Огромната решетка на радиатора, доминираща в предната част на новия супер SUV на BMW, чиято премиера ще се състои след няколко дни, не е единственото противоречиво нещо в него. Моделът, който е самостоятелна разработка на M-подразделението на баварците, ще се казва XM и това накара много хора да си спомнят едноименния седан на Citroiem от 90-те година на миналия век.
Факт е, че трудно някой може да обърка огромен SUV със 700 к.с. с култов луксозен френски седан (на снимката), но все пак е необичайно един производител да дава на свои модел име, които принадлежи на друга компания. Обикновено в подобни случаи, колкото и да са малко, се стига до съд, като резултатът винаги е един и същ.
В случая обаче нещата са по-различни, като двата производителя са постигнали споразумение, което позволява на всеки от тях да използа имена, които се намират „близо до територията на другия“. Това разкрива източник от Citroen пред изданието CarScoops:
„Използването от BMW на името XM е резултат от конструктивен диалог между Citroën и BMW, така че то е добре обсъдено и обмислено. Всъщност, това е резултат от „джентълменско споразумение“, тъй като Citroën също въвежда нов модел – C5 X, което се приближава до BMW X5. В същото време BMW иска да свърже името X с тяхното Motorsport, носеща прочутата буква „М“. В случая Citroën си запазва правото да използва X в имена като CX, AX, ZX, Xantia, Xsara… и XM.”
Това означава, че Citroen позволява на BMW да използва името, но също така запазва възможността да го използва на един от собствените си автомобили, въпреки че при новата стратегия на марката относно названията на нейните модели, това едва ли ще се случи.
Любопитното е, че в BMW са имали намерение да кръстят бъдещия си хибриден всъдеход MX5, за да може да се подчертае връзката с модели като M3, M4 и M5. Но ако Citroen не произвежда XM от 30 години, то друг производител – Mazda, има в гамата си MX-5, така че подобен избор определено не е никак удобен.
Снимки: Carscoops