Съобщения за нов 6-цилиндров двигател Tornado, който се разработва от концерна FCA се появиха преди няколко години, но така и не бяха потвърдени. Вече има официална информация за мотора, който е бил патентован още през 2019 г.
На официалния сайт на Stellantis, част от който е FCA, са изброени двигателите, използвани от концерна, като сред тях попада и нов 3,0-литров двигател GMET6 HO. Моторът е споменат сред агрегатите, които ще се произвеждат в завода за двигатели в Салтилио и очевидно вече се сглобява в мексиканската фабрика в Рамос Аризпе.
Използването на буквите „HO" предполага, че в Stellantis са избрали конфигурация с висока производителност. Малко по-късно информацията за мотора беше премахната от сайта, но се появиха други сведения в различни автомобилни издания. Според тях, въпросният двигател е с двойно турбо, като е създаден на базата на вече съществуващ 2,0-литров мотор.
Планове на Stellantis предвиждат поставяне на редовия шестица в различни северноамерикански продукти - по-специално Jeep Wrangler, Gladiator, Grand Cherokee и Wagoneer/Grand Wagoneer, както и Ram 1500. Няма потвърждение за мощността на агрегата, но се твърди, че базовият вариант ще развива около 360 к.с., а топ-версията HO ще има над 500 к.с.
Потенциалното пускане на двигателя Tornado най-вероятно представлява началото на края на V8 моторите в Stellantis, тъй като се очаква новият агрегат да бъде електрифициран. Това ще позволи на Stellantis да предложи прилична мощност за най-големите си превозни средства, като същевременно спазва все по-строгите разпоредби за икономия на гориво.