fallback

Toyota ще подходи различно към електромобилите

Японците смятат, че по-важна е цената на колата, а не нейния пробег

За да се постигне успех на пазара на електромобили достъпната цена е по-важна от пробега, обяви представител на Toyota, която през последните месеци често критикува увеличаващия се интерес към превозните средства на ток. Сега вицепрезидента по продуктово планиране и стратегия в Toyota Motor North America – Купър Ериксен, сподели визията на компанията за електрическо бъдеще.

Според топ-мениджъра, най-важният аспект е цената на автомобила, а след това идват конкретният модел и мощността на двигателя. Това е и целта на Toyota – постигане на приемлива цена, но само в случаите, в които компанията ще предаде достатъчно на брой превозни средства, за да има положително въздействие върху околната среда.

„С течение на времето хората ще започнат да разглеждат гамата от електрически автомобили по същия начин, като при конвенционалните модели и на първо място ще бъде мощността. Ако някой иска да притежава кола с двигател с 400 к.с., но няма финансовите възможност, той ще трябва да се задоволи с по-малко. При електрическите коли на първо място е големият пробег, но в действително само богатите хора могат да си го позволят“, коментира Ериксен в интервю за Green Car Reports.

Той допълни, че най-голямото предизвикателство пред компанията му е постигане на баланс между между цена и асортимент, който да е задоволителен за повечето потребители. Освен това, Ериксен е убеден, че с течение на времето опасенията от по-ниския пробег на електромобилите постепенно ще изчезнат и хората ще свикнат с това.

„Много купувачи на електрически превозни средства ще разберат, че нямат нужда от 500-650 километра пробег", добави той.

Любопитното е, че в гамата на Toyota има електромобили с голям пробег, които могат да изминат до 800 км с едно зареждане, но те ще се предлагат под марката Lexus. Догодина трябва да бъде представен концептуалния LF-Z Electrified, който по-късно ще се превърне в серийния модел RZ 450h.

Снимки: Toyota

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Разбира се че има значение пробега, при зареждане което отнема поне 20 мин. Ако всички караме електромобили с пробег от 300 км, представете си какво количество зарядни станции е необходимо само да бъдат инсталирани между София и Бургас за да може всички спрем на Карнобат и да зареждаме по 15 мин. минимум. Или на Пазарджик. Не на всички са им необходими 1000 км пробег, но за да станат ел.колите масови, трябва масово да предлагат поне реални 600 км предвид времето необходимо за зареждане.
  • #8
    TSLA ( преди 2 години )
    Партенкаджийски глупости. 0 и 100% на таблото ти НЕ отговарят на заряда в клетките. Всяка кола на ток има ползваем и реален капацитет т.е. има буфер. Къде видя в упътването на колата да не зареждаш догоре? Тая гаранция 8г. как я мислиш? 800V не ти трябват. На Финес Hypercharger-ите са по 400 и пълнят със 150 kW напълно доволно. Бързото зареждане НЕ прецаква батерията, а прегряването т.е. липсата на добър, активен термо контрол. Тесла такситата имат хиляди цикли само и единствено на бърз заряд.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Има значение пробега но не ви споделят пълната истина. Това което може да ползвате е заряда между 20% и 80%, ако ползвате целия ежедневно батерията си заминава. Бързото зареждане е готин маркетингов трик, но първо трябва да си намерите 800v зарядна станция която съвсем скоро ще се питате дали може да си позволите (честито) което ако го правите често също прецаквате батерията. А ако случайно решите да отидете на меден месец - ами като се върнете колата може да е на 0%.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз пък виждам смисъл да мога да се кача в колата и да отида на 100 - 150 км и да се върна после без да треперя че батерията ще свърши, да гася климатика или да пътувам зад някой тир за да спестя ток. Ако ще правия тия еквилибристики по добре без кола
  • #5
    Sameman ( преди 2 години )
    Естествено, че пробега няма абсолютно никакво значение! Скоростта на зареждано обаче има огромно значение!
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    живея на 10 км от центъра и на 7 от работата, а селото ми е на 35км , та някак не виждам смисъл от 500км пробег в ежедневието ми.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    айде, шминтирита пак се обади, както и опорката за 800-900 км на ден
  • #2
    Муахаха ( преди 2 години )
    Хайде пак се изредиха, тесла та тесла!А да ви видя кога ще карате тесла!Голямо хвалене пада на дачията дето едва минава 120км реално, ама от Тойота не знае ли какво говорят!Знаят!С достатъчно добра инфраструктура с бързи зарядни и батерии които се зареждат бързо,200 - 300км реален пробег за голяма част от хората ще е ОК. За мен няма да е...Пътувам много,времето ми е ценно,попадал съм в ситуации да чакам по блокирани пътища,на мен ми трябват резерв и реални 600-700км.И ще си платя за това
  • #1
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Накрая богатите ще карат колкото искат, за бедните пробега ще е до където стига разклонителя :D Чудесен нов свят а... ;)
fallback
Последни