fallback

Tesla обвини Ford в копиране на дизайна на зарядните станции

Устройствата се различават единствено по цвета и логото върху тях

В американския град Доувър, щата Делауер се появиха първите фирмени зарядни станции на Ford. Те са разположени при един от местните дилъри на марката и веднага станаха обект на негативни коментари, тъй като до голяма степен повтарят дизайна на зарядните Supercharger на Tesla.

Факт е, че устройствата за зареждане на Ford имат същия правоъгълен сребрист корпус с овален отвор в средата и с логото на марката в горната част. Единствената разлика е, че надписите са в синьо, а не в червено, както и при Tesla.

Зарядните си приличат до такава степен, че в ползватели на Twitter се пошегуваха, че във Ford просто са сложили емблемата си върху терминалите на Tesla. Други обаче смятат, че еднаквият дизайн се дължи на тяхната функционалност. В спора се включи и продуктовият директор на Tesla - Хавиер Вердур, който директно обвини Ford в кражба.

"Зарядните станции на Ford представляват лъжливо, прекалено голямо и лошо направено копие на нашия дизайн", написа Вердур в Twitter, с което допълнително разгорещи споровете.

Засега от Ford няма коментар по темата. Въпреки, че компанията разполага с електромобили в гамата си, нейното ръководство не смята да инвестира в собствена инфраструктура за зареждане, а ползва вече готовата мрежа от станции на обществени места.

fallback
  • #5
    Хенри Форд ( преди 2 години )
    Аз когато съм правил коли , На Илон Мъск и дедо му не е бил заплануван ! Сега да ми плаща за поточните линий във заводите си, защото аз съм ги измислил !
  • #4
    А дали е така, кой к ( преди 2 години )
    Само не разбрах но кого са тези зарядни , защото "...нейното ръководство не смята да инвестира в собствена инфраструктура за зареждане, а ползва вече готовата мрежа ...."
  • #3
    Велислав ( преди 2 години )
    Обвиненията от Тесла към Форд са за копиране на дизайна на станцията, а не нейната функционалност. В развития свят дизайн (или иновативни елементи на дизайн) може да се регистрира като интелектуална собственост, стига да покрива определени изисквания. Ако Тесла имат такава регистрация, могат да съдят Форд. От там обаче ситуацията става както се казва дълга и широка.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Ами Форд да обвини Теслите, щото са с четири колела! Мъск-арата става смешен!
  • #1
    TSLA ( преди 2 години )
    Много шум за нищо. Това са монофазни контакти Тип1 (J1772 или просто J plug) и зареждат с 19.2 кВт макс (80A на 240V). Това е максa на техния куц стандарт. В Европа с Тип2 (Mennekes) си пукаш 22 киловата на 32А трифазен вкъщи. А Тип2 поддържа до 50 кВт AC, но само Тесла успяха да натъпчат в същия малък контакт И DC бързо зареждане (250 kW). Всички останали в Европа пълнят на шлангове CCS2 Combo, Щатите CCS1 Combo, а Япония - в трета глуха с CHAdeMO.
fallback
Последни