fallback

Кои са най-продаваните коли втора ръка в България?

В Топ 10 за тази година са само германски автомобили

Кои са най-продаваните модели автомобили в България? Всеки месец ви осведомяваме как изглежда класацията при новите коли, само че те са само върхът на айсберга. До 1 декември у нас са регистрирани 24 339 нови автомобила, докато употребяваните са цели 201 586 - над осем пъти повече.  

Остава ли си България "страната на старите голфове"? При новите автомобили в Топ 10 няма нито една германска марка. При употребяваните няма нито една друга освен германска

А що се отнася до предпочитанието към отделни модели, между двата списъка няма почти нищо общо. При новите автомобили разбираемо най-популярни са бюджетните варианти - в Топ 10 са три модела на Dacia, две френски малолитражки, японски и чешки компактен модел и три азиатски кросоувъра. При употребяваните обаче от тях няма и следа. Челната десетка се състои изцяло от германски автомобили, като шест от тях са от премиум сегмента.

По всичко личи, че и в този сегмент от пазара клиентите са станали по-платежоспособни, защото бестселъри от миналото като Opel Corsa, VW Polo и Ford Focus са изпаднали във втората десетка, а Renault Clio, Renault Megane и Fiat Puntо не влизат дори в Топ 40. Нека само отбележим, че всички цитирани тук числа се отнасят само за автомобили, регистрирани от МВР в категориите М1 и N1.

         Като употребявани автомобили се водят всички на възраст над 6 месеца, но всъщност относително по-новите коли втора ръка са само капка в морето - едва около 7% са на възраст по-малко от 5 години. Около 15% са между 5- и 10-годишни. Огромното мнозинство са автомобилите над 10 години - 78%.       Най-продаваните коли втора ръка в България (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #28
    Георги ( преди 2 години )
    Автомобили като Ауди А4, А6 с 3.0 литровите дизелови мотори или американските 3.0 бензини с компресор са изключително здрави и надеждни. Проблема е че за да се шофира този клас се изисква и навременна и понякога превантивна поддръжка. Лошата репутация на немските автомобили от премиум класът се дължат на българите който ги закупуват с последните си пари и после се чудят къде да вземат втора ръка гуми че да им е по евтинко. Ако неможеш да закупиш нещо поне два пъти значи неможеш да си го позволиш
  • #27
    България ( преди 2 години )
    гробището за стари немски варели
  • #26
    Алфредо ( преди 2 години )
    Що за глупости отново пишете.От къде взехте тази статистика???5 френски,3 японски,4 корейски,2 монголски4 африкански...Егати тъпотията,... кой ви дава заплати ,не е добре с главата и кой ви е дал дипломи,също...
  • #25
    Абе ( преди 2 години )
    За пореден път се поклонете на Краля - Голф!
  • #24
    Anton ( преди 2 години )
    Абе тая ваша класация е абсолютна измама.Смешници....
  • #23
    Багажа на бай Ганьо ( преди 2 години )
    Донякъде мога да разбера тези, които избират немските премиум марки, макар и в разпадащо се състояние. Те са премиум, а останалите не са! Но никак не мога да разбера как можеш да си убеден, че един VW, Опел или Форд е по-добър от алтернативен модел от Франция, Япония, или Корея например. Това е масова заблуда, която се базира на крайно ниския природен "багаж" на бай ***.
  • #22
    Вярата в немското ( преди 2 години )
    Причината е издигането в култ на всичко германско, като от подобно психично заболяване страдат много голяма част от нашите сънародници. Нещо повече, тази масова "вяра" в качеството на немското определя някои по-любопитни сделки като прословутите употребявани мотриси Сименс за БДЖ Пътнически Превози, които били много хубави, ама за 46 бр от тях сега ще похарчим 137 млн.лв. да ги ремонтираме. Да не мислете, че Сименс ще прави това! Производителят им не проявява интерес към такава дейност.
  • #21
    Нирвана от "очи ( преди 2 години )
    Фактът, че се внасят ( а и продават успешно ) Е-класи "очиларки" преди 2000 г. обяснява всичко. Покупката на такова возило предизвиква абсолютна, но твърде кратковременна нирвана!
  • #20
    Цецо ( преди 2 години )
    Класация на най-ефтините и достъпни таралясници. Подкрепям мнението, че от голф по голяма каруца няма. А щом консервените кутии от Астра и Корса са тук, смятай колко глупав народ сме.
  • #19
    Яяиер ( преди 2 години )
    По голема каруца от голф няма в компактния клас. Провиснали тавани изтъркана и протрита пластмаса, чупливи мотори бензинови, най вече след 2004 г, глокник отвсекъде
fallback
Последни