fallback

Електромобилите на Mercedes сами ще спадат гумите си при спешни случаи

Германският производител подаде заявка за патент за новата технология

Електрическите автомобили на Mercedes-Benz ще изпускат въздуха от гумите при спешни случаи. Това става ясно от заявка за получаване на патент за новата технология, подадена от германския производител.

Технологията е създадена с цел спиране на движещо се превозно средство при аварийна ситуация. Тя работи с управляван от шофьора клапан за освобождаване на налягането в гумите. Така движението на автомобила се забавя, ако спирачната система се повреди. Системата се състои от централен блок за управление и блок за намаляване на налягането на въздуха, свързан към гумите на автомобила. Те се активират, когато централният спирачен блок откаже или бъде отчетена неизправност.

В патентната спецификация споменава, че тази спирачна система е разработена изключително за електрически превозни средства и хибриди, но може да се използва и в превозни средства с двигателя с вътрешно горене. Основната причина за създаването на технологията е преминаването към нови спирачни системи.

Тъй като електромобилите използват регенеративно спиране, те по същество имат две спирачни системи. Основният метод е ефективно спиране с електрически двигател за възстановяване на енергията. След като акумулаторите са напълно заредени, автомобилът ще премине обратно към нормално спиране с триене.

Заради своята сложна конструкция съвременните превозни средства използват технологията fly-by-wire. Потребителският интерфейс обаче остава същият. Шофьорът натиска педала и колата спира. Но сега има междинна система, която трябва да реши как да използва цялата спирачна сила. Водачът натиска педала, електронната система за управление записва налягането и решава кой метод да използва за забавяне на автомобила.

Съвсем наскоро се видя, че ако системата fly-by-wire се повреди, резултатите могат да бъдат катастрофални. Ford имаше проблеми с 6 електрически кросоувъра модела Mach-E в Норвегия, при които регенеративната спирачна система продължи да възстановява енергията и се стигна до прегряване на батериите.

Именно за да заобиколи този проблем, Daimler разработи новата технология, която се активира, само когато главният задвижващ механизъм се повреди или бъде отчетена грешка в спирачната система. В този случай спирачният педал е свързан към резервния блок, който поема управлението. А основната иновация е именно клапанът за освобождаване на въздуха, който може да понижи налягането в гумите.

fallback
  • #7
    Дедо ( преди 2 години )
    проблема не е в това какво прави системата, а кой "Рашков" ще я ползва, ако се наложи при :"спешни" случаи ....
  • #6
    Селянин ( преди 2 години )
    Имаше и едно друго изобретение преди години, при което задните спирачни апарати са свързани с жила, които минават под колата и стигат до един лост между седалките който при опъване с ръка издаваше един характерен звук кррр, и колата спира. Явно това е непосилно физическо усилие и е по-лесно с няколко електронни блока и 148 датчика. Следващия път да патентоват и един парашут изхвърчащ от багажника като на самолетите.
  • #5
    Motion ( преди 2 години )
    Не е fly-by-wire, а brake-by-wire. Fly-by-wire системата управлява задкрилките и елероните при самолетите. А brake-by-wire е система която позволява спирачния *** да няма механична (хидравлична) връзка със спирачните апарати.
  • #4
    Дедовото ( преди 2 години )
    До Чичовото: точно така. Не могат да ти спрат електромотора и да натиснат нормалните спирачки. Не е достатъчно - трябва да ти испуснат и гумите. Големи сте конспиралници, няма що.
  • #3
    Чичовото ( преди 2 години )
    Погледнете далновидно на тази технология. Целта е ако ви преследва полицията, да ви натиснат копчето.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Звучи като абсолютна глупост. Ще чакаш меките гуми да те спрат. Да направят и да се изхвърля ненужното гориво тогава при двг.
  • #1
    obserever ( преди 2 години )
    И моя спада в рискови случаи , но нямам патент.
fallback
Последни