fallback

Mazda обнови MX-5, добави и нова версия

Популярният роудстър е с ревизирано окачване, нови цветове и оборудване

От Mazda винаги са били достатъчно умни, за да не прекаляват с промени при добре работеща рецепта. Такъв точно е и случаят с популярния роудстър MX-5, който получи обновления за моделната 2022 година, без да е много по-различен, с минимални "пипвания". За момента, обновената версия е лансирана за японския пазар, като се очаква догодина да стъпи и на другите територии, на които се предлага.

Най-важната новост е добавянето на т. нар. кинематичен контрол на позицията за окачването (Kinematic Posture Control - KPC). KPC прилага спирачно усилие към вътрешното за завой колело, за да създаде сила, противодействаща на залюляването на купето при завиване с по-високи скорости, като по този начин автомобилът се усеща по-управляем и стабилен, без дискомфорт.

Обсесията на инженерите (в добрия смисъл) да запазят теглото на MX-5 възможно най-ниско, е довело до това, въпреки новата система окачването на роудстъра да не тежи и грам повече, отколкото досега. Новата кинематична система е достатъчно "умна", за да прецени условията на завоя в реално време на база разликата на скоростта на въртене на лявото и дясното задно колело.

Така, на база на разликата, тя се намесва прогресивно с увеличение или намаляване на усилието, за да "създаде естествен стабилизиращ ефект". Казано с други думи, Mazda MX-5 се усеща точно по съшия начин като досега при нормално шофиране, но е по-стабилна от предшественика си, когато я натискате по-здраво.

Заедно с обновлението на модела, на пазара в Япония официално излиза и специалната версия 990S, която бе представена в края на октомври. Тя е базирана на най-олекотената модификация на машината, като получава нови 16-инчови ковани джанти RAYS, които спестяват общо 3,2 кг от теглото. Спирачната система е Brembo с олекотени вентилирани дискове с черен цвят.

Както предполага и името, новата модификация е с тегло от точно 990 кг, което я прави само с 30 кг по-тежка от оригиналния модел MX-5 NA, лансиран през 1989 г. 990S е базирана на версията S на модела с 6-степенна механична скоростна кутия, но е с допълнителни настройки и подобрения по окачването, електрическото управление на волана и двигателя.

Обновената Mazda MX-5 ще се предлага с нови стелки и акценти в синьо и черно в салона, а на разположение е нов син цвят на гюрука, който се комбинира с черен кожен салон. Налични са и нови цветове на купето, сред които акцент е платинен металик. В Япония, стандартния модел се предлага с 1,5-литров двигател, докато RF модификацията е с двулитров мотор.

Повече снимки на обновената Mazda MX-5 може да видите в галерията:

fallback
  • #2
    Щерю ( преди 3 години )
    - Ама тя няма теглич!
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Легенда
fallback
Последни