fallback

BMW представи най-мощния модел в историята си

Кросоувърът XM e самостоятелна разработка на M-подразделението на баварците

Германският производител BMW представи големия си кросоувър Concept XM. Това е първият хибрид BMW M и едва втори самостоятелен модел на спортното подразделение на марката след купето M1 от 70-те години на миналия век. А серийният му вариант, който ще излезе догодина, ще бъде и най-мощният автомобил в историята на баварската марка.

Трябва да свикваме и с друго – това „лице“ вече ще се използва за всички основни модели на BMW, като се започне от 5-Series. Неговите основни характеристики са огромните „ноздри“ на решетката на радиатора, кухина с емблемата на марката между тях и двуетажна оптика, като отгоре са светлините и мигачите, докато основните фарове са разположени по-ниско.

Въпреки че е изграден на същата платформа като на моделите X5, X6 и X7, новият флагмана на марката има напълно оригинална каросерия. Задната част се различава от всичко, което сме виждали до момента, а двете емблеми в горната част на стъклото на багажника са препратка към оригиналното BMW M1, което имаше подобна форма на капака на двигателя.

Интериорът на концептуалния модел е разделен на две цветови зони – отпред е познатият кокпит с високо разположен централен тунел, а на вторият ред е така наречения М Lounge с мек заден диван. Извитият екран на интрефейса пред водача, съчетаващ приборен панел и дисплей на информационно-развлекателната система вече е познат от серийните BMW iX и i4.

Силовият агрегат на BMW Concept XM се състои от 4,4-литров V8 двигател и електромотор със съвкупна мощност от 750 к.с. и 1000 Нм. Само на електричество кросоувърът може да измине до 80 км по цикъла WLTP, а това го прави не само най-мощният, но и най-екологичният (извън електромобилите) граждански модел на баварците.

От BMW посочват, че серийният модел, изграден изцяло на концепта, ще бъде качен на конвейера през 2022 г. Производството на XM ще се осъществява в завода в Спартенбърг (Южна Каролина), където се правят всички кросоувъри на марката без X1 и X2. Цените все още не са обявени, но се очаква да стартират от около 130 000 - 150 000 евро.

Още снимки на най-мощното BMW - вижте в галерията:

Снимки: BMW

fallback
  • #27
    Stand art ( преди 2 години )
    Do #10 i #6 razmqhte me
  • #26
    Потурко ( преди 2 години )
    Идеята е да конглокират Урус и ми се струва че са успели. Ако базовата цена тръгва наистина с 50000 евро по-малко от Ламбото имат шанс да им се получи! Стилистиката е в същия диапазон, а двигателя според мен е по-добър от TFSI - то на Урус! Останалите специалисти тъдява да си карат грозните ванове и дачийки и да дерзаят!
  • #25
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз не знам защо има такова мрънкане, това си е съвсем приличен автомобил, сега пуснали са нетипичен дизайн за бмв но ако погледнете последното изпълнение на марцедес , наречено майбах проект , офроуд и не знам си какво, това бмв е направо красавец.
  • #24
    Д-р Исня ( преди 2 години )
    Това ми отключи шизофренията. Така му се изхилих като го видях, че в същия този момент ревнах!
  • #23
    Варко ( преди 2 години )
    Тоя варел ако ми го подарят - веднага го продавам. Ще си купя гарсониера в кв. Лозенец. Може пък 150кв.м в Дружба 2. Много хубав кратал. Гледката е за предпочитане пред тази на БмВто.
  • #22
    Mashoni ( преди 2 години )
    Чакаме го Тия къде много знаят нека си карат шкодите
  • #21
    Име ( преди 2 години )
    Сега очаквам Ситроен да съдят БМВ за правата върху името ХМ.
  • #20
    анонимен ( преди 2 години )
    Според мен това не е лошо, просто бмв имаха до скоро строга философия да правят общо взето консервативни преходни заигравки с външния вид и така много години едно и също . Времената се променят, това според мен е доста ексцентрично, грубо и агресивно но ми харесва, останалите автомобилни компании вървят по същия този път, и тесла прави доста спорни неща особенно пикапа или джип КИБЕР НЕ ЗНАМ СИ КАКВО , КАТО ТУХЛА Е- ама нали виждате!!!!!!
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    BMW никога не са правили красиви коли но тук вече наистина удрят дъното и копаят още надолу. Признавам че до преди няколко години имаха и добри модела с приятен дизайн като Е46, Е39, Е90, F10, и Z4. Всичко друго си е грозотия в различна степен.
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    Ами сподели с нас, ако обичаш, ти каква силно естетическа кола притежаваш!! Или жулиш на тате с Рено-то??
fallback
Последни