fallback

Skoda представи нов достъпен седан

Моделът Slavia ще се произвежда в Индия, но ще излезе и на други пазари

Skoda махна Rapid в Европа преди няколко години, като го замени с доста по-осъвременената Scala. В Русия, обаче, моделът продължава да се предлага, като дори мина през сериозно обновяване неотдавна, а в Китай машината също продължава да се предлага, с местно производство на джоинт-венчъра SAIC-VW.

На индийския пазар, който е доста голям, достъпният Rapid наскоро също бе свален от поточните линии, като отстъпи мястото си на новата Skoda Slavia. Машината носи името на първия велосипед, представен от основателите на чешката марка Вацлав Лаурин и Вацлав Клемент, като общо взето много прилича на Fabia във версия седан или предлагания в Латинска Америка Volkswagen Virtus (който пък е нещо като Polo седан).

Новият модел е с дължина от 4541 мм, ширина 1752 мм, височина от 1487 мм и колесна база от 2651 мм. Напоследък по медиите доста се писа за интериора на модела, който (доста логично) е зает от този на актуалната Fabia. Като цяло подобренията спрямо Rapid са сериозни и Slavia изглежда доста по-премиум от другото предложение на Skoda за Индия - кросоувърът Kushaq.

С LED светлини отпред и отзад, дигитален инструментален панел и мултимедия с 10-инчов екран, Skoda Slavia определено посреща стандартите на автомобил, който ще е на пазара през 2022 г. Седанът дори има амбиентно осветление в купето, наред с високо ниво на практичност, традиционно за марката, като например 521-литров багажник, нарастващ до 1025 литра при сваляне на седалките.

Под капака няма да откриете дизелови двигатели - предлагат се еднолитров или 1,5-литров TSI бензинови агрегати. По-малкият 3-цилиндров мотор предлага мощност от 115 к.с. и въртящ момент от 175 Нм, като задвижва предните колела чрез 6-степенна механична или опционална автоматична скоростна кутия също с толкова предавки.

По-големият 4-цилиндров мотор постига мощност от 150 к.с. и въртящ момент от 250 Нм, като тягата се доставя към предния мост чрез 6-степенна механична трансмисия или 7-степенна DSG кутия с двоен съединител. Slavia е конструирана на модифицирана за нуждите на Индия платформа, наречена MQB-A0-IN. Седанът ще се произвежда в индийския град Пуна, а до 95% от компонентите ще са местно производство.

Повече снимки на Skoda Slavia вижте в галерията:

fallback
  • #5
    Хаха ( преди 2 години )
    Достъпен значи 6 000 лева на изплащане. Иначе ни е крайно не достъпен..
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Бат Венци вече е капарирал една.
  • #3
    raiders ( преди 2 години )
    Харесва такъв тип градски седани, тип А3, всичко е добре, визия и интериор, но цената ако е над 30к няма да стане...
  • #2
    Haha ( преди 2 години )
    Ganiuuu 25nbona ama EVRa a ne bygaristanska kenefna hartia
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    За 25 хилки и ставам славист.
fallback
Последни