fallback

Audi RS6 също става електромобил

Бензиновата версия на спортното комби ще продължи да се предлага

Електрическите предложения на Audi ще се разширят значително през следващите няколко години. Германската компания има плановете да лансира не по-малко от 20 модела с нулеви емисии до 2025 година, а от 2026 нататък ще предлага на клиентите си единствено нови коли с батерии. Тази информация върви успоредно с разширяването на конвенционалната гама в момента, с модели като А7 седан (за Китай), повдигнатия хебчек А1 Citycarver и предстоящата подобна терапия за А3.

Връщайки се на електрификацията, тя неизменно ще засегне спортните S и RS модели на германците. Преходът към нея вече започна с RS e-tron, но още много иновации са на път да станат факт, като първата от тях може би ще е изцяло електрически вариант на Audi RS 6. И е напълно вероятно това да е доработена комби-версия на представения по-рано прототип A6 e-tron, който скоро ще се превърне в сериен модел.

От "четирите ринга" искат да останат възможно най-дълго време верни на традиционната си гама. Което ще рече, че модели като А3, А4 и А6 ще запазят имената и идентичността си, но с течение на времето ще започнат да губят конвенционалните си двигатели с вътрешно горене. Това означава, че и най-спортното комби в гамата ще загуби своя V8 в полза на електромотори.

Според изданието Autocar, електрическият RS 6 ще се появи още през 2023 година, като ще се предлага успоредно с конвенционалната бензинова версия. Очаква се машината да е с по-малко агресивен дизайн, сходен с този на бъдещия сериен A6 e-tron. И, подобно на него, както и на електрическия Porsche Macan, ще е на новата архитектура за електромобили РРЕ.

РРЕ-платформата предлага опции, които са немислими за настоящата МЕВ, на която е Q4 e-tron, като например въздушно окачване, задни завиващи колела и торк-векторинг система. И докато концептуалният A6 e-tron бе с декларирана мощност от 470 конски сили, при електрическия RS 6 те ще са поне 600, с възможност за 645 в т. нар. овърбууст режим.

В допълнение, екологичното спортно комби ще предлага пиков въртящ момент от 800 Нм и ускорение от 0 до 100 км/ч за около 3 секунди. Батерията най-вероятно ще е с капацитет от 100 kWh, което при A6 e-tron осигурява до 700 км с едно зареждане, но предвид по-високата динамика на RS 6, се очаква автономията тук да е (значително) по-малка.

Не е ясно каква ще е цената на електрическия RS 6, но със сигурност ще е по-висока от тази на бензиновата версия. Както споделихме, двата варианта ще съжителстват няколко години на пазара, а напълно възможно е следващите високодинамични модели с батерии от Audi да са наследниците на TT и R8.

fallback
  • #1
    Име ( преди 3 години )
    сега е момента се купува нормален и читав RS, след това само хора които се радват на тостер ще си го вземат!
fallback
Последни