fallback

Може ли да се смесват различни двигателни масла?

Експерти посочват за какво трябва да се внимава в подобна ситуация

Понякога шофьорите се сблъскват със ситуация, когато на таблото пред тях светва лампата на маслото, а те нямат за доливане. Опитните водачи са се запасили предварително, докато а останалите са изправени пред избор да продължат да шофират или все пак да намерят масло. То обаче може да бъде различно и тогава се стига до смесване на два различни вида. Опасно ли е това?

Да оставим настрана теорията на конспирацията и твърденията, че забраната за смесване на масла е просто маркетингов трик на производителите на смазочни материали, продиктуван от желанието за печалба. Всяко моторни масла се състои от основа и комплекс от добавки, които му придават определени свойства. По-просто казано - смесването на различни масла представлява конфликт на тези компоненти един с друг, което може да повреди двигателя. А това ще се отрази на джоба на собственика, който е налял неправилното масло.

Въпреки това, някои производителите посочват, че все още е разрешено смесването на различни двигателни масла. Това обаче трябва да става само в екстремни случаи, когато съществува риск от повреда или дори изхвърляне на двигателя поради липса на смазка. При това трябва да спазвате редица прости правила.

„Има начини за намаляване на риска от увреждане на двигателя от смесване на моторни масла, но нито един от тях на 100% сигурен“, категорични са експертите, като обясняват какви да причините за това. Основният проблем, който може да възникне при добавяне на друга марка масло, е химическа реакция между добавките. А причината е, че при смесването се нарушава баланса на веществата, дори маслата да са на един и същи производител.

Първата опасност е от замърсяване на двигателя. Полученият състав от смесване на масла може да причини коксуване на пръстените и отлагания от шлака. Втората е, че някои от компонентите на лубриканта могат да се утаят, което ще намали неговата ефективност. А третата - вискозитетът може да се увеличи и маслото ще се свива, запушвайки каналите, през които трябва да циркулира.

Всичко това най-вероятно ще се случи, ако собственикът на автомобила смесва различни видове масла. Например минерални и синтетични. Дори добавяне на масло от същия вид, но на друг производител, вероятно също ще завърши с неуспех. И което е още по-важно – веднага след подобен експеримент трябва да се смени маслото на двигателя.

Трябва да се знае още нещо - при пълна смяна на маслото около 10% от напълнения обем винаги остава в двигателя. Това количество - в зависимост от размера на двигателя е между 0,35 и 0,8 литра, не би трябва да повлияе върху свойствата на смазката.

Основното, което трябва да се знае, че качеството на моторното масло не бива да се намалява при доливане. Не можете да излеете полусинтетика в синтетика, а минерално – в полусинтетика. И още повече – минерално масло в синтетично. Същото се отнася и за лубриканти за различни видове превозни средства – например, да сипете в колата си масло за камион.

Също така - не смесвайте масла в големи пропорции. Долейте с не повече от 15% друго двигателно масло. Най-добрият избор за доливане може да бъде масло от същия производител и подобен вискозитет. Например, можете да добавите синтетика 5W40 към синтетика 5W30. Изберете продукт, който да е по клас и характеристики. Всъщност, съгласно изискванията на API и ACEA, сертифицираните масла от един и същи клас трябва да са сходни по състав и свойства. Ако все пак трябва да добавите моторно масло, избягвайте високи натоварвания на двигателя и високи скорости по време на шофиране.

fallback
  • #14
    Хондю ( преди 3 месеца )
    W 0-30 motul. 10-12 хиляди и ще се пенсионираш с тоя двигател
  • #13
    SYpKroI ( преди 6 месеца )
    ondansetron and pasireotide both increase QTc interval finasteride over the counter
  • #12
    Гъзьо ( преди 1 година )
    Не сипвайте никакво масло и така няма шанс да объркате нещо и да стане проблем!
  • #11
    Nikolay ( преди 2 години )
    Какво масло да използвам за Хонда Акорд 2.2 дизел i-CTDi
  • #10
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Мдааа...И с горивата е така, нали!?Ако наливате от различни бензиностанции, пак ще преевете мотора!.... Ако долеете друга спирачна течност, ще скапете апаратите....Абе, изобщо, мамата си е евало!
  • #9
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Пак ще трябва да ремонтирате ***. От 35 години смесвам различни производители и спецификации....Никакви ядове. А!...Пропуснали сте най-голямата глупост! Че маслото за дизелови мотори ще прееве бензинов, ако му налеете.....За протокола, от 25 години съм автомеханик....
  • #8
    Гост ( преди 2 години )
    А минерално с минерално или синтетика със синтетика
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Абе като си сипвате масла под модела който производителя е казал. Кой има предвид изнсването на мотора, че при по износен рядно масло не се сипва , а по гъсто ???
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Писал производителя да наливам 5/30 за автомобил с филтър и такова сипвам
  • #5
    Абе ( преди 2 години )
    Едно е сигурно-различни типове масла не трябва да се смесват. Но пострадалите от такова нещо са пренебрежимо малко. Докато колите скапани от неподходящо за съответния двигател масло са милиони. След 90-двигателите започнаха да имат специфични изисквания към маслото, едно и също масло вече може да е добро за някои и вредно за други двигатели.
fallback
Последни