fallback

Американските власти най-после узакониха адаптивните фарове

Нов закон премахна 54-годишна забрана на технологията в САЩ

Президентът на САЩ Джо Байдън подписа нов законопроект за транспортната инфраструктура, разработен от Конгреса. Това предполага отделяне на трилион долара от бюджета за модернизиране на магистрали, мостове, железопътни линии и други елементи от транспортната система на страната.

Но може би най-важната клауза от закона е премахването на 54-годишно правило, което досега не позволяваше на автомобилните производители да използват адаптивни фарове в САЩ. Колкото и невероятно да звучи, модерната матрична и пикселна LED-оптики досега бяха забранени в страната заради бюрократични формалности.

Факт е, че адаптивните светлини са изключително полезни, тъй като могат да осветяват завоите и дори да проектират различни символи върху пътя, като комбинират добре познатите „къси“ и „дълги“. По този начин те не заслепяват водачите на идващите насреща превозни средства. Именно тази точка се оказа проблем в САЩ, защото правило, прието още през 1967 г., забранява едновременно функциониране на „къси“ и „дълги“ светлини.

Затова и адаптивните светлини официално не отговаряха на настоящите законови изисквания за осветителните устройства. Автомобилните производители бяха принудени софтуерно да деактивират всички алгоритми за интелигентни фарове за американския пазар, превръщайки ги в архаични осветителни устройства. Сега всички пречки най-накрая са премахнати - в закона обаче е посочено, че тази поправка трябва да влезе в сила "не по-късно от две години след подписването на закона".

fallback
  • #1
    Заслепен ( преди 3 години )
    Редовно ме заслепяват тия ваши "адаптивни светлини". Особено тежко е, когато кара някой е зад мен с такива модерни фарове. Или ако е срещу мен и е втора кола. Автоматиката често си кара на чисти дълги и заслепява здраво, но *** нали е дал много пари и не иска да пипа лостчето, за да включи късите ръчно.
fallback
Последни