fallback

Mercedes-Benz EQXX обещава още рекорди

Това ще бъде най-ефективният модел в историята ни, обявиха от компанията

Информацията за стратегическия проект EQXX идва буквално капка по капка. През миналата есен от Mercedes-Benz обещаха революционна електрическа кола, която ще изминава 1200 км с едно зареждане, а през лятото на тази година разкриха плановете си за електрификация и посочиха целите пред модела EQXX.

Сега от концерна Daimler публикуваха нов тийзър на концепцията и посочиха датата на нейната премиера – 3 януари 2022 г. по време на изложението за потребителска електроника CES в Лас Вегас. В съобщението се казва още, че „това е най-ефективният Mercedes-Benz, създават някога“, като се посочват трите основни цели пред него.

Първо, пробегът ще е малко по-малък от предварително обявения, но отново ще е с четири цифри – 1000 км. Второ, консумацията на енергия ще е под 10 кВт/ч на 100 км. И трето – батерията ще има с 20% по-голям капацитет от тази на серийния EQS. Експерти веднага изчислиха, че това означава пробег от 1080 км, постигнати с батерия с капацитет 108 кВт/ч, която на размери и тегло ще е идентична с тази на по-малкия акумулатор с 90 кВт/ч поставян на EQS.

Най-важното обаче е как ще бъде постигната тази ефективност? От тийзъра става ясно, че основният ключ е в аеродинамиката. Силуетът с изместен напред капак и дълга опашка на задния надвес е подчинен на целта за намаляване на аеродинамичното съпротивление.

Подобна задача беше обявена още през 2015 г. от друг концептуален автомобил – Mercedes Vision IAA (Intelligent Aerodynamic Automobile), който беше представен като „автомобил с интелигентна аеродинамика“. При скорост от 80 км/ч той променя конфигурацията на предната броня, както и на задната част, като от Mercedes обявиха, че IAA поставя световен рекорд за най-малък коефициент на съпротивление от 0,19.

Това обаче не беше вярно, тъй като Volkswagen вече беше създал своя XL1 с коефициент 0,189. В наши дни серийният EQS постига 0,20, което означава, че при EQXX целта е още по-висока. Неслучайно в разработката на модела участва отделът Mercedes-Benz F1 High Performance Powertrain Formula 1, който има огромен опит в създаването на електрически задвижващи системи за състезателни коли.

Освен пробив в енергийната ефективност, EQXX обещава и иновации в намаляването на теглото на електрическия автомобил и в използването на екологично чисти материали. А въпреки статута на концептуален автомобил, Mercedes загатва и възможността за излизането на този модел в серия, което не е лишено от логика.

Снимки: Mercedes-Benz

fallback
  • #1
    C63 AMG ( преди 3 години )
    най-доброто или нищо
fallback
Последни