Неотдавна Ford представи новото поколение на глобалния си пикап Ranger. Сега е време да обърнем внимание на неговия сестрински модел в лицето на бъдещия Volkswagen Amarok. Две седмици след като "Синия овал" лансира серийния модел на новата си машина, от Volkswagen Commercial Vehicles показаха дизайнерски скици на своя претендент, който ще е на пазара догодина.
Още в самото начало, германският производител заявява, че неговият пикап ще има "чиста Volkswagen ДНК", вместо да е Ranger с друга емблема. И може би наистина ще е така, съдейки по загатващите изображения, макар че, ако трябва да сме честни, си личи използване на някои от панелите на купето от близнака на Ford. Явно с цел намаляване на разходите, двата автомобила са с еднакви врати, идентични са и капачките на страничните огледала.
Но пък капакът на Amarok е по-различен, както и предните колесни арки, фаровете и решетката на радиатора. Както и Ranger, новият германски пикап бе показан като версия с двойна кабина, с предпазни панели около калниците, които да подчертаят оф-роуд способностите му. Явно машината ще има LED лента отпред, в духа на новите модели на Volkswagen, а покривът е доста интересен, тъй като освен наличието на багажник, на който има две туби за гориво, има и допълнителни светлини, каквито при американския му роднина за момента липсват.
Оставаме с впечатлението, че версията на Volkswagen има по-раздути колесни арки, дори повече от оф-роуд варианта Wildtrak на Ford Ranger. Това, обаче, може да се промени, тъй като често скиците подсилват някои детайли. Все още няма изображения на задната част на немския пикап, но не очакваме някакви големи разлики между двете серийни машини, заради ограниченията на формите.
От подразделението за лекотоварни модели на Volkswagen представиха и скица на интериора, където централната конзола е доминирана от портретно ориентирания дисплей на мултимедията. Ако се чудите от къде ви е познато, банално ще припомним - от Ford Ranger.
Но има и някои разлики, като например физическите контролни бутони под екрана. По-различно е и пространството между двете предни седалки, променени са местата на някои функции, а скоростният лост е с друг дизайн.
С тези малки на пръв поглед промени, двата пикапа би трябвал ода изглеждат доста индивидуално, въпреки общите си корени. Но при Volkswagen Amarok трябва да очакваме същата гама бензинови и дизелови двигатели, като на Ford Ranger, включително новият V6 дизел, лансиран при американския пикап. Това ще се потвърди след старта на производството в Южна Африка и Аржентина, откъде германският пикап ще достигне и до нашите пазари по някое време догодина.