fallback

Toyota ще подходи различно към електромобилите

Японците смятат, че по-важна е цената на колата, а не нейния пробег

За да се постигне успех на пазара на електромобили достъпната цена е по-важна от пробега, обяви представител на Toyota, която през последните месеци често критикува увеличаващия се интерес към превозните средства на ток. Сега вицепрезидента по продуктово планиране и стратегия в Toyota Motor North America – Купър Ериксен, сподели визията на компанията за електрическо бъдеще.

Според топ-мениджъра, най-важният аспект е цената на автомобила, а след това идват конкретният модел и мощността на двигателя. Това е и целта на Toyota – постигане на приемлива цена, но само в случаите, в които компанията ще предаде достатъчно на брой превозни средства, за да има положително въздействие върху околната среда.

„С течение на времето хората ще започнат да разглеждат гамата от електрически автомобили по същия начин, като при конвенционалните модели и на първо място ще бъде мощността. Ако някой иска да притежава кола с двигател с 400 к.с., но няма финансовите възможност, той ще трябва да се задоволи с по-малко. При електрическите коли на първо място е големият пробег, но в действително само богатите хора могат да си го позволят“, коментира Ериксен в интервю за Green Car Reports.

Той допълни, че най-голямото предизвикателство пред компанията му е постигане на баланс между между цена и асортимент, който да е задоволителен за повечето потребители. Освен това, Ериксен е убеден, че с течение на времето опасенията от по-ниския пробег на електромобилите постепенно ще изчезнат и хората ще свикнат с това.

„Много купувачи на електрически превозни средства ще разберат, че нямат нужда от 500-650 километра пробег", добави той.

Любопитното е, че в гамата на Toyota има електромобили с голям пробег, които могат да изминат до 800 км с едно зареждане, но те ще се предлагат под марката Lexus. Догодина трябва да бъде представен концептуалния LF-Z Electrified, който по-късно ще се превърне в серийния модел RZ 450h.

Снимки: Toyota

fallback
  • #19
    бай брадър ( преди 3 години )
    Хич не е до големия пробег въпроса, а до бързото зареждане.
  • #18
    Швабен зи каскен ( преди 3 години )
    До 24: Абе научния фактолог, според тебе батерията на Приус с колко ампера се зарежда и разрежда и колко цикъла изкарва? Представи си, някои компании разбират това което правят, а не чакат на готово на доставчиците си да им разработят технологиите. Колкото до стратегията на Тойота - засега са най-успешния производител в историята, така че очевидно разбират какво правят.
  • #17
    До 20 ( преди 3 години )
    Толкова си "ентелегентен" че даваш примери към днешна дата с днешната инфратруктура от зарядни, а не си разбрал, че този от Тойота ти говори за стратегия за идните години!А да видим дали те, които "изтърват" влака и не инвестират в момента в платформи за голям пробег, няма да се окажат прави след 5-6 години като пуснат платформа с батерия за малък и среден пробег при развита инфраструктура и технологии за бързо зареждане!!
  • #16
    До 19 ( преди 3 години )
    Ти вярно ли сравняваш телефони за 1000лв които хората сменят всяка година с коли за 100 000лв които сменят на 10 години?!? Ама страшно го разбираш маркетинга, няма що!!!
  • #15
    Мда ( преди 3 години )
    Тойота имат хиляди специалисти по маркетинг и стратегии в цял свят, но тук разбирачите знаят повече от тях!Тотално неадекватни били!?А вие сте страшно адекватни дето електричките ги гледате само на картинки!Средно статистическия потребител в западния свят изминава между 200 и 300км на ден,като са разпределени 50% сутрин / 50% вечер.6-7 часа колата седи на паркинг!За какво им на тези хора да харчат 100к евро за кола с 800км пробег,като за 30к могат да си вземта такава с 300км,които ще са им ОК?
  • #14
    До 16 ( преди 3 години )
    Какви субсидии, това нещо до 2-3 години ще изчезне а Тойота догодина щяла да показва концепт на електричка а серийната версия ще излезе 1-2г. по-късно, никакви субсидии няма да видят. Тойота са тотално неадекватни и вероятно ще продават евтиния със 100км.пробег, пак ще търсят социално слабите в САЩ като клиенти. Ако сега направим анкета тука в сайта 99,99% ще отговорят, че на първо място в електромобила ги интересува по-големия пробег. Как Тойота виждат обратното, идея си нямам.
  • #13
    Бай Гошо ( преди 3 години )
    Аз пък мисля, че идеята е друга. В много държави има субсидии за закупуване на електромобил, освен това е някакси модерно. Според мен Тойота искат да хванат тези клиенти които хем искат да са модерни, хем не им се дават много пари, ако пък и някой друг плати вместо тях, още по-добре.
  • #12
    До 12 ( преди 3 години )
    Ако зора ти е къде ще зареждаш лятото когато ходиш два, три пъти от София до Градина, хич не се обаждай! Значи през останалата част от годината ти стигат и 100км пробег! По добре си купи една ел. тротинетка, а за морето си вземай кола под наем!
  • #11
    Dizel ( преди 3 години )
    Половината пишат, че разбират от коли, а статията е маркетингова, нещо като за ваксините, всички ще се ваксинират, ама половината са против електрокарите...
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    ти кажи до морето за колко часа отиваш стига разпъва локуми и къде зареждаш за да ходиш до плаж
fallback
Последни