fallback

Tesla пусна в продажба автомобили със стари батерии

Пробегът им може да бъде с 12% по-малък, предупреждават от компанията

Американският производител на електромобили Tesla започна да продава бройки от Model 3, които са отбелязани като „демо-автомобили“ и са били използвани за тест-драйв, както и за проверки на различните системи. Всички те имат пробег до 1000 мили, като са били собственост на компанията, а не на клиенти.

„Това превозно средство е сглобено с пакет батерии, произведен още през 2017 г. Въпреки че този пакет е бил чисто нов, когато е произведен автомобилът, клетките имат намален капацитет поради възрастта си и можете да очаквате до 12% по-малък обхват в сравнение със спецификациите на текущото поколение“, предупреждават от компанията.

Засега от Tesla не са коментирали тези оферти, което не е изненада, тъй като компанията закри отдела си за връзка с медиите. Отбелязва се, че техният брой е около 100, което е минимално на фона на 676 000 продажби в САЩ за първите 10 месеца от тази година. Въпреки старите батерии, отстъпката в цената е минимална и едва ли ще направи впечатление.

Ясно е, че производството на батерии за електромобили може да се превърне в проблем за производителите заради недостига на суровини и тяхното поскъпване. В Tesla явно се опитват да намалят наличността на колите с повишаване на продажбите. Факт е обаче, че с течение на времето батериите губят от капацитета си, дори да не бъдат използван. Проучване на Geotab, базирано на анализ на 6000 електрически превозни средства от различни марки, показа среден процент на загуба от 2,3% годишно.

fallback
  • #7
    Някой ( преди 2 години )
    Аз пък се чудя. Скандинавците първи се напълниха с електромобили. При положение, че батериите не виреят много на студ. Или не карат много. Ходят до работа и обратно. От друга страна. Може пък да им спестява несгодите на по-претенциозния дизел зимата. Трудно палене. Увеличения разход на гориво. Ама явно ги устройва.
  • #6
    Ал а бала ( преди 2 години )
    До коментар 5. *** разбира се Господ е създал овцете за да ги доят и стрижат. Докато ходят след овчаря, който с думите Вълк, вълк ги събира в стадо за да ги управлява лесно ще има пари, които са изкарани лесно и хвърлени на вятъра.
  • #5
    До 5 ( преди 2 години )
    Не ги мисли - те електричките са за хора които могат да си ги позволят.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    А в съседната стаия се казва, как губят 50% при много студ. Това значи, че с тези употребявани батерии, на такива темп. пробега пада до 200км макс. Седя и се почесвам и се чудя, тези в Лапландия, Норвегия... изобщо скандинавието, само латото (3м) ли ги карат тези коли?
  • #3
    TSLA ( преди 2 години )
    Още в родилното вече не си еко. Що за тъпa дума? От месец в Шелефтео, Швеция работи Northvolt Ett - най-голямата в Европа Гигафабрика за рециклиране и производство на батерии от 100% рециклирани суровини. Годишен капацитет: 4 Гигаватчаса батерии. Новопроизведените са 97% рециклируеми. Важното е да се действа, не да се мрънка.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Хекатомбата ще е към 2030-та година, когато ударно ще отидат на бохлука големи количества от първата вълнА ел.мобили.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    "Факт е обаче, че с течение на времето батериите губят от капацитета си, дори да не бъдат използван."удебелил си шрифта, поне да беше видял граматическата грешка. По неграмотен сайт досега не съм виждал от 20г в Интернет. Всеки ден грешки и става по - зле!Сега по темата. Много неприятно е това, че батериите деградират даже и да не се карат. Знам, че на дизела се прецаква горивната система, ако стой няколко месеца. Но екологията на ток издиша, ако трябва на 10г нова батерия.
fallback
Последни