IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

9 предавки и 8 съединителя - вижте как изглежда трансмисията на Koenigsegg

Скоростната кутия LST Robot е проектирана специално за хиперколата Jesko

Компанията Koenigsegg публикува в социалните медии снимки на деветстепеннна роботизирана скоростна кутия (LST), проектирана специално за хиперколата Jesko. Тя се състои от 6 двойки зъбни колела, 8 „мокри“ многодискови съединителя, включително диференциала, и три вала с пиньон вместо двата в конвенционалните DCT кутии.


Koenigsegg LST Robot


Съединителите в LST се затварят и отварят едновременно за две милисекунди, а смяната на предавката става за 20-30 милисекунди. В този случай кутията може да прескача няколко стъпки, докато последователните „роботи“ могат да прескочат само до следващата.

Самата LST трансмисия е втората изцяло вътрешна разработка на Koenigsegg след Direct Drive. Инженерите на компанията твърдят, че обичайният преселективен „робот" с два съединителя е твърде тежък, така че измислиха как да го заменят. LST тежи само 90 килограма, с една трета по-малко от конвенционалните DCT кутии. Агрегатът няма синхронизатори, но има осем многодискови съединителя в маслена баня и три зъбни вала.


Koenigsegg LST Robot


Както стана дума, кутията може да „прескача“ няколко стъпки наведнъж, когато обикновените DCT преминават само към следващата предавка. За това е отговорна системата Ultimate Power on Demand (UPOD), която сравнява скоростта на автомобила и оборотите на двигателя и активира предавка, която е полезна за „експлозивно“ ускорение. Тъй като всички съединители се отварят и затварят едновременно, а смяната става светкавично – за около 20-30 милисекунди.

Механизмът за превключване на LST е с двоен режим - леко натискане на лостчетата или селектора на трансмисията сменя предавката на следващата, а ако бъде натиснато по-силно, UPOD ще работи и кутията ще отива директно на оптималната предавка за ускорение, - от седма на четвърта, например. Има общо девет предавки плюс една задна.


Koenigsegg LST Robot

Koenigsegg LST Robot

Снимки: Facebook

0 от 500
  • #4
    13 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    А пък германец и на каса бира няма да разбере как работи. Виж ако искаш нещо да се *** механично го възлагаш за "изобретяване" и "изработване" на някой от тях и безотказното чупене ти е гарантирано!
  • #3
    32 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 1 месец )
    Без значение далия преписал, това е пътят за да има развитие този сайт. Добри технически статии и последните новости в автомобилостроенето. Поздравления за статията!
  • #2
    28 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тази статия няма как да е писана от Петърчо защото всички изречения са разбираеми. Може да я е преписал, но не я е написал.
  • #1
    16 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Бях гледал видео с обяснение как работи. Кутията е гениална и всъщност не е толкова сложна, колкото звучи на пръв поглед. Японец такова нещо не може да измисли дори на наркотици.