Президентът на САЩ Джо Байдън подписа нов законопроект за транспортната инфраструктура, разработен от Конгреса. Това предполага отделяне на трилион долара от бюджета за модернизиране на магистрали, мостове, железопътни линии и други елементи от транспортната система на страната.
Но може би най-важната клауза от закона е премахването на 54-годишно правило, което досега не позволяваше на автомобилните производители да използват адаптивни фарове в САЩ. Колкото и невероятно да звучи, модерната матрична и пикселна LED-оптики досега бяха забранени в страната заради бюрократични формалности.
Факт е, че адаптивните светлини са изключително полезни, тъй като могат да осветяват завоите и дори да проектират различни символи върху пътя, като комбинират добре познатите „къси“ и „дълги“. По този начин те не заслепяват водачите на идващите насреща превозни средства. Именно тази точка се оказа проблем в САЩ, защото правило, прието още през 1967 г., забранява едновременно функциониране на „къси“ и „дълги“ светлини.
Затова и адаптивните светлини официално не отговаряха на настоящите законови изисквания за осветителните устройства. Автомобилните производители бяха принудени софтуерно да деактивират всички алгоритми за интелигентни фарове за американския пазар, превръщайки ги в архаични осветителни устройства. Сега всички пречки най-накрая са премахнати - в закона обаче е посочено, че тази поправка трябва да влезе в сила "не по-късно от две години след подписването на закона".