IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Skoda разкри бъдещето на най-популярния си модел

Чехите ще подължат да разчитат на Octavia, която ще получи електрически вариант

Сегментът на SUV-моделите става все по-доминиращ, като те задминаха по продажби седаните и комбитата. Това кара производителите да залагат на такива автомобили, като Skoda не прави изключение и вече има в гамата си 3 кросоувъра - Kamiq, Karoq и Kodiaq.


Skoda Octavia


Въпреки това, чешката компания не смята да изоставя останалите сегменти, призна нейният директор по маркетинга и продажбите Мартин Ян. Той беше категоричен, че бъдещето на Skoda ще се различава от това на други производители, за да може марката да отговори на нуждите на нейните клиенти.

„Няма да се откажем разнообразието от каросерии в нашата гама. Ще продължим да предлагаме автомобили като Octavia и Superb, за които виждаме, че все още има доста голямо търсене", коментира Ян, цитиран от Autocar.


Skoda Octavia


Цифрите от първите 9 месеца на 2021 година потвърждават визията на марката. Чешката компания продаде 159 400 бройки от Octavia по целия свят срещу 99 100 от Kamiq, 96 600 от Karoq и 82 600 от Kodiaq. Още през следващата година гамата ще бъде разширена със седан на ток, който ще е с размерите на Octavia, но с различно име и нов дизайн. Моделът трябва да бъде вдъхновен от Volkswagen Aero B, който всъщност е електрическият наследник на Passat.

Чехите подготвят и компактен SUV, след като вече обявиха, че се отказват от комби-версията на Fabia. Отпадането на един модел с двигател с вътрешно горене ще спести пари, тъй като така по-лесно гамата ще бъде адаптирана към изисквания на Евро-7. Предвижда се и още един електрически SUV, в чиято основа ще бъде бъдещият Volkswagen ID.2.

Снимки: Skoda


0 от 500
  • #6
    6 rate up comment 17 rate down comment
    Пинко ( преди 5 месеца )
    Ако искам модерно, дет казва колегата Тесла, ако искам комфорт или спортно - Мерц, БМВ, Ауди, Лексъсче нещо, ако искам евтинджак за фирмата - Дачийка. Ако е за жената, с хубаво купенце, красиво - нещо френско. А ако си розов немски робот, дет живее за да работи, но няма пари за VW - тогава Шкода.
  • #5
    9 rate up comment 23 rate down comment
    Киро ( преди 5 месеца )
    И в кой висок сегмент продава Шкода, бе, който има пари или вкус не си купува Шкода, която носи толкова емоция, колкото и препарирана скарида! Тесла 3 изби конглокенцията в Европа, а немското премиум трио става все по-популярно.
  • #4
    23 rate up comment 6 rate down comment
    край ( преди 5 месеца )
    Шкода е по-добрият фолксваген. Сравненията с дачия са абсолютна глупост. Шкода успява да продава в много по-висок сегмент. Дачия въобще няма аналог на октавия за суперб пък да не говорим.Дачия са типичните служебни коли за работари докато октавия е семейна и кола. Суперб е чешката кметска лимузина - демек за седния мениджърски ешалон.
  • #3
    12 rate up comment 29 rate down comment
    Киро ( преди 5 месеца )
    Шкода е като Дачия, клиентите са същите, но с малко повече пари. Основно фирми. За лична употреба се купува от хора, на които колите не носят никаква емоция, а гледат на тях като евтино средство за транспорт.
  • #2
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ами не съм сигурен в момента кой ги купува, това дето са евтини остана в миналото и като цяло ако искаш добра кола тряба и голяма пара което донякъде обезмисля цялата марка.
  • #1
    32 rate up comment 4 rate down comment
    До 1 ( преди 5 месеца )
    Шкода не се купува главно за служебни, бъркаш! Шкода се купува за семейна кола с всичките предимства, като голям багажник и добро качество на по-ниска цена от ФВ!