурация с висока производителност. Малко по-късно информацията за мотора беше премахната от сайта, но се появиха други сведения в различни автомобилни издания. Според тях, въпросният двигател е с двойно турбо, като е създаден на базата на вече съществуващ 2,0-литров мотор.

Планове на Stellantis предвиждат поставяне на редовия шестица в различни северноамерикански продукти - по-специално Jeep Wrangler, Gladiator, Grand Cherokee и Wagoneer/Grand Wagoneer, както и Ram 1500. Няма потвърждение за мощността на агрегата, но се твърди, че базовият вариант ще развива около 360 к.с., а топ-версията HO ще има над 500 к.с.

Потенциалното пускане на двигателя Tornado най-вероятно представлява началото на края на V8 моторите в Stellantis, тъй като се очаква новият агрегат да бъде електрифициран. Това ще позволи на Stellantis да предложи прилична мощност за най-големите си превозни средства, като същевременно спазва все по-строгите разпоредби за икономия на гориво.

fallback
  • #6
    Дедослав ( преди 2 години )
    Мъртвородени проекти.Бъдещето е в електрификацията, а тия копаят дъното.
  • #5
    bango ( преди 2 години )
    Бай ти Банго едно ще ти каже - проверка от времето - за икономия и оптимално функциониране - 1Z TDI на VAG, за мощност, издръжливост, сила и теглене - 4.0 редови 6 цилиндъра на AMC, това е информация от мене без пари, проверена десетилетия, всичко друго е ***.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Най-доброто е 8-цилиндров атмосферен двигател от това, което съм карал. На 6-така колкото и турбини да слагаш не може да се доближи до 8-мака по отношеное звук и кеф от шофирането.
  • #3
    Нанекомудедова ( преди 2 години )
    Който разбира от коли, знае че Пентастар 3.6 е един от най добрите двигатели и се използва от 10г.. Този според мен е доста обещаващ, но да видим. Иначе ако питате Банго Ганьоклу, по добре от изкормено ТДИ без ДПФ няма и нема и да има
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Мм да, а в "зелен" ЕУ миксер 1.6 180кс.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Не знам дали в8 е в историята но със сигурност прати немците в историята
fallback
Последни