IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Край на превишенията на скоростта? Круиз-контролът става задължителен!

От следващото лято всички нови автомобили ще бъдат оборудвани с такава система

Европейската комисия току-що прие проект за постановление, установяващо задължителното наличие на интелигентно устройство за контролиране и адаптиране на скоростта за всички нови автомобили, леки и камиони, съобщава френското издание L'argus.


круиз-контрол


Постановлението ще влезе в сила на 6 юли 2022 г., като на производителите ще бъдат препоръчани за внедряване няколко вида круиз-контрол, който ще може да определя ограничения на скоростта на определени участъци от пътя. Това ще става по два начина - чрез навигационната система на превозното средство и/или чрез системата за разпознаване на пътни знаци.

Автомобилите, които са произведени преди юли 2022 г. и не разполагат круиз-контрол, ще определят скоростта с помощта на системата за спешни повиквания eCall, която в Европа трябва да бъде инсталирана от 1 април 2018 г. На свой ред, производителите ще трябва да гарантират точността на устройствата в продължение на 14 години, включително актуализиране на карти и информация за текущите ограничения по пътищата.

Системата за круиз-контролът ще трябва да информира водача за ограниченията на скоростта. В случай на превишена скорост, автомобилните производители могат да използват няколко вида сигнали за водача, включително звукови аларми и дори вибрации на волана, както и възможност за принудително намаляване на скоростта

Как обаче ще работи системата при ситуации, на пътя, когато скоростта няма как да бъде намалена, за да се избегне инцидент. В тези случаи круиз-контролът ще трябва да бъде деактивиран чрез по-силно натискане на педала на газта.

„Не се изисква технология за автономно шофиране, тъй като системата трябва да помага само на шофьорите“, заяви Европейската комисия. Освен това, има възможност за пълно или частично деактивиране на системата, която автоматично ще се включва при всяко стартиране на двигателя.

„Основният принцип трябва да бъде отговорността за спазването на действащите правила за движение винаги да се носи само от водача“, се подчертава в постановлението.

0 от 500
  • #28
    25 rate up comment 4 rate down comment
    Абе ( преди 5 месеца )
    Тия съвсем на овци искат да ни направят.
  • #27
    49 rate up comment 5 rate down comment
    Петров ( преди 5 месеца )
    Всички мерки като скорост, круиз контрол идруги ограничения са безполезни без фактора отговорен и качествен водач. Преди много години за категороя " В" глокса беше 3 месеца, за" С " 6 месеца и обучение 85 часа +15 резервни. Обучение и изпит на полигон, шосе и градско. Изпитващите бяха безкомпромисни.30 години съм обучавал водачи и ни водиха статистика ако някой катастрофира. Никога не съм допущал до изпит, ако се съмнявах в качествата на някой кандидат водач. Сега е печалбарство и безодговорн ...
  • #26
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Състезател ( преди 5 месеца )
    #21Ако е 6- цилиндрова кошница, по-безопасна ли ще е........?Питам за един прЕятел!!!
  • #25
    25 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Хахаха е туй в бг е неприложимо....знаците са сложени кой където му дойде. Навигационните карти не отговарят
  • #24
    18 rate up comment 3 rate down comment
    младен ( преди 5 месеца )
    Нема такъв ужас. Рядко карам над лимита, и ако го правя е с около 10-15км ама...тая простотия ще увеличи цената на кошниците, а да не говорим че е опасно когато ти потрябва, примерно в ситуация да збегнеш инцидент, да не може да дрпонеш
  • #23
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Brudleyp ( преди 5 месеца )
    Поредната мега простотия.
  • #22
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Гошо ( преди 5 месеца )
    Крайно време е да се направи нещо за спазване на законите за движение по пътищата. Аз лично много се съмнявам че това ще работи в БГ. Много бързо ще се хакне системата от специалисти с лаптопи за някаква сума пари и всичко си остава само на документите на МПС.
  • #21
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    С времето ще започнем да караме с руски табели,
  • #20
    24 rate up comment 5 rate down comment
    Нанекомудедова ( преди 5 месеца )
    Високата скорост убива, особено опасен е бай *** с 20 годишната 4 цилиндрова кошница с залепен "М" "S" пакет, изкормени дпф и чипосани нафтови печки.Друг е въпросът, че в България знаците и стандартите за скороста, са правени 70те години, а от тогава колите са развиват, за разлика от КАТ и контролните органи в ***
  • #19
    21 rate up comment 0 rate down comment
    Паци ( преди 5 месеца )
    Чудно ми е в БГ като има надраскани знаци как ще реагира колата? Че то тук колко щеш