fallback

Помните ли "антистатиците"? Има вероятност да се завърнат

Преди години по-голямата част от автомобилите имаха тези характерни гумени "опашки"

По-младите шофьори дори не знаят какво е това, а камо ли за какво служи. Но онези, които са имали вземане даване с лади, жигули и москвичи, поне веднъж са изпитвали неприятното усещане, когато, слизайки от колата и докосвайки метални елементи от каросерията, получават нещо като леко убождане. Това е действието на статичното електричество.

Това се случваше, защото колата натрупва статичен електрически заряд, особено при сухо време с вятър, както и при наличие на слана по пътя. Поради факта, че този ток е незначителен, такова напрежение не представлява заплаха за живота на водача, но може да причини неприятно изтръпване при докосване на метална част с ръка, както и повишено привличане на прах. Ефектът бе особено забележим при бяла кола, когато след измиване металните части почти веднага се покриват с мръсотия.

От доста време въпросните антистатици не са нужни, защото процесът на сглобяване бе значително модернизиран. Сега обаче има тенденция, при която антистатиците могат да се завърнат. На мода са гумите с ниско съпротивление при търкаляне. В състава им, вместо сажди, вече се използва силициев диоксид, а сегашният му капацитет е значително по-нисък. Така колите с такива гуми започват отново да "хапят" и да събират прах веднага щом шофьорът смени стандартните гуми с такива с ниско съпротивление.

Естествено, най-вероятно те няма да са с позната форма, а автомобилните инженери ще измислят по-оригинално решение, но така или иначе, ако този вид гуми с ниско съпротивление се наложи на пазара, то ще трябва да се мисли метод, за отвеждане на статичното напрежение от колата.

Натрупването на статично електричество може да се дължи и на дефектни свещи, и на повредени високоволтови проводници. Струва си да се поддържа и самия двигател чист, тъй като зарядът може да се предава през слой от полепнала мръсотия. Основният метод да се отървете от статичното електричество в колата (ако има такова) все още е свързано с използването на "антистатик".

fallback
  • #19
    Stanio ( преди 2 години )
    Когато човек си няма хал хабер от електротехника, радиотехника и физика, по-добре да не се излага с писане на такива статии!
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    Да имаше го помня и требва да го има този енергия просто обединение заземяване чак
  • #17
    анонимен ( преди 3 години )
    Да имаше го помня и требва да го има този енергия просто обединение заземяване чак
  • #16
    Ма ( преди 3 години )
    Аз на детето такова в носа нема да му служи жим.
  • #15
    Данаил ( преди 3 години )
    Става въпрос за ниско съпротивление при триeне
  • #14
    Cobra ( преди 3 години )
    Големи глупости са писани. Очевидно авторът на статията разбира от електротехника колкото аз от китайски. Статично електричество се натрупва при *** и при наличие на изолатор, т.е. при високо съпротивление на гумите. В статията пише, че ставало при ниско, но ако беше ниско зарядите щяха да се отвеждат през него и нямаше да има проблем.Освен това пише за силициев диоксид. А той е един от най-добрите изолятори, т.е. съпротивлението му е много високо. Използва се в повечето чипове.
  • #13
    Анти Манти ( преди 3 години )
    Абе кви антистатици бе, няма такова статично електричество, лъжат ви! Не си давайте парите и не си загрозявайте колите с тия глупости!
  • #12
    Баба Мара ( преди 3 години )
    Искам някой да ме тресе
  • #11
    Китаеца ( преди 3 години )
    Искам да признаят и транс-антиататиците, тези които нямат антистатик, но си мислят, че имат.
  • #10
    До Тони ( преди 3 години )
    в таз гумена лента има вграден метален проводник
fallback
Последни