fallback

Изненада - VW няма да се откаже от дизелите

Новите двигатели TDI вече може да работят с парафиново гориво

Германският производител Volkswagen официално обяви, че последното поколение четирицилиндрови дизелови двигатели е одобрено за използване с парафинови горива - новоразработено дизелово гориво, което съдържа био-компоненти. Според автомобилния производител, използването на парафинови горива трябва да позволи значително намаляване на въглеродните емисии – с около 70-95% в сравнение с конвенционалния дизел.

От компанията посочват, че всички нейни модели с 4-цилиндрови дизели (TDI), произведени след юни тази година, са одобрени за работа с парафинови дизелови горива в съответствие с европейския стандарт EN 15940. Тези модели включват Tiguan TDI, както и осмото поколение на Golf във версията GTD.

„Чрез използването на екологично чисти горива в някои модели на Volkswagen, ние даваме възможност на клиентите в цяла Европа да намалят значително своите емисии на CO2. Използването на парафинови горива е разумна допълнителна опция, особено за компании със смесен автопарк, съставен от модели с електрически и конвенционални задвижвания“, каза проф. Томас Гарбе, ръководител на отдела за бензиново и дизелово гориво във Volkswagen.

Парафиновите горива се произвеждат от биологични остатъчни и отпадъчни материали като хидротретирано растително масло (HVO). Тези биогорива вече са налични на пазара, като се очаква да увеличат своя дял до 20 до 30% на енергийния пазар в Европа през следващите десет години.

Примери за парафинови дизелови горива, които вече се предлагат на пазара, са дизел C.A.R.E, NEXTBTL и HVO. Има и много по-разпространената опция, която вече е налична,като при нея са добавени парафинови компоненти. Твърди се, че тези горива на изискванията на стандарт EN590. Примери за това са Diesel R33, V-Power Diesel, OMV MaxMotion и Aral Ultimate Diesel. Всички дизелови двигатели, включително по-старите, могат да използват всички тези продукти.

Източник: Volkswagen

fallback
  • #20
    сепуко харакири ( преди 2 години )
    Абе, вие електропитеците, дето живеете в Обеля 18 из панелните блоци, и дето се чудите всяка вечер къде да си паркирате бараките, ако хипотетично си купите елкенф, къде ще го зареждате?А как ще си идете на село в горно нанадолнище да напълните багажниците с компоти, като после няма как да се върнете?
  • #19
    Парафинката ( преди 2 години )
    Големи простотии - парафини, дизели...да бе, и ще са много по-здрави и надеждни новите парафинови дизели, ще успеят цялата гаранция от 3 години да изкарат! И ето, видеха, с електрически нема как да стане, сетиха се за силните си пазари на Балканския полуостров и решиха - дизело е горивото на бъдещето...То преди 120 години и ония с конете са си мислили, че колите са вредни, ама нещо...
  • #18
    Некакъв ( преди 2 години )
    Доказаха го, че електрическите коли не помагат особено, защото при батериите замърсяването е повече. Малките батерии да, но изминават много малко километри. По-големите батерии трябвало да изминават над 250хил км, за да са на плюс. Затова всички марки ще заложат на такива биогорива.
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    най-евтината китайска електричка струва 400 долара в китай, смотани сте, ама брутално
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    Дизеловия двигател е голяма работа! Този двигател движи света! С него е построено всичко което имаме. Може да се направи да върви на всякаква мазнотия. Растителни масла, синтетични масла, парафини и петролни остатъци.
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    И други няма да се откажат от ДВГ, само почакайте.
  • #14
    до електричарите ( преди 2 години )
    Да електричките са хубаво нещо, НО най-евтината електричка която можеш да ползваш за основна кола ти е Хюндай Кона 64kWh за почти 75к. Докато приличен семеен автомобил с достатъчно екстри и пространство в интериора и багажника ти започва от 35к (пък бил той и с един цилиндър по-малко). Та дори при най-добро желание огромна част от хората не могат да си позволят електричка в момента.
  • #13
    IM-A-дртиВайтBoY! ( преди 2 години )
    Ами много ясно, че ако не задържат мах.дълго на пазара своите допотомни мърсуващи дизелово-бензинови РЕТРО-бараки, то нема кой да им ги купува трошляците на тия умишлено крадящите сетните стинки от средствата на бедния EU-потребител мошеницi!
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Природата толкова милиони години не е създала батерията, а използва свързването на въглерода с кислорода и после развързването" му. Не знам в чия глава се роди, че в енергийния цикъл може да участва електричеството. На всички е ясно, че енергията се получава от две неща синтеза и на база въглерод. Проблемите се натрупаха от факта, че "човека" не "развързва" въглерода. Сега е ред и това да стане. Синтез -> развързване -> свързване. В тази верига стой само ДВГ-то.
  • #11
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Вагонетките като се клеха че ще минават на електрички, вие пък да не би да им повярвахте?? Все пак това е най-лъжливия концерн в историята.
fallback
Последни