fallback

Развенчаваме няколко мита за подгряването на мотора през зимата

Какви често срещани погрешни схващания относно загряването на двигателя могат бързо да го "убият"

През зимата собствениците на автомобили са разделени на такива, които загряват двигателя на колата си преди да потеглят, и други, които смятат това за ненужна (или вредна за околната среда) процедура. Но и в двата случая има шофьори, които не знаят, че при някои условия и двете в гледни точки на проблема могат да повредят мотора. Защо - разясняваме сега.

Нека първо припомним накратко причините за привържениците на двете теории. Привържениците на метода за задължително загряване на двигателя разумно твърдят, че студеният двигател не само се работи по-лошо, но и се износва по-интензивно, когато е принуден да движи колата. Аргументът, че стоейки неподвижно, двигателят се загрява по-дълго, отколкото когато колата се движи, те парират така: за да ускорите загряването, можете леко да увеличите оборотите с педала на газта. Като, без натоварване не е опасно за агрегата.

Тези, които предпочитат да тръгнат веднага след стартиране на двигателя, се позовават на факта, че ако това заплашва двигателя с нещо, автомобилните производители трябва да са отразили този факт в инструкциите за експлоатация. И тъй като няма такава забрана, не е нужно да загряват. Освен това, както бе споменато по-горе, "двигателят" повишава температурата по-бързо в движение. Това обстоятелство се представя като спомагащо за намаляване на количеството вредни емисии от изпускателната тръба.

Сега нека разберем какво се случва с двигателя, преди да достигне работна температура. Всеки съвременен двигател с вътрешно горене е изработен от различни материали, включително метали, характеризиращи се с различни коефициенти на топлинно разширение. Например, при алуминия (от който са направени цилиндрови блокове) този коефициент е почти два пъти по-висок от този на стоманата (буталната група). Това означава, че при нагряване, да речем, с 10 ° C, на две еднакви парчета стомана и алуминий, последният ще се увеличи с два пъти повече от стоманения си колега.

По отношение на загрят мотор това явление означава, че по време на процеса на загряване пролуките между различните части не са оптимални. Някъде има излишна хлабина, но някъде, напротив, триенето се увеличава. Оттук идва и вероятността от повишено износване на компонентите на двигателя. В допълнение, неравномерното нагряване на различните му части води до допълнителни вътрешни напрежения в мотора, които от своя страна също влияят на общия ресурс на устройството. Всичко това се случва на фона на факта, че все още незагрятото масло смазва частите на двигателя по-лошо, отколкото при достигане на работна температура.

Като цяло, при такива условия на двигателя, компонентите по него се износват по-бързо. В този момент любителите на "загрявката" преди пътуването поддават газ за да вдигнат оборотите, а привържениците на шофирането веднага натоварват силовия агрегат с необходимостта да "влачи" колата по пътя. И в двата случая частите на двигателя са принудени да работят в режим, който не е оптимален за тях. Резултатът е ускорена "смърт" на двигателя. Ето защо, повтаряме, е необходимо да загреете двигателя, но не и да насилвате този процес чрез натискане на газта.

fallback
  • #35
    Toto Rino ( преди 2 години )
    Станете 5-10 мин по-рано,вземете си едно кафе,качете се в колата,запалете и дайте възможност на двигателя да се събуди.И на вас няма да ви е приятно,ако ви шибнат по гъзо направо от леглото.
  • #34
    глупости ГЛУПОСТИ ( преди 2 години )
    ***= #29
  • #33
    глупости ГЛУПОСТИ ( преди 2 години )
    До #28 : що бе (Извинете ) колега . ? В ажни са поуките които ще извлечеш .Не се коси излишно #***- БРАВО . 1 минута да заработи всичко " по норматив" и леко с " мръсната" газ.!!!
  • #32
    Иванов ( преди 2 години )
    Модерните бензинови мотори са изцяло от алуминиеви сплави.Бутала, глави , блокове. На един модерен бензинов мотор , ако термостата му е наред, му трябват 4-5 мин да поработи на място и може да се тръгва. Той в движение ще загрее за броени минути. Естествено , не е желателно да го пърчите до 5000 оборота, докато е студен. За дизела - там е съвсем друга работа. Дизела е най- голямата глупост за леки коли.
  • #31
    Ще припадна ( преди 2 години )
    Според статията, по-добре да изчакам да загрее, може би до работна температура, около 90С, че да не вземе да се износи нещо. Забелязъл съм, абсурдни статии от този сайт.
  • #30
    Аз да питам ( преди 2 години )
    А като е много топло навън 40-45 градуса , вредно ли да се тръгва веднага а не се чака да изстине маслото?
  • #29
    Христо ( преди 2 години )
    Аз се качвам, с едната ръка включвам фаровете, с другата паля и тръгвам на скорост. Така не се износва скоростният лост, докато е студена колата и печеля ценно време, че живота е един. Кола до сега не ме е оставила, така че едва ли е проблем, че не се подгрява. При правилна поддръжка колите накрая или ги изяжда ръждата, или и изгарят всички гумени уплътнения, пластмаси и дунапрени. Двигателите си работят до пункта за вторични.
  • #28
    Говедо ( преди 2 години )
    Кой *** ще запали автомобила и ще започне да го форсира за да загрее.На някои хора въобще не им е лесно
  • #27
    Хаха ( преди 2 години )
    Чакай, сега направо ви блокирам тъпата безсмислена медия да ми изскача където и да било. Аман от некадърните ви статии и малоумщини!
  • #26
    Борислав ( преди 2 години )
    Всичко е относително.Колко е външната температура, а какво е маслото и какво е дереджето на двигателя.Турбодизелите се загряват по схема - 1 минута на място без газ, после 1 до 5 минути на място с обороти от 1000 до 1200. После се тръгва плавно без много газ.За феновете на "паля и тръгвам", приемливо е ако двигателите им позволяват да се карат с 0w40/30 през зимата. Качествено такова масло е скъпо.Студен двигател харчи много повече гориво. Разхода е по-приемлив при начално подгряване.
fallback
Последни