За да се постигне успех на пазара на електромобили достъпната цена е по-важна от пробега, обяви представител на Toyota, която през последните месеци често критикува увеличаващия се интерес към превозните средства на ток. Сега вицепрезидента по продуктово планиране и стратегия в Toyota Motor North America – Купър Ериксен, сподели визията на компанията за електрическо бъдеще.
Според топ-мениджъра, най-важният аспект е цената на автомобила, а след това идват конкретният модел и мощността на двигателя. Това е и целта на Toyota – постигане на приемлива цена, но само в случаите, в които компанията ще предаде достатъчно на брой превозни средства, за да има положително въздействие върху околната среда.
„С течение на времето хората ще започнат да разглеждат гамата от електрически автомобили по същия начин, като при конвенционалните модели и на първо място ще бъде мощността. Ако някой иска да притежава кола с двигател с 400 к.с., но няма финансовите възможност, той ще трябва да се задоволи с по-малко. При електрическите коли на първо място е големият пробег, но в действително само богатите хора могат да си го позволят“, коментира Ериксен в интервю за Green Car Reports.
Той допълни, че най-голямото предизвикателство пред компанията му е постигане на баланс между между цена и асортимент, който да е задоволителен за повечето потребители. Освен това, Ериксен е убеден, че с течение на времето опасенията от по-ниския пробег на електромобилите постепенно ще изчезнат и хората ще свикнат с това.
„Много купувачи на електрически превозни средства ще разберат, че нямат нужда от 500-650 километра пробег", добави той.
Любопитното е, че в гамата на Toyota има електромобили с голям пробег, които могат да изминат до 800 км с едно зареждане, но те ще се предлагат под марката Lexus. Догодина трябва да бъде представен концептуалния LF-Z Electrified, който по-късно ще се превърне в серийния модел RZ 450h.
Снимки: Toyota