fallback

Три модела властват на пазара на електромобили в Европа

Dacia Spring, Tesla Model Y и Skoda Enyaq са лидери в най-много държави

Ноември беше поредният рекорден месец за регистрации на нови изцяло електрически автомобили, сочи статистиката на агенция JATO Dynamics за 27 държави в Европа. Три модела - Dacia Spring, Skoda Enyaq и Tesla Model Y, определено се открояват над останалите, като печелят лидерските позиции на най-много пазари.

Tesla Model 3 оглавява цялостното класиране с 10 856 продажби, или 8,2% от общия брой. През ноември 2020 г. неговият показател е бил 6% или 4954 единици, което показва, че продажбите на седана са скочили двойно, като на това не е попречило дори излизането на Model Y (на снимката). Двата модела на Tesla са лидери на общо 7 пазара в Европа, като Model 3 е на първо място във Великобритания, Швейцария и Испания, а Model Y – в Белгия, Норвегия, Португалия и Швеция.

Отлично се справя и Dacia Spring (на снимката долу), която е лидер във Франция, където изпреварва „братовчед си“ Renault Zoe, в родината си Румъния, а също така в Унгария и Литва. И това доказва, че формулата на Dacia за предлагане на евтини модели работи с пълна сила и при електромобилите.

Любопитно е също, че Skoda Enyaq продължава да се представя по-добре от „братовчеда“ Volkswagen ID.4. Това е най-предпочитаният електромобил в родната Чехия, Нидерландия, Словакия и Естония, докато ID.4 е на първо място в Дания и Словения. Другият масов модел изцяло на ток на Volkswagen – ID.3, е основният избор на купувачите в Ирландия.

Друг интересен факт от ноември е позицията на електрическите автомобили спрямо общия брой продадени пътнически превозни средства. Цифрите показват, че тези автомобили записват месечен дял, невиждан досега в Европа. През миналия месец потребителите на Стария континент са регистрирали почти 132 600 изцяло електрически автомобила (без plug-in хибриди), което се равнява на 15,5% от общия обем.

Пазарният дял на електромобилите продължава да е най-висок в Норвегия, където достига близо 75% от общите продажби. Голям ръст на продажбите се отчита още в Холандия и Швеция – над 25%, докато на обратния полюс са Чехия и Кипър.

И тъй като JATO от години не следи българския пазар, за продажбите на електромобили у нас ви предлагаме извадка на Automedia.bg от статистиката на МВР за новите регистрации до ноември включително. Важно е да се отбележи обаче, че тази извадка не включва продадените електромобили от модели, които имат версии и с конвенционално задвижване - примерно електрическото Peugeot e-208, Kia e-Niro или VW e-Up. Това е така, защото самата статистика на МВР не прави разлика по типа задвижване.

Hyundai Ioniq – 56*

Mazda MX-30 - 28

Volkswagen ID.3 - 28

BMW i3 - 27

Nissan Leaf - 25

Skoda Eniaq - 21

Hyundai Ioniq 5 - 20

Volkswagen ID.4 - 18

BMW iX3 - 15

Dacia Spring - 14

Renault Zoe - 12

Audi e-tron - 11

Mercedes EQC - 11

Nissan e-NV200 – 5

Mercedes EQA - 4

Mercedes EQS - 4

Audi e-tron GT - 3

BMW iX - 3

Audi Q4 e-tron - 2

(*включва и версии с хибридно задвижване)

Като цяло, по българските пътища се движат общо 3202 електромобила, сочат официалните данни на „Пътна полиция“.

fallback
  • #13
    Опа ( преди 2 години )
    Ами голема корупция пада ... Мицубиши къде са ?
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    В момента малцина могат да си позволят електрички, а само единици имат условия, които осмислят упражнението. И все пак - не се колебайте! Вземайте сега и им се радвайте. Вървим мощно към един свят, в който масовото притежаване на лична кола ще е илюзия. Ще останат само вдъхващите неверие спомени, че сме живели в свят, в който всяко идиотче на 18 г. иска своя собствена кола, много често дори я получва и си мисли, че с/у 150 лв. данък някой е длъжен да му осигури и безплатно място за паркиране.
  • #11
    Феймъс ( преди 2 години )
    И аз съм се огледал в един Шеви Волт втора генерация.
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз ще съм следващия с електрическа кола.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Електрическа триколка е най-подходяща за градско.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Кокили решават въпроса! Поради цени само на водород квоти, след 2025 г. "нулевата" цена започва от 320 лв. мвч. Сега автопарка Бг гори ок. 80 млн мвч, а Бг произвежда 40 млн. мвч. бруто год. КПД е различно, но половината от мощ-сти (въглища) ще отпаднат неизбежно. Белене и Крем 7+ 8 стават неизбежни, но дори по стари цени струваха ок 21 млрд Е, в действит. 40 млрд. Е. Кирчовци са пратени да убият Белене, но обективно май няма да стане. Без изход. Сами смятайте само аморт отчисл + еми, оттам цена
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Влиза Дачия Спринг и останалото увяхва.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Заради тез електромобили, май ще минем на кокили, цените им височки, за пробег получават черни точки.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    И Тесла я няма, щото Мъск бил казал, че ще има опция на ръбестия трък с дизелов двигател :))
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Като се каже, че е цифрово, това значи, че на практика е цифрово шифровано :))
fallback
Последни